تاریخ : 1396,چهارشنبه 27 دي20:06
کد خبر : 57629 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

استفاده رزمندگان از سهمیه کنکور جانبازان بالای 25 درصد


استفاده رزمندگان از سهمیه کنکور جانبازان بالای 25 درصد

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه طرح دو فوریتی «بهره گیری رزمندگان از سهمیه کامل کنکور جانبازان 25 درصد» به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارائه طرح دو فوریتی «بهره گیری رزمندگان از سهمیه کامل کنکور جانبازان 25 درصد» به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام "حسن نوروزی" در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات بخش ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: این طرح در واقع اصلاح ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه است که جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آنها می توانند از سهمیه جانبازان بالای 25 درصد در کنکور استفاده کنند.

وی گفت: این طرح دوفوریتی که به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده به امضای 60 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم اضافه کرد: مبنای این طرح بر اساس ماده 70 قانون خدمات رسانی تصریح شده است که سهمیه مربوط به رزمندگان 25 درصد و متعلق به جانبازان بالای 25 درصد، خانواده شهدا و آزادگان است، می باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: ما در برنامه ششم توسعه (درماده 87) تلاش کردیم تا فرزندان جانبازان در هر درصد جزء سهمیه جانبازان 25 درصد قرار بگیرند، اما متاسفانه اعمال نشد.

نوروزی تصریح کرد: در واقع جانبازان و فرزندان شهدا را جزء رزمندگان داوطلب قرار داده و فقط 5 درصد از سهمیه کنکور به آنها در برنامه ششم توسعه تعلق گرفت و بر این مبنا عملاً تعداد افرادی که از این قانون بهره مند می شوند، کم می شود.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در این طرح دوفوریتی درصدد اصلاح این مصوبه قانونی هستیم تا در مدت زمان پنجساله اجرای برنامه، جانبازان زیر 25 درصد از لحاظ اعمال سهمیه کنکور متضرر نشوند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خاطرنشان کرد: در این طرح تاکید شده است که جانبازان و فرزندان آنها جزء ماده 70 و مابقی 5 درصد نیز متعلق به جانبازان داوطلب زیر 25 درصد است.


کد خبرنگار : 17