تاریخ : 1396,پنجشنبه 26 بهمن14:39
کد خبر : 57990 - سرویس خبری : اخبار

نکات جامانده در قانون مدیریت خدمات کشوری


نکات جامانده در قانون مدیریت خدمات کشوری

چنانجه این شهدای عزیز زنده می ماندند و سرکار بودند و یا جانباز حالت اشتغال سلامتی خود را از دست نمیداد، الان قطعا" کارمند که نبودند حتما به مدارج بالا می رسیدند.

دکتر موسوی- در لایحه تقدیمی برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، چند نکته در لایحه مذکور دیده نشده!

1_ تبعیت و پیروی نهادها و شرکت ها و بانک های خصوصی که از دل اصل 44 خصوصی شده اند، از قانون جامع ایثارگران و اینکه تمامی نهادهای مالی و بانک ها و بیمه ها و دیگر شرکت هایی که از اصل 44 به وجود آمدند، با تفسیر اینکه ما خصوصی هستیم هرگز به حقوق قانونی ایثارگران پایبند نبوده و تا الان هم نیستند در لایحه مذکور این ابهام حتما رفع شود. به طوری که اکثر عزیزان ایثارگر در راهروهای دیوان عدالت و نهادهای دیگر دنبال احقاق حق قانونی خود هستند.

2_ ارتقای شغلی ایثارگران حالت اشتغال در قانون مذکور دیده نشده
به طوری که ایثارگری که در سال 67 بایگان یا کارمند معمولی بوده و سپس شهید شده و یا حالت اشتغال گرفته الان هم همان حقوق کارمندی را دریافت می کنند یعنی در فرض سلامت این عزیزان در طول سی سال هیچ ارتقایی نداشتند؟؟؟؟

چنانجه این شهدای عزیز زنده می ماندند و سرکار بودند و یا جانباز حالت اشتغال سلامتی خود را از دست نمیداد، الان قطعا" کارمند که نبودند حتما به مدارج بالا می رسیدند. بنابراین ارتقای شغلی شهدا و جانبازان حالت اشتغال اصلا" در این لایحه دیده نشده؟؟

3 - با توجه به آراء مختلف دیوان عدالت اداری و لغو جدول امتیازات حالات ایثارگری، تعیین تکلیف این نوع مسائل با شفافیت در تصویب قوانین دنبال شود!

4- با توجه به ابطال مصوبه هیت وزیران در خصوص شهریه تحصیل ایثارگران در پردیس های بین الملل دانشگاه آزاد و شفافیت در تعیین تکلیف برای دانشگاه آزاد لازم و ضروری هست.


5_ با توجه به کهولت سن جانبازان و اینکه آثار جراحت و درمان و استمرار مصرف داروی خاص در کاهش عمر این عزیزان موثر بوده  پیشنهاد می گردد هر سال یک در صد به درصد جانبازان از تاریخ آخرین کمیسیون لحاظ گردد تا از منافع قانونی آن بهره مند گردد.

6- شرکت های خصوصی و حتی دولتی در تخصیص بلیط هواپیما مخصوصا چارتر کننده ها هرگز به قانون نصف بها عمل نکردند و صد البته نمیدانم هدف قانون گزار از تصویب قانونی که عرضه اجرای آن را ندارد، چه بوده هست!!!

در اکثر نهادهای دولتی از دل نظام بیرون آمده و یا سازمان ها و ادارات در انتصاب و ارتقاء شغلی مخالف ایثارگران بوده و نصاب فقط فامیلی و دوستی و علاقه رییس و پرونده ایثارگری عزیزان نوعا" ترمز پیشرفت عزیزان می باشد، لطفا" در قوانینی که ناقص بوده و عرضه اجرای آن را ندارند، فرافکنی نکنند.

بنابراین بنده به عنوان ایثارگر آمادگی خود را برای همکاری در تدوین قوانین مربوط به ایثارگران و ایرادات و چالش های قانون جامعه و لایحه خدمات اعلام میدارم.


کد خبرنگار : 20