تاریخ : 1396,پنجشنبه 21 دي13:02
کد خبر : 57522 - سرویس خبری : اخبار

مصطفی از تو راضی ام!



راه روشن "مصطفی"

زمزمه های هسته ای شدن ایران کافی بود تا باز سرویس های جاسوسی تروریسم را به جان نخبگان میهن عزیزمان بیاندازد. چهارمین هدف دشمن خونخوار برای ایجاد اخلال در توسعه هسته ای ایران شهید احمدی روشن بود که امروز سالگرد شهادت باسعادت اوست.

 به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24

راه روشن

به جرات میتوان گفت هیچ کشوری نظیر ایران قربانی تروریسم نبوده است. با یک حساب سر انگشتی هزاران نفر از اول انقلاب تا کنون به تیغ و گلوله تروریسم غربی – اسرائیلی در کشور به شهادت رسیده اند ولی باز هم چرخ دنده های توسعه و پیشرفت از حرکت باز نایستادند.

زمزمه های هسته ای شدن ایران کافی بود تا باز سرویس های جاسوسی تروریسم را به جان نخبگان میهن عزیزمان بیاندازد. چهارمین هدف دشمن خونخوار برای ایجاد اخلال در توسعه هسته ای ایران شهید احمدی روشن بود که امروز سالگرد شهادت باسعادت اوست.

همین که به گوشه ای از زندگی پر از برکت و تلاش شهید احمدی روشن اشاره ای کنیم کافی است تا تلنگری برای روشن شدن موتورهای همت ما باشد.

 

زندگی نامه شهید احمدی روشن

مصطفی احمدی روشن در ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ چشم به جهان گشود. وی در سال 1377 در رشته مهندسی شیمی وارد دانشگاه صنعتی شریف می‌شود.

وی از بسیجیان فعال بود و در دوران دانشجویی به عنوان معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف فعالیت می‌نمود.

شهید احمدی شخصی ولایتمدار و از شاگردان آیت الله خوشوقت استاد اخلاق تهران بوده است.

در سال 1381 در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی گردید.

وی دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان این دانشگاه به شمار می رفته است. این شهید که به عنوان استاد دانشگاه نیز فعالیت می کرد دارای چندین مقاله ISI به زبان های انگلیسی و فارسی بوده است.

شهید احمدی روشن عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های تامین کالای نیروگاه هسته ای نطنز اصفهان بود که در زمینه تهیه و خرید تجهیزات هسته ای فعالیت داشت.

این شهید بزرگوار در هنگام شهادت معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است. معاون بازرگانی سایت نطنز شخصی شوخ و باصفا و در عین حال در مدیریت جدی و قاطع بوده است.

به گفته دوستان وی، شهید احمدی روشن فردی ولایتمدار، اخلاق مدار و شوخ طبع بود، شهادت آرزوی شهید احمدی روشن بود، او از شهادت نمی ترسید و امروز به آرزویش رسید.

شهید احمدی همیشه می گفت دعا کنید تا من شهید شوم و اگر شهید شدید دست من را هم بگیرید.

شهید احمدی دارای روحیه بسیجی و جهادی بود. او فردی خاص بود و دشمنان خوب فهمیدند که چه کسی را ترور کنند. وی اهل نماز اول وقت بود. ایشان دارای پشتکار بالا، پرتوان، پرتلاش، پرانرژی و توانمند در عرصه اجرایی و علمی بود. او در خط ولایت و سرسپرده بود، همیشه می گفت دعا کنید مثل ابراهیم مالک اشتر نشوم و مختار را تنها نگذارم. شهید احمدی در راهپیمایی عظیم 9 دی حضور داشت و یک ولایتمدار به معنای واقعی بود، او شیفته رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

شهید احمدی روشن صبح چهار شنبه 21 دی ماه 90 بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی در خودروی خود در میدان کتابی ابتدای خیابان گل نبی تهران بدست عوامل استکبار به شهادت رسید.

از شهید احمدی روشن یک فرزند به نام "علی" به یادگار مانده است.

 

جزئیات ترور شهید احمدی روشن

صبح چهارشنبه 21 دی 1390 / 11 ژانویه 2012 در دومین سالگرد ترور شهید علی محمدی ساعت 8:20 صبح انفجار یک خودروی پژو 405 توسط تیم تروریستی سیا و موساد باعث به شهادت رسیدن ایشان شد.

این انفجار در خیابان شهید داوود گل نبی در مسیر تردد روزانه شهید احمدی روشن اتفاق افتاده است. شدت انفجار به حدی بود که باعث شکسته شدن شیشه برخی منازل اطراف شد.

یک دستگاه موتورسیکلت با دو سوار مقابل دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود 200 تا 300 متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار خودرو می شود.

دبیر شورای تأمین استان تهران در گفت بمب‌های استفاده شده برای به شهادت رساندن مهندس احمدی روشن از نوع بمب‌هایی بوده است که قبلاً نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده‌اند.

