تاریخ : 1396,شنبه 21 بهمن12:02
کد خبر : 57969 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

فعالیت "آتش به اختیار" جوانان اهوازی


فعالیت

جوانان انقلابی اهواز دست به ابتکار جدیدی زدند که مصداق فرمایش مقام معظم رهبری بود: "آتش به اختیار عمل کردن".

فاش نیوز -  جوانان انقلابی اهواز دست به ابتکار جدیدی زدند که مصداق فرمایش مقام معظم رهبری بود: "آتش به اختیار عمل کردن".

آنها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برای اولین بار نشست بصیرتی برپا کرده بودند و از طریق فضای مجازی همه جویندگان حقیقت را به محفل بی ریای خود دعوت نمودند. پیام برگزاری نشست مربوط بود به "تحلیل تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی".

جمع شدنمان در محیط کتابخانه حس عجیبی داشت و زیبایی این اقدام را دوچندان می کرد. ما در بدو ورود به کتابخانه تصویر شهید «سید مرتضی شفیعی» را می دیدیم که دلمان را گرم می کرد به نگاه شهدایی مهربانش. انگار با آن چهره بشاش و نورانی به ما خیر مقدم می گفت و خوشحال بود که بعد از چهل سال که از پیروزی انقلاب می گذرد، نسل سوم و چهارمی های حقیقت دوست، هنوز هم در پی دانستن حقایق پنهان مانده انقلاب اسلامی سال 57 هستند و دنبال راه های دور کردن خطرات از آنند.

سخنران برنامه برادر یک شهید بود. او نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان هم هست و خوب می داند جوان امروز چه سوالات و چه گمشده هایی در طی چهل سال که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد، دارد.

لذا حجت الاسلام سید محسن شفیعی درتوضیحات مبسوطی درباره ماهیت انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی در بخش نفی، نظام سلطه جهانی را انکار کرد. یعنی انقلاب اسلامی در عرصه دشمن شناسی با دشمنان بزرگی رو به رو شد.

او درباره صلابت امام راحل در مواجهه با قدر قدرت ترین نظام های سلطه جهانی گفت: مسیر مبارزه به سمت حکومت «نه شرقی و نه غربی» بود. در روزگار دو قطبی، بر اساس معیارهای خرد، منطق، محاسبه، تحقیق که هر کدامش باعث می شد – رجال سیاسی - به امام پیشنهاد بدهند: «آقا! در مسیر مبارزه با هر دو ابرقدرت درنیفتید؛ اگر قرار است آمریکا را بکوبید پس با شوروی فعلا" کاری نداشته باشید.» اما امام در حالی که با رژیم شاهنشاهی به عنوان یک نظام آمریکایی در حال مبارزه است، به سفیر شوروی در ایران پیام می دهد که به دولت متبوع خود بگو از افغانستان برید بیرون ، والا سیلی خواهید خورد!

رییس نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان درباره اهمیت تبین تاریخ انقلاب برای اذهان عمومی و نسل جدید افزود: یکی از جدی ترین مواجه ها با انقلاب، تلاش بر این است که آنچه که در این برهه انجام شده برای نسل های آینده قرائت مطابق با واقعیت نداشته باشد.

وی در توضیح خطر تحریف بیان کرد: تحریف تاریخ برای نسل های آینده، فرصت تشخیص شهید و جلاد را به نسل های آینده نمی دهد. وقتی آنچه بوده به شکل وارونه به نسل آینده
منتقل شود، در نگاه آیندگان جای آدم ها عوض می شود. خاندان پهلوی و سران فاسد حکومت پهلوی تبدیل می شوند به انسان های وطن دوست، حافظان تمامیت ارضی کشور؛ و انقلابیون کسانی می شوند که شرایط کشور را بهم ریختند!

لازم به ذکر است این مراسم در جو صمیمانه ای به صورت پرسش و پاسخ تا ساعتی قبل از اذان مغرب ادامه داشت.

گزارش از جعفری


کد خبرنگار : 17