تاریخ : 1396,دوشنبه 16 بهمن16:03
کد خبر : 57927 - سرویس خبری : سینما

اکران"تنگه ابوقریب"در یادواره شهید هادی



دبیر برگزاری همایش شهید ابراهیم هادی و ۳۰۰ شهید گردانهای کمیل و حنظله از اکران «تنگه ابوقریب» از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در این یادواره خبر داد.

نشست خبری همایش یادیاران آسمانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد محمدی دبیر همایش یاد یاران آسمانی در نشست خبری تشریح برنامه‌های سومین یادواره شهید ابراهیم هادی و 300 شهید گردانهای کمیل و حنظله در سخنانی با اشاره به فعالیت گروه شهید ابراهیم هادی، گفت: گروه شهید ابراهیم هادی در طول 3 سال اخیر اقدام به برگزاری این همایش کرده که در دو سال گذشته در مصلای امام خمینی(ره) و لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد و امسال این همایش پنج‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه از ساعت 17 الی 21 در سالن همایش‌ وزارت کشور برگزار خواهد شد.

او یکی از فرصت‌های قرابت جوانان و نوجوانان با شهدایی همچون شهید هادی را شناساندن شهدای کمیل و حنظله عنوان کرد و گفت: حماسه‌ای که این گردان در کانال معروف در منطقه فکه آفریدند حماسه عاشورایی بود و به یکی از حماسه‌آفرین‌ترین رویدادهای دفاع مقدس تبدیل شد. در این حماسه این دو گردان با خیانتی که منافقین علیه رزمندگان کردند، آنها 5 روز بدون آب و غذا با دشمن تا بن دندان مسلح در کانال محاصره شدند.

محمدی شهید ابراهیم هادی را یکی از الگوهای بارز برای جوانان عنوان کرد و گفت: شهید هادی در دل هزاران جوان نفوذ کرد و بسیاری از جوانان با راهنمایی‌ها و هدایت‌های این شهید بزرگوار مسیر زندگی خود را عوض کردند و به سعادت رسیدند.

دبیر همایش یاد یاران آسمانی از شهید هادی به عنوان پهلوانی شجاع، فرماندهی دلاور، مداحی دلسوخته، تهذیب‌کننده نفس، شهید گمنام و علمدار کمیل یاد کرد و گفت: شهید هادی آخرین شهیدی بود که در کانال کمیل به شهادت رسید و ماجراهایی که در دو کتاب سلام بر ابرهیم یک و دو از این شهید بزرگوار نقل شده مسیر زندگی بسیاری از جوانان را عوض کرده است.

او هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن و رفیق کردن جوانان با شهید هادی عنوان کرد و گفت: همه شهدا می‌توانند برای مردم و جوانان سرمشق باشند، اما شهید هادی در دل جوانهایی تاثیرگذاری کرد که هیچ علاقه و محبتی نسبت به مسائل اعتقادی نداشتند به همین علت شعار سومین همایش را «ابراهیم هادی، هادی دل‌ها» نامگذاری کردیم.

دبیر همایش یاد یاران آسمانی در خصوص جزئیات برگزاری این برنامه گفت: این همایش با سخنرانی استاد علی‌اکبر رائفی‌پور و روایتگری علیرضا دلبریان انجام خواهد شد و در این همایش از 3 عنوان کتاب جدید رونمایی خواهد شد و اجرای نماهنگ معبر آسمانی، تئاتر ابراهیم در آتش، تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم ابراهیم صدرزاده، محسن حججی و خواهر شهید مغنیه از دیگر برنامه‌های این همایش است. همچنین در انتهای این همایش فیلم سینمایی تنگه ابوقریب از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فجر اکران عمومی خواهد شد.

او اهدای بیش از 5 هزار بسته فرهنگی و برپایی غرفه‌های فرهنگی، ایستگاه کتابخوانی و مشاوره‌های دینی و مذهبی و غرفه گردان شهید هادی را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش گروه شهید ابراهیم هادی را گروهی کاملا مردمی خواند که اقدام به فعالیتهای فرهنگی کرده و تمام هزینه‌های این گروه و برنامه‌ها از طریق مردم و دوستداران شهید هادی و سایر شهدا تامین می‌شود.

او گفت که کار بزرگ ملی نیازمند نهضت مردمی است و اگر دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهند در کار خود موفق باشند باید جریان مردمی را راه بیندازند. به همین سبب گروه شهید هادی با کمک و جریان مردمی فعالیتهای مختلف فرهنگی را انجام داده که می‌توان به برگزاری‌های مراسم‌ها و یادواره شهدا و چاپ بیش از 65 عنوان کتاب در زمینه شهدا می‌توان اشاره کرد.

این فعال فرهنگی در موسسه شهید هادی همچنین گفت که گروه شهید هادی به دنبال یک طرح ملی و نهضت مردمی با عنوان نهضت رفاقت با شهیدان است که شعار این طرح را رفاقت مقدمه شباهت، شباهت مقدمه مجاهدت، مجاهدت مسیر نیل به شهادت است. همچنین مجموعه شهید هادی در موضوع کتابخوانی که از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است، دغدغه ویژه‌ای دارد و اقدام به اجرای طرح نذر فرهنگی کتاب و وقف کتاب کردند و از خوانندگان کتاب خود می‌خواهد که کتابهایی را که می‌خوانند را به دیگران هدیه دهند.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم