تاریخ : 1396,یکشنبه 08 بهمن19:00
کد خبر : 57750 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس از خواست ایثارگران برای اجرای قوانین می‌گویند:

قوانین بی‌پشتوانه تصویب نکنید!


قوانین بی‌پشتوانه تصویب نکنید!

نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی بر اجرایی شدن مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگران اتفاق نظر دارند و خواستار اجرای فوری این مصوبه قانونی هستند.

فاش نیوز-  نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اجرایی شدن مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگران اتفاق نظر دارند و خواستار اجرای فوری این مصوبه قانونی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم ایثارگر سنقر کلیایی با اشاره به لزم حمایت از
قشر ایثارگران در جامعه اظهار داشت: ستاد کل باید به ایثارگران کمک کند تا پرونده کسر خدمت فرزندان آنها هرچه زودتر بسته شود.


 

وی افزود: ما تاکنون در مورد مطالبات جامعه ایثارگری نتوانسته ایم پاسخگو باشیم و شغل و رفاه مناسبی برای آنها ایجاد کنیم  و متاسفانه در مورد حداقل هایی که در برنامه ششم برای کسر خدمت و معافیت ها برای فرزندانشان در نظر گرفته شده است نیز تاکنون کار به تاخیر افتاده است.

نماینده ایثارگر مردم سنقر کلیایی تاکید کرد: فرصت زمانی برای ما کوتاه است و ان شالله از ستاد کل نیروهای مسلح کمک شود تا پرونده کسر خدمت فرزندان ایثارگران در اسرع وقت رسیدگی و بسته شود.

یحیی میر کمالی نماینده جیرفت: کسر خدمت فرزندان دغدغه اصلی است

یحیی میر کمالی نماینده آزاده مردم جیرفت با اشاره به تصویب برخی قوانین ایثارگری و اجرایی نشدن آنها خاطر نشان کرد: متاسفانه در انظار عمومی گفته می شود که هر چه هست مال اینها است اما واقعیت این است که ایثارگران از همان قانونی هم که تصویب می کنند نه استفاده کرده اند و نه گذاشته اند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امروز یکی از دغدغه های ایثارگران اجرای قانون کسر خدمت فرزندان آنها است و به ما گفته می شود که این قدر قوانین بدون پشتوانه اجرایی را تصویب نکنید.


 

نماینده مردم جیرفت در مجلس دهم یادآور شد: متاسفانه یک عده مغرض، پیاز داغ آن را زیاد می کنند، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خود ایثارگرند و این مسائل را درک می کنند حداقل در حوزه خودشان یک درد را از دوش ایثارگران بردارند. اگر به دادشان نرسید نسل های آینده به دادشان نخواهند رسید.

حسن بیگی نماینده دامغان: نظام از حق ایثارگران کوتاه نیاید

حسن بیگی نماینده ایثارگر مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: آرمان هایی که حضرت امام رحمت الله مدنظر داشتند و در مجلس دوره سوم در مورد ایثارگران به صورت قانون مصوب شد، نشان از اهمیت و جایگاه ایثارگران در نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی متذکر شد: متاسفانه خود ما در برخی جاها علیه خودمان کم کاری می کنیم اما باید این را مدنظر داشته باشیم که هر جا نظام جمهوری اسلامی از حق خود کوتاه بیاید دشمن یک قدم جلوتر خواهد آمد.


 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی حتی حداقل امکانات نیز در اختیار خانواده های شهدا و ایثارگران نیست و متاسفانه در مجلس دهم شاهد این موضوع هستیم. اعتقاد من بر این است که باید در شرایط فعلی یکپارچگی و وحدت خود را حقظ کنیم و ببینیم که برای بهبود معیشت آنها چکار کرده ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: متاسفانه هر نهاد و دستگاه دولتی با ایثارگران سلیقه ای برخورد می کند در حالی که ما با نظارت بر قوانین باید نسبت با مطالبات آنها منسجم تر برخورد کنیم.


کد خبرنگار : 18