زمینه ها و بازیگران بین المللی جنایت

اسرائیل

بنی گنتز، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل ، یک روز پیش از ترور شهید احمدی روشن در نشستی سری با اعضای کنشت اسرائیل گفت: 2012 سال غافلگیر کننده‌ای برای ایران خواهد بود و اتفاقات غیر طبیعی بیشتری برای ایران رخ خواهد داد.

پس از انجام ترور رسانه‌های اسرائیل فاش کردند این ترور توسط کیدون ، دپارتمان رسمی ترور و آدم‌ربایی موساد ، انجام شده.

روزنامه فرانسوی لو فیگارو نیز ، کمتر از یک هفته پیش از وقوع ترور ، در خبری به نقل از خبرگزاری جورازلم پست از تربیت نیرو توسط موساد اسرائیل در کشورهای همسایه ایران برای جاسوسی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داده بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی

بنا بر گزارشات رسیده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از شهادت دکتر احمدی روشن با وی دیدار داشته‌اند. شهیدان مسعود علی محمدی ، مجید شهریاری ، داریوش رضایی نژاد و شهید احمدی روشن همگی در لیست افراد تحریم شده از جانب شورای امنیت قرار داشتند. انتشار اسامی این دانشمندان از سوی این منابع ، یک هدیه امنیتی و اطلاعاتی به دستگاه‌های اطلاعاتی تروریست کشورهای مستکبر به حساب می‌آید. وجود نام شهید احمدی روشن در لیست شورای امنیت و دیدار اخیر وی با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی گمانه‌زنی‌ها درباره رابطه اسامی موجود در لیست با ترورها را افزایش داده است.

انگلیس

جان ساورز، رئیس سرویس امنیت خارجی انگلیس موسوم به ام.آی.سیکس ، چندی پیش از وقوع این ترور در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ صد ساله بریتانیا در رسانه‌ها ظاهر شد و ضمن اعتراف به عملیات جاسوسی متعدد علیه ایران ، در توجیه فعالیت‌های جاسوسی سازمان متبوع خود مدعی شده بود که دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد. و تأکید کرده بود که فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌تواند ایران را از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای باز دارد.

آمریکا

کمتر از سه ماه پیش در 22 نوامبر 2011 سه نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی کنگره آمریکا یعنی پیتر تی کینگ2 ، مایکل مک کول3 ، پاتریک میهن4 طی نامه‌ای از باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا ، خواسته بودند وی تدابیر لازم را برای ضربه زدن به مراکز اداری و نظامی ، شخصیت‌ها و فضای سایبری ایران اتخاذ کند. آن‌ها این درخواست را در پاسخ به قضیه ساختگی تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی در عربستان مطرح کردند 

۴ عامل موفقیت احمدی روشن از زبان پدرش

«اول؛ احترام وافر به پدر و مادر.

دوم؛ سرباز خوب برای ایران. شبانه روز کار می‌کرد. روزی سه، چهار ساعت بیشتر نمی‌خوابید. جوان رشیدی بود ولی به خاطر کثرت کار جسم لاغری داشت.

سوم؛ مرید خوبی برای رهبر بود. آن بصیرت و ولایتمداری را به خوبی اجرا می‌کرد. آقا گفتند شهادت این جوان مانند تیری در قلب ما نشست. آقا در نماز جمعه گفتند شهادت این جوان دل ما را سوزاند. شهادت این جوان حداقل سه ماه انقلاب را بیمه کرد.

و چهارم؛ بندهٔ خوبی برای خدا بود. هر کاری که می‌کرد برای خدا بود. اگر آن پرده امنیتی بیفتد می‌بینید که چه عنصر عجیبی را از دست داده‌اید. با ۳۲ سال سن کاری می‌کرد که دانشمندان هسته‌ای از دستشان برنمی آمد. خدا حقش را ادا کرد».

 

یک خاطره از شهید احمدی روشن به نقل از پدر بزرگوارش

«دلش می‌خواست که یک پسر داشته باشد. اما مثل نوزادان تازه متولد شده زشت نباشد. می‌گفت اگر بچه‌ام زشت باشد بهم می‌ریزم. از ما خواست که برایش نذر کنیم. همدان رسم است که گهوارهٔ علی اصغر درست می‌کنند. کسانی که آرزویی دارند به این گهواره نذر می‌کنند و یک تکه پارچه امانت از این گهواره برمی‌دارند. ما هم به امام حسین و حضرت علی اصغر توسل کردیم. پیش از تولد پسرش گفت که در خواب دیده‌ام که یک نوزادی را به من دادند و سربندی داشت که رویش نوشته بود علی اصغر احمدی روشن «؛ و خاطرهٔ دیگری که مصطفی خواب امام زمان را دید:» قبل از شهادتش همسرش برایمان تعریف کرد که مصطفی هراسان از خواب بیدار شد. ولی می‌خندید. سؤال کردم که گفت: خواب دیدم بالای تپه‌ای ایستاده‌ام. امام زمان را دیدم. دست روی شانه‌ام گذاشت و گفت مصطفی از تو راضی هستم ».