تاریخ : 1396,دوشنبه 18 دي14:09
کد خبر : 57457 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

متولی امور رزمندگان ساتا است



س - دیپلمه ازاده و جانباز بازنشسته فروردین ۹۶بانک هستم، آیاحقوق بازنشستگی من براساس دو سال آخر است یا آخرین فیش حقوقی مبنی قزار می گیرد ، درضمن بابت دو سال اسارت که دو برابرمحاسبه شده دو سال خدمت کرده ام دوباره می توانم به خدمت اعاده شوم؟
ج-  اگر از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با استفاده از سنوات ارفاقی بازنشسته نشده باشید همین محاسبه میانگین دو سال صحیح است. برای پاسخ به بخش دوم سوال به سوال قبلی مراجعه کنید.

***

س - سلام خسته نباشیداینجانب ازاده وجانباز می باشم و در فروردین 96بازنشسته شدم اول اینکه دو سال اسارت که دو برابرحساب شده در موقع شاغل بودن خدمت کرده ام آیا دوباره می توانم به سر کار برگردم. سوال دوم حقوق بازنشستگی براساس میانگین دوسال اخرپرداخت می شود، مگرحقوق بازنشستگی ایثارگران براساس اخرین حکم نمی باشدراهنمایی بفرماید؟
ج- اگر سی سال خدمت واقعی شما تکمیل شده باشد موضوع اعاده به خدمت شما  برابر ماده 4 قانون تسهیلات و ماده 60 قانون جامع موضوعیت ندارد لکن شما برابر بند چ ماده 87 قانون برنامه ششم که بیان می دارد :جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند با رعایت شرط سنی کمتر از شصت و پنج سال می‌توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت سی و پنج ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند. تقاضای اعاده به خدمت کنید.

 

***

س - با سلام خدمت شما بنده فرزند جانباز ۳۰ درصد  ۴ سال پیش در دانشگاه دولتی با سهمیه قبول شدم .
آیا می توانم مجددا در کنکور شرکت کرده و  از سهمیه استفاده کنم و در دانشگاه آزاد قبول شوم؟

ج- سلام منع قانونی ندارد.

***

س -  وقت بخیر بنده بیست یک ماه خدمت سربازی را در جبهه کردم و از جبهه تقدیر نامه و کارت ایثاری گرفتم  ولی از هیچ امکاناتی استفاده نکردم مثلا به وکیل احتیاج دارم به اداره ایثارگران می روم می گویند شما ایثارگر کارمندی هستید و به شما تعلق نمی گیرد چه فرقی دارد. بنده هم 21یک ماه تو جبهه خدمت کردم امیدوار در این مورد اقدامات لازم را مبذول فرماید.
ج-  در برنامه ششم مجلس مصوبه ای داشته است که متولی امور رزمندگان ساتا است، متاسفانه نه مجلس به صورت جدی پیگیر این مصوبه است و نه وزارت دفاع تکانی به خود می دهد که این قانون را اجرا کند. رزمندگان بدون سازمان متولی هستند ومسئولین هم بی تفاوت.

***

س - سلام ببخشید ک مزاحمتون شدم من فرزند جانباز  40 درصد هستم و امسال میخام کنکور بدم و رشتمم انسانی است میخاستم ببینم ک اگر ساله دیگ برم کنکور تجربی بدم رشته پزشکی دانشگاه ازاد میتونم ازتسهیلات جانبازی پدرم استفاده کنم
یانه فقط یک بار میشه ازکد جانبازی استفاده کرد اصلا رشته ی پزشکی و دندان پزشکی بنیاد ب فرزندان جانباز کمک میکنه درهزینش یاخیر؟؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

ج- سلام شرکت در آزمون و استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون محدود به تعداد دفعات نیست . استفاده از شهریه برای همه مقاطع تحصیلی اعم از پزشکی و غیر پزشکی است که مطابق با آیین نامه اجرایی ماده 66 قانون جامع انجام می شود.