تاریخ : 1396,دوشنبه 18 دي12:12
کد خبر : 57449 - سرویس خبری : اخبار

غرب با بی‌ثباتی می‌خواهد رشد نفوذ ایران را متوقف کند




یک شبکه تلویزیونی فرانسه تصریح کرد غرب از افزایش نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا نگران است و به همین دلیل مایل به بی‌ثبات کردن ایران از داخل می‌باشد.
شبکه تلویزیونی فرانس 2 در گزارشی به بهانه اغتشاش اخیر در ایران گفت: ‌ایران به استاد نقش‌آفرینی در منطقه و پیروزی در منازعات مهم عراق و سوریه و یمن و لبنان تبدیل شده است. این نفوذ فزاینده غرب را نگران کرده است.
فرانسه از واژه «تلاش‌های سلطه‌جویانه» ایران استفاده و آمریکا نیز از دولت جمهوری اسلامی به عنوان دولتی تروریستی یاد می‌کند که باید به آن حمله کرد. دونالد ترامپ از معترضان در ایران حمایت کرد اما متاسفانه او اطلاعات خوبی درباره ایران ندارد. چیزی که می‌تواند بار دیگر مردم ایران را پشت حکومت حفظ کند، به طور قطع این احساس است که اغتشاشات هفته گذشته از خارج کشور سرچشمه می‌گیرند، در این شرایط واکنش ملی‌گرایانه مردم شدت می‌یابد.
این شبکه فرانسوی در عین حال تصریح کرد: مردم، می‌گویند روحانی که چند ماه پیش در ریاست جمهوری ابقا شد، به وعده‌های اقتصادی‌اش جامه عمل نپوشانده است، تحریم‌ها پس از توافق هسته‌ای به صورت جزئی برداشته شد اما آمریکا همچنان برخلاف توافق، مانع‌تراشی می‌کند.