تاریخ : 1396,یکشنبه 24 دي18:19
کد خبر : 57512 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد صریح نماینده ایثارگر مجلس از ستاد کل نیروهای مسلح


انتقاد صریح نماینده ایثارگر مجلس از ستاد کل نیروهای مسلح

نماینده آزاده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق در خصوص آخرین وضعیت قانون خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگر در گفت و گویی به تشریح آن پرداخت.

فاش نیوز - حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده آزاده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق در خصوص آخرین وضعیت قانون خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگر در گفت و گویی به تشریح آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: یک تفکر متحجرانه جاهلی که حتی نظیر آن در پادگان های دوران طاغوت دیده نشده است در حال حاضر مانع از احقاق حق قشر ایثارگر در زمینه اجرای قانون خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگر شده است و ما این نوع تفکر را بشدت محکوم می کنیم.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده آزاده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق در خصوص آخرین وضعیت قانون خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگر در گفت و گویی به تشریح آن پرداخت. متن این گفت و گو را  را با هم می خوانیم.

 

فاش نیوز: به نظر شما چرا ستاد مشترک بحث خرید و کسر خدمت ایثارگران را اجرایی نمی کند؟

- اصولا این کسری و خرید خدمت گرفتار یک لجبازی و یک تقابل چند افسر که در ستاد کل هستند و سعی می کنند با تند خویی و پرخاشگری ایثارگران را نسبت به انقلاب بدبین کنند شده است.

آن زمانی که ما به اتفاق نمایندگان مجلس در جلسه ای با حضور آقای لاریجانی و سرلشکر باقری موضوع را بحث کردیم قرار شد ظرف 5 روز ثبت نام انجام شود  نه 40 روز. در کجای ایران از اول انقلاب تاکنون مرسوم بوده است که نسبت به اجرای یک وظیفه قانونی 40 روز وقت ثبت نام در نظر گرفته شود. در کجای دنیا برای خدمت سربازی وقت تعیین کرده اند که فرض بفرمائید حتی فرزند یکساله جانباز هم برای شمول معافیت باید ثبت نام کند.

قرار بود کسانی که سرباز هستند و یا اینکه سربازیشان امسال فرارسیده است ثبت نام کنند، اما متاسفانه ستاد کل کار را به نیروی انتظامی و پلیس +10سپرده و هر کسی که یک روز جانبازی و ایثارگری دارد و بچه پنجساله و دهساله و حتی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و آزادگان که طبق قانون معاف هستند همه آنها را هم ثبت نام کردند.

به نظر من در این مورد چند تخلف صورت گرفته است؛ اولا اینکه هر کسی مبلغ شش هزار تومان بدهد به پلیس +10 و ثبت نام کند (اگر چه به نظر آنها 240 هزار نفر ثبت نام کرده اند) این مبلغ تصاعدی ضرب شود عددی بالغ بر یک میلیارد تومان بدست می آید. آیا اخذ این مبلغ ظلم به قشر ضعیف ایثارگر نیست؟ این پول از جیب چه کسی در آورده و به جیب چه کسی ریخته شده است؟

نکته بعد این است که قانون تصریح کرده است؛ کسانی که امسال وقت سربازیشان است و باید به خدمت بروند باید ثبت نام کنند نه هر شخصی.

سوال من از ستاد مشترک و آنهایی که سکاندار بررسی وضعیت فرزندان ایثارگر مشمول هستند این است که بفرمایند که در دوره جنگ چند درصد از مردم در جنگ شرکت کرده بودند.

آمار آنها می گوید ده درصد، ما می گوییم 20 درصد، آنها می گویند مشمولان امسال 500هزار نفر هستند که ما در شرایط خوشبینانه می گوییم یک میلیون نفر است.

خب 20درصد یک میلیون نفر می شود 200هزار نفر، اگر همه این 20درصد رزمندگان، فرزند ذکور داشته باشند و در این 30 سال هم از سهمیه استفاده نکرده باشند و آزاده و جانباز هم نباشند می شود دویست هزار نفر، پس از کجا این رقم را بدست آورده اید؟

چرا دروغ می گوئید، فرافکنی و فرار از قانون می کنید، به طور مثال اگر اعلام شود تمام افراد مشمول فرزندان ایثارگر دارای 18 سال برای اعزام به سربازی مراجعه کنند این تعداد بیشتر از 30 هزار نفر نخواهد بود.

آیا به این موضوع جز لجبازی با قانون چه نامی می توان گذاشت؟ شما ملاحظه بفرمائید، گفته می شود آمار مشمولان امسال 500 هزار نفر است که 250 هزار نفر از این تعداد طبق قوانین قبلی معاف شده اند. آیا مگر صد در صد مردم ایران در دوران جنگ رزمنده بوده اند؟

اما آنها می گویند ده تا دوازده درصد؛ در خوشبینانه ترین حالت ما می گوییم 20 درصد، اما چرا دروغ می گویند؟ من نمی دانم اینها در کجا درجه گرفته اند و افسر شده اند و در کدام دانشگاه تحصیل کرده اند.

یک دانش آموز مقطع ابتدایی که ریاضیات خوانده باشد می تواند با یک حساب سر انگشتی به راحتی این اعداد را محاسبه و استخراج کند.

آخر تا کی لجبازی و تخلف از قانون می کنید؟ من نمی دانم چرا سرلشکر باقری نسبت به زیر دستان خود اصلا توجه نمی کند.

دروغگویی و لجبازی و تند خویی و نارضایتی، مردم و همه را با هم درگیر و بدبین کردن چه نتیجه ای می تواند در جامعه داشته باشد.

 

فاش نیوز: در مدت این 40 روز که در مورد خرید و کسر خدمت ثبت نام شده تعداد ثبت نام شدگان چند نفر بوده است؟

- از مهر ماه که ما با سرلشکر باقری جلسه ای در این مورد در مجلس شورای اسلامی داشتیم تاکنون چندین ماه گذشته است، اما متاسفانه بی توجهی برخی افراد همه را به نظام بدبین می کند.

من اعتقاد دارم این موضوع تخلف از قانون است و ما تا کی باید بگوییم مقصر امریکا است؟ این درست است که امریکا دشمن است ولی این نوع کارها به نوعی خدمت کردن به اهداف امریکا است و اصلا صحیح نیست.

مسئولان اگر راست می گویند بیایند صاف و صادق بگویند آمار چقدر است؛ در صورتیکه تاکنون نه به ما بلکه به افکار عمومی هم حقیقت موضوع گفته نشده است.

آخر این چه نوع تفکر و برداشتی در رابطه با ایثارگران است؟ جز اینکه بگوییم متاسفانه یک تفکر متحجرانه جاهلی که حتی نظیر آن در پادگان های دوران طاغوت دیده نشده در حال حاضر وجود دارد که مانع از احقاق حق قشر ایثارگر شده است و ما این نوع تفکر را بشدت محکوم می کنیم.


کد خبرنگار : 23