تاریخ : 1396,چهارشنبه 27 دي18:18
کد خبر : 57618 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

پرداخت حق کامل پرستاری به والدین شهدا


پرداخت حق کامل پرستاری به والدین شهدا

با پیشنهاد و تصویب نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق کامل تحت عنوان «حق پرستاری» برای والدین شهدا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

فاش نیوز - با پیشنهاد و تصویب نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق کامل تحت عنوان «حق پرستاری» برای والدین شهدا در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مهرداد لاهوتی نماینده ایثارگر مردم لنگرود و عضو کمیسیون رسیدگی به لایحه بودجه 97(تلفیق) با بیان مصوبات حوزه ایثارگران در کمیسیون تلفیق متذکر شد: پدران و مادران شهدا که اغلب آنها دچار کهولت سن و  مشکلات جسمی و حرکتی هستند معمولا برای پرستاری نیاز به کسانی دارند که محرم و همراه آنها باشند وغالبا" فرزندانشان این مسئولیت سخت را بر عهده دارند، بنابراین باید به نوعی حقوق برای آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده است که به والدین شهدا بابت پرستاری حقوق کامل داده شود، منتهی موردی که خود دولت در لایحه بودجه سال آینده آورده بود و ما آن را حذف کردیم این بود که فقط معادل 30 درصد حقوق و مزایای مصوب قانون کار بابت پرستاری داده شود، اما ما نگذاشتیم این اتفاق بیفتد و این بند را حذف کردیم، که معنی آن این است که به این عزیزان باید حقوق کامل پرداخت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص تسهیلات وام مسکن به ایثارگران نیز خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق اعطای تسهیلات برای 100هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در سال 97 پیش بینی شده است، اگر چه قصد داشتیم این عدد را به 150 هزار واحد مسکونی برسانیم که با آن موافقت نشد.

لاهوتی یادآور شد: متأسفانه خود این عزیزان هم نمی توانند تسهیلات اختصاص یافته در لایحه بودحه را جذب کنند. به طور مثال سال گذشته(گزارش آن در جلسه عنوان شد) فقظ توانایی جذب 30 هزار مورد در بخش مسکن ایثارگران بوده است. در حالی که در سال گذشته 100 هزار مورد تسهیلات در نظر گرفته شده بود.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار داشت: نکته دیگری که تصویب شد، ادامه پرداخت حقوق و اعتباراتی است که در مورد رزمندگان معسر لحاظ شده است که یکی از نمایندگان پیشنهاد آن را برای 150 هزار نفر داده بود تا این مبلغ از محل نهادهای فرهنگی تأمین گردد اما نماینده دیگری پیشنهاد حذف را ارائه داد تا فقط بابت 100هزار نفر از رزمندگان عزیز در سال 97 اختصاص داده شود.

به گفته نماینده ایثارگر لنگرود در بهارستان، در مورد رزمندگان معسر طبق روال، درلایحه بودجه 97 یک عدد و رقم پیش بینی شده است و معمولا" هر ساله این اعداد و ارقام لحاظ می شود و این تعداد علاوه بر افرادی است که از سپاه مبالغی را دریافت می کنند.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: ما هم یک عددی را به روال گذشته در لایحه بودجه منظور و به این امر اختصاص داده ایم که همان عدد و رقم سال گذشته می باشد و افزایش خاصی نداشته است، که امیدواریم در هنگام تصویب لایحه بودجه در صحن علنی مجلس، در صورت اختصاص منابع بیشتر، رزمندگان زیادتری را تحت پوشش قرار دهیم.

پایان


کد خبرنگار : 23