تاریخ : 1396,چهارشنبه 11 بهمن20:06
کد خبر : 57808 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

استانی کردن بودجه ایثارگران برای کشور خطرناک بود


استانی کردن بودجه ایثارگران برای کشور خطرناک بود

عضو کمیسیون قضایی مجلس عدم تحقق مصوبات برنامه ششم توسعه در لایحه بودجه ۹۷ در خصوص ایثارگران را ناعادلانه دانست.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون قضایی مجلس عدم تحقق مصوبات برنامه ششم توسعه در لایحه بودجه 97 در خصوص ایثارگران را ناعادلانه دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدعلی پورمختار نماینده ایثارگر مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال 97 در مجلس خاطرنشان کرد: آن چیزی که ما در قانون برنامه ششم توسعه کشور پیش‌بینی کردیم در لایحه برنامه بودجه 97 خیلی بیشتر از اینها در مورد حل مشکلات ایثارگران بایستی لحاظ شود.

وی افزود: ما الان شاهد هستیم که بودجه مناسبی به بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده اختصاص نیافته است و دولت قصد استانی کردن آن را داشت و این به نوعی زنگ خطر برای کشور بود.

نماینده ایثارگر مجلس دهم در ادامه سخنان خود یادآور شد: بودجه های استانی حتی کفاف پرداخت هزینه های خود استان را ندارد چه رسد به دستگاه های عریض و طویل دولتی؛ بنابراین لایحه بودجه نیاز به اصلاحات بسیار عمیق تری در زمینه های مختلف و به خصوص اختصاص اعتبارات مناسب به ایثارگران دارد.

پورمختار خاطرنشان کرد: متاسفانه سهم ایثارگران در لایحه بودجه سال 97 کم دیده شده است، در حالی که در برنامه ششم توسعه، تکالیفی در رابطه با معوقات و مطالبات ایثارگران برای دولت تعریف شده است که از جمله آن می توان به حق نگهداری، جذب و استخدام و ... اشاره کرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: آنچه که شایسته ایثارگران است در لایحه بودجه سال آینده برای آنها پیش بینی نشده است.


کد خبرنگار : 17