تاریخ : 1396,سه شنبه 17 بهمن18:49
کد خبر : 57935 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

چرا هرجا کم می آورند از ایثارگران هزینه می کنند؟!


چرا هرجا کم می آورند از ایثارگران هزینه می کنند؟!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه چرا هرجا کمبود اعتبارات وجود دارد از سهم ایثارگران کم می شود، توجه بیشتر دولت دوازدهم به ایثارگران در لایحه بودجه ۹۷ را خواستار شد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه چرا هرجا کمبود اعتبارات وجود دارد از سهم ایثارگران کم می شود، توجه بیشتر دولت دوازدهم به ایثارگران در لایحه بودجه 97 را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: در مورد جایگاه ایثارگران باید گفت: یکی اینکه آیا ما سهمی برای ایثارگران در لایحه بودجه سال 97 دیده ایم یا نه، که جواب آن مثبت است و در چند سرفصل در مورد مسکن، درمان و ...  تبصره هایی لحاظ شده است.

وی گفت: اما مسئله مهم این است که تنها این موضوع به تناسب برنامه ششم توسعه کشور است یا نه که به اعتقاد ما، نیست، یعنی آنچه را که باعث می شود بودجه سالانه تدوین شود برنامه بالادستی است.

نماینده جوان استان همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برنامه ششم توسعه کشور که در سال گذشته به تصویب نمایندگان مجلس رسید، آنچه را که به عنوان سهم ایثارگران درنظر گرفته شده بود باید در لایحه بودجه سال 97 لحاظ می شد که متاسفانه به دلایل مختلف تا کنون لحاظ نشده است.

حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ایثارگران از این موضوع به شدت نگران و ناراحت و گله مند هستند؛ علت آن هم این است که دولت تشخیصش این بوده است که این سهم را برای ایثارگران بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هرجا کمبود اعتبارات وجود داشته است از سهم مربوط به ایثارگران کم شده است متذکر شد: در این مورد به نظر من باید دولت اولویت ها را درنظر بگیرد و الان در این شرایط توجه به ایثارگران که انقلاب را تضمین کرده و به چهل سالگی رسانده اند و امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آورده اند، ضروری تر به نظر می رسد، اگر چه محدودیت منابع مالی هم وجود دارد.

نماینده مردم ملایر اظهار داشت: به طور مثال ما دستگاه های دولتی را سراغ داریم که اعتبارات آنها چند برابر شده است، با توجه به محدودیت اعتبارات عنوان شده از سوی دولت پس این اعتبارات و اضافه بودجه از کجا آمده است؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در پایان تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت باید به ایثارگران توجه کند، به نظر من با توجه به بررسی لایحه بودجه 97 از سوی مجلس شورای اسلامی، برخی از مصوبات برنامه ششم توسعه جدای از بودجه به صورت طرح و لایحه قابل مطرح شدن در صحن علنی مجلس است.


کد خبرنگار : 17