تاریخ : 1396,چهارشنبه 25 بهمن13:43
کد خبر : 57903 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

تسهیلات وام خود اشتغالی صندوق اشتغال ایثارگران



س - همسرم 24 ماه مدت سربازی خود را در جبهه های غرب کشور در سال61تا63 گذرانده است، اکنون نه شغلی دارد نه درآمدی و نه اندوخته ای و سه فرزند دانشجو و تحصیل کرده دارم که بیکارند. آیا امور ایثارگران قانونی برای حمایت از ما دارد؟لطفا راهنمایی فرمایید.
ج-  در قانون برنامه ششم توسعه تسهیلاتی در زمینه های مختلف برای رزمندگان پیش بینی و به تصویب رسیده است لکن در همین قانون متولی امور رزمندگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح که زیر نظر وزارت دفاع است تعیین شده است ولی این وزرات و مسئولان آن هیچ اقدام مثبتی در این زمینه که اعلام شده باشد نداشته اند .

 

س - همسر شهید و کارمند یکی ازدستگاههای دولتی هستم، آیا همسران شهدای شاغل در دستگاه های دولتی از پرداخت حق بیمه معاف هستند ؟
ج- خیر همسران شهدا در اصلاحیه ماده 37 قانون جامع در قانون برنامه ششم توسعه ، منظور نشده اند و مشمول معافیت نیستند.

 

س - بنده سید مهدی فلاح میرعباسی فرزند آزاده سیدرضا فلاح میرعباسی،کارشناس رشته برق قدرت وشغلم برقکاری ساختمان و نصب دوربین های مداربسته ودزدگیر اماکن بصورت سیار است. بنده قصد راه اندازی دفتر کوچکی برای فروش،نصب وخدمات دوربین و.... را دارم.
چگونه میتوانم از تسهیلات وام خود اشتغالی بنیاد شهید استفاده نمایم؟ آیا بدون پروانه کسب میتوانم وام دریافت کنم؟ سقف وام خوداشتغالی چقدر است؟

ج- برای راهنمایی بهتر به صندوق اشتغال ایثارگران مراجعه و درخواست اطلاعات لازم را بکنید.

 

س - بنده کاملا با فرمایشات حضرتعالی درمورد اهدا کمکها از مبادی رسمی کاملا موافقم ولی بنظر میاد متاسفانه مردم به این مبادی اصلا اعتماد ندارند چون در این چند روز فعالیت واضحی نمودار نبود و با امدن این اقایان با هر نیتی تحرکی مشهود نمودار گردید.گر چه دراین امور اجر اخروی به نیت افراد داده خواهد شد ولی تاثیر روانی اجتماعی واقتصادی ان وابسته به نیات نیست. ایکاش محققین جامعه شناسی این پدیده بسیار نکران کننده را واکاوی کنند چون این اخرین مصیبت نیست ودر اینده بکار نیاید.موضوع بعدی نحوه کمک رسانی است که بسیار زنتده ونگران کننده است و از روی کانیون پرت میشود و هرکس زور بیشتری دارد برمیدارد و ناتوانان از هدایا دور میمانند ایکاش به سمع اقایان برسانید که واقعا مدیریت بحران باشند نه بحران زا فیلمی پخش شد که مردم با هم درگیر شدند و شدیدا هندیگر را نیزدند. ماها که از نظر جسمی مشکل داریم وفرزندان خودمان را مبادی آداب تربیت کردیم اگر خدای نخواسته در این وصعیت قرار بگیریم باید از سرما وگرسنگی بمیریم.را حلش را همه میدانند ولی کارها به افراد غیر متخصص و حتی غیر متعهد واکذار شد و فقط میخواهند رفع تکلیف کنند و ماشین زود تر خالی بشه ببخشید درد دل زیاده و شما را هم خسته کردم ولی ایکاش از این زاویه مقاله در کانال و به نمایندگان بی خاصیت میدادید تا در کشور تریبونها ار این همه تریبون برای حل معضلات اجتماعی ایتچنیتی هم توسط اساتید معلمان و ایثارگرانی که تدارکات جنگ را انجام دادند استفاده نمایند چون واقعا برای هین کشور با این پیشینه و شرایط جنگ بسیار بعیده که نتوانند.پس تنها بی اعتمادی مسبب همه این بلاهاست
ج-  قطعا در دستگاههای رسمی هم مشکلاتی وجود دارد و ایرادات شما هم منطقی است لکن سلبریتی ها و افراد مشهوری هم که به این قضیه ورود پیدا کرده اند پاسخ روشنی برای مردم در خصوص کمکهایی که جمع آوری کرده اند نداده اند . اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد سوءاستفاده هایی خواهیم بود که همین اعتماد کم مردم را هم از بین خواهد برد.

 

س -  یکی از دوستان ادرس شما را داد، یک سوالی داشتم اگر ممکن است دوستم فرزند شهید  و رسمی سپاه است ظاهرا برای ایشان  ۸ سال سنوات خدمتی به خاطر فرزند شهید بودن در نظر گرفتن خواستم بپرسم قانون مشابهی برای برادران شهید وجود ندارد؟
س -  در قانون استفاده از سنوات ارفاقی برای برادارن شهدا در نظر گرفته نشده است .