تاریخ : 1396,یکشنبه 15 بهمن16:43
کد خبر : 57877 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

غربت رزمندگان معسر در بودجه سال ۹۷!


غربت رزمندگان معسر در بودجه سال ۹۷!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی لحاظ نکردن رزمندگان معسر در لایحه بودجه سال ۹۷ را ظلم مضاعفی در قبال ایثارگران در بودجه سنواتی دانست.

فاش نیوز- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی لحاظ نکردن رزمندگان معسر در لایحه بودجه سال 97 را ظلم مضاعفی در قبال ایثارگران در بودجه سنواتی دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی یادآورشد: بر اساس بند "ب" ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور، دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین حداقل معیشت رزمندگانی که فاقد شغل یا درآمد باشند را پیش بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آنان جهت پرداخت در بودجه های سنواتی درج و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهد.

 وی اضافه کرد: آن طور که دوستان وزارت دفاع  برای من توضیح و نامه آن را نشان دادند برای رزمندگان معسر در بودجه سال 97 ردیفی پیش بینی نشده است، این در حالی است که دولتمردان قبلا گفته بودند که هم از نظر کمی ان را ارتقا می دهیم و تعداد مستمری بگیر (نه حقوق بگیر) رزمندگان معسر را به دو برابر افزایش خواهیم داد، اما متاسفانه این اتفاق تاکنون صورت نگرفته است.

 رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با افزایش مستمری بگیران که در برنامه ششم توسعه تصویب شده بود که رزمندگان معسر حقوق ماهیانه دریافت کنند، هنوز این موضوع برای افراد زیر 25 درصد اجرایی نشده است. البته قول داده بودند این حقوق را به مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان در سال 96 برسانند اما در سال جاری اگر چه  در برنامه ششم توسعه ذکر شده بود این موضوع را ندیدیم. متاسفانه در لایحه بودجه 97 هم آن را لحاظ نکردند و ما به شدت در این زمینه منتقد دولت هستیم .

  نماینده مجلس دهم در خصوص وضعیت ایثارگران استان نیز تصریح کرد: آقای نوبخت وقتی برای بازدید از مناطق زلزله زده به کرمانشاه  آمده بودند به ایشان گفتیم اگر چه مشکلات فراوانی در منطقه وجود دارد، اما سه اولویت مهم در استان داریم. اولین اولویت بحث زلزله و مردم زلزله زده است که متاسفانه در عسر و حرج بسر می برند، دوم بحث ایثارگران است که در یک شرایط بدتر از زلزله زدگان قرار دارند و آسیب جدی دیده اند. سومین اولویت ما در استان کرمانشاه، استمهال وام های بانک ها چه برای ایثارگران و غیره است که بایستی شهروندان استان از این موضوع برخوردار شوند و دولت اقداماتی را انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درپایان تاکید کرد: دراین چند روزباقیمانده به تصویب بودجه هر کاری که از دست ما برای ایثارگران بیاید انجام و تلاش خواهیم کرد تا آن را به سرانجام برسانیم، ولی واقعیت این است که به عنوان یک نماینده از قشرایثارگران، دولت را نمی بخشم چرا که با وجود اینکه در برنامه ششم توسعه، محور بر حداقل معیشت ایثارگران گذاشته شده بود، اما در بودجه سال 97 موضوع لحاظ نشده است.


کد خبرنگار : 18