تاریخ : 1396,چهارشنبه 11 بهمن15:40
کد خبر : 57789 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

بلاتکلیفی فرزندان ایثارگران ادامه دارد...


بلاتکلیفی فرزندان ایثارگران ادامه دارد...

مجلس شورای اسلامی برای اقشار ایثارگر، قوانینی تصویب می کند ولی عده ای نسبت به قوانین تصویب شده بی اعتنایی کرده و قوانین مصوب شده برای ایثارگران را نادیده می گیرند.

جمعی از فرزندان ایثارگران -  این نامه صحبت خانواده های ایثارگر و فرزندان آنها باشماست. پدرانی که جان بر کف دست گرفته و از مملکت خود دفاع کردند تا ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه و در آرامش و امنیت باشد. حال که مجلس شورای اسلامی برای اقشار ایثارگر، قوانینی تصویب می کند ولی عده ای نسبت به قوانین تصویب شده بی اعتنایی کرده و قوانین مصوب شده برای ایثارگران را نادیده می گیرند.

یکی از مصوبات، قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر است که در متن قانون ششم توسعه به آن اشاره شده و به ازای هر یک ماه حضور فرد در جبهه، یک ماه کسری برای فرزندان ایثارگر لحاظ شود. این قانون در مجلس تصویب شده است و به تایید شورای نگهبان هم رسیده و بعداز فراز و نشیب های طولانی و فراوان، در جلسه ای با حضور سردار کمالی(رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح) و فراکسیون ایثارگران مجلس و همچنین ریاست مجلس برگزار شد، مقرر گردید سالانه 20هزار نفر از فرزندان ایثارگر شامل قانون شوند و باتوجه به امتیازی که دارند (میزان حضور پدر در جبهه) باتوجه به اولویت از قانون استفاده کنند.

گفتنی است که طی یک ثبت نام 40روزه(40روز زیاد نیست؟!) تمامی ایثارگران ثبت سیستم شدند و 10دی ثبت نام به پایان رسید تا امتیازات مورد بررسی قرار گیرد و 20هزار نفر امسال معرفی شوند. طبق صحبت های ستاد کل نیرو های مسلح و فایل های صوتی و مصاحبه های موجود با سردار کمالی، قرار بود هفته اول بهمن اسامی اعلام گردد اما هیچ خبری از اسامی نیست. دلیل فرافکنی های ستاد کل نیرو های مسلح در تمام این مدت که قانون تصویب و لازم الاجرا شد معلوم نیست!

آیا برخورد با ایثارگران به این نحو مناسب با شأن آنهاست و ارزش این قشر همین مقدار است؟ باید تعجب کرد که هیچ پایگاه خبری و خبرگزاری روی این موضوع نقد و بررسی انجام نداده و فقط و فقط خبرهای کوچک و سطحی پیرامون این موضوع انتشار یافته. این مساله نزدیک به 21ماه در راه مجلس و شورای نگهبان بوده و حال با تعلل ستاد کل روبرو است.بخواهیم در نظر بگیریم می توان آنرا با مسائل مهمی هم ردیف دانست اما دید خبرگزاری ها روی موضوعات دیگر بوده که مطمئنا" هیچ وقت چنین استرس و فشار و ناراحتی در جامعه ایجاد نکرده است.

در کنار این قانون، قانون خرید خدمت ایثارگران نیز مطرح است که بازهم با مخالفت های ستاد کل روبروست. درحالی که خرید خدمت برای فراریان و غایبین به راحتی در حال اجراست. برای خانواده ها و فرزندان ایثارگر این ذهنیت پیش می آید که دلیل این تضاد در اجرای قانون چیست؟ آیا خون غایبان رنگین تر است یا پشتشان پرتر... از آنجایی که فقط صدای ما به وسیله شما به گوش همگان می رسد، خواهشمند است زمینه ای برای مصاحبه و بررسی این موضوع و زمان اجرای این قانون فراهم شود تا این موضوع حل شده و این بدعهدی و تعلل در حق ایثارگران، موجب خشونت و ناراحتی بیشتر خانواده های ایثارگر نباشد.


کد خبرنگار : 17