تاریخ : 1396,شنبه 21 بهمن18:30
کد خبر : 57943 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ادعای نوبخت: قانون جامع در بودجه ۹۷ اجرایی شده است


ادعای نوبخت: قانون جامع در بودجه ۹۷ اجرایی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه مدعی اجرای قانون جامع ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۷ شد.

فاش نیوز -  معاون رئیس جمهور گفت: دولت و مجلس خواهان توجه به کسانی هستند که هویت ما به ایثار آنها وابسته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال 97 اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی خواهان توجه به کسانی هستند که هویت ما به ایثار و فداکاری آنان وابسته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال فاش نیوز درباره اجرای قانون جامع ایثارگران در لایحه بودجه سال 97 تصریح کرد: ما در اعداد و ارقامی که در ردیف های مختلف بودجه پیش بینی کرده ایم اجرای این قانون را مورد توجه قرار دادیم.

وی گفت: به طور مثال در تبصره 10 هم بند مرتبطی در خصوص برخورداری فرزندان ایثارگران از معافیت ها و ترجیحات جرایم خدمت سربازی پیش بینی شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه لایحه بودجه به عنوان بخشی از برنامه پنج ساله ششم توسعه است، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تلاش می کند تا نیازها و مطالبات این قشر را برآورده کند.

نوبخت تاکید کرد: کمیسیون تلفیق به این اعتبار که در قانون اصلی این موضوع آمده آن را نیاورد، اما هم مجلس و هم دولت خواهان توجه به کسانی هستند که هویت ما به ایثار آنها معنا می یابد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعاتی از قبیل اشتغال، پرداخت یارانه ها، حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارمندان در سال آینده اشاره کرد.


کد خبرنگار : 23