تاریخ : 1396,دوشنبه 23 بهمن14:04
کد خبر : 58006 - سرویس خبری : اخبار

عتاب سردار سلیمانی به سران فتنه



سرلشکر سلیمانی: بعضی‌ها در کشور به‌دنبال رابطه با آمریکا هستند/ ‌به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن، به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند/ چرا به سخنان قاطع و مواضع رهبرانقلاب خرده می‌گیرید؟ امام را ندیدید؟
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه پیشرفت کشور حاصل شعار نه شرقی نه غربی است، گفت: برخی که دنبال ارتباط با آمریکا هستند از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا عبرت بگیرید، ببینید چه وضعیتی دارند، تحریم هم نیستند، اما امروز به فلاکت افتاده‌اند.
بعضی‌ها در کشور به‌دنبال رابطه با آمریکا هستند/ ‌به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن، به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند/ چرا به سخنان قاطع و مواضع رهبرانقلاب خرده می‌گیرید؟ امام را ندیدید؟
سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در اجتماع پایانی راهپیمایان مردم کرمان پس از ادای احترام به روح پاک امام راحل (ره) و شهدا با تحلیلی از ماهیت مردمی و دینی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب ما انقلابی بود که سیاه و سفید، شهری روستایی، مدارس و دانشگا‌ه‌ها همه با هم قیام کردند پس انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد.

وی بیان داشت: انقلاب ما در مقطعی به وقوع پیوست که دنیا تحت حاکمیت یک دوقطبی جهانی بود و کسی در جهان باور نمی‌کرد کشوری بتواند مستقل از این دو بلوک، حرکت کند و حرف بزند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک استثناء بود، افزود: ماهیت انقلاب ما نه قشری بود، نه نژادی، نه با دخالت نظامی و به شکل کودتا و نه نتیجه مداخله خارجی، انقلاب ما همه مردم ایران را در درون خود جای داد و از این حیث کم نظیر و بی‌سابقه است. 

وی با بیان اینکه باید خاک پای این ملت را بوسید، خاطرنشان کرد: خداوند سبحان را شکر می‌کنیم که ما را در همه ملایمات، بهره‌مند از ملتی صبور، پایدار و ارزشمند نمود، شکر می‌کنیم خداوند سبحان را که انقلاب ما را تضمین کرد، ملت ایران با هوشمندی همه فتنه‌ها از جمله فتنه 88 و همین فتنه اخیر را که دشمن با سوء‌استفاده از برخی نارضایتی‌ها به‌وجود آورده بود، به‌صورت خودجوش خنثی کرد. 

سلیمانی افزود: حضرت امام، چون برای حق قیام کرده بود با هیچ باطلی سازش نکرد، اجازه رشد باطل‌ها را در کشور نداد، امام تنها همراهی کسانی را می‌پذیرفت که نیت حق و نیت الهی داشتند و به سینه کسانی که نیت غیرالهی و قصد کسب منافع شخصی و فامیلی و جناحی و گروهی داشتند، دست رد می‌زد.

وی با اشاره شعار ما می‌توانیم، افزود: امام خمینی (ره) هرگز مطرح نکرد که، چون دشمن قوی است ما نمی‌توانیم، این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب هم دائما مطرح می‌کنند که این جمله "ما نمی‌توانیم" را بکُشید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به دیگر خصوصیات بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان داشت: امام با هیچ باطلی سازش نکرد، این خیلی برای مدیریت امروز مهم است، برخی امروز خرده می‌گیرند خود را پیرو امام می‌نامند، اما جور دیگری عمل می‌کند، امام هر باطلی را از ریشه نابود کرد، چرا به سخنان قاطع و مواضع رهبرانقلاب خرده می‌گیرید؟ امام را ندیدید؟ سخنان امام در مقابل ضدانقلاب و دشمنان را نشنیدید؟

وی ابراز داشت: امام خط‌شکن بود اول خود حرکت کرد بعد مردم را فراخواند، دلیل موفقیت ما در جنگ نیز برگرفته از همین فرهنگ بود، فرماندهان در جنگ جلودار بودند، اگر وزیری در ساختمان بلند بالا و کاخ نشست و دستور صادر کرد، این فرمان تا به نفع ملت اجرا شود نفس مردم را می‌گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه هرکس در مسیر ترساندن مردم از دشمن حرکت می‌کند خیانت‌کار است، گفت: امام اول کاری که کردند سیلی زدن به ترس بود، خودترسی از قدرت‌ها نداشتند و این ترس را در حوزه‌های علمیه و سپس در جامعه هم از بین بردند. 

وی یادآور شد: حرف امام همیشه «خدا» بود و این رمز موفقیت امام بود، اگر خدا و اسلام‌خواهی امام را از جامعه بگیریم و از قدرت‌های مادی هراسیدیم کشور و همه اقشار جامعه آسیب می‌بینند، امروز باید از اسلام‌زدایی از جامعه خوف داشته باشیم، اگر این کشور ضعیف شد همه اقشار آسیب خواهند دید، رکن قدرت نظام، اسلام است اگر پایه‌های اسلام ضعیف شد دشمن می‌تواند به ما ضربه بزند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور حاصل شعار نه شرقی نه غربی است، تصریح کرد: برخی که دنبال ارتباط با آمریکا هستند از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا عبرت بگیرید، ببینید چه وضعیتی دارند، تحریم هم نیستند، اما امروز به فلاکت افتاده‌اند، این‌ها که هم‌پیمان آمریکا هستند، برخی برداشت غلطی کردند و می‌گویند همانگونه که امام خمینی جام زهر را نوشید امروز هم رهبر انقلاب جام زهر را بنوشد و ارتباط برقرار شود، این چه غلط بزرگی است این چه سفسطه‌ای است، این کار جان اسلام و ایران را می‌گیرد، شرایط امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی سپاه قدس با یادآوری فتنه اخیر ابراز داشت: این حوادث کوچکی که اخیرا در ایران اتفاق افتاد برای شما ملت ناچیز بود، اما ملت‌های مقاومت را در منطقه نگران کرده بود و از ما سوال می‌کردند، چون آن‌ها به ایران امید دارند، ایران در جان‌های مردم منطقه جا گرفته است، شما دیدید یک سازمان کوچکی که نترسیدن را از ملت ایران یاد گرفت، به‌نام حزب‌الله چه سیلی به رژیم صهیونیستی زد و او را سرجای خود نشاند.

سلیمانی با بیان رموز موفقیت ایران تأکید کرد: امروز رمز موفقیت ما در دو چیز است یکی پیروی مطلق از امام خامنه‌ای عزیز و این فقیه عالیقدر، من متاسفم که برخی که خود را پیرو خط امام می‌دانند به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند، این درست است؟ امروز برخی که در گوشه نشسته‌اند و کز کرده‌اند و در برابر انقلابی که امام تاسیس کرد، پز اپوزیسیون را می‌دهند این غلط است، البته خیلی‌ها مثل کف روی آب بودند و رفتند، روزی کسی با تز انقلابی به صورت شهید همت در سپاه تهران سیلی زد، امروز همان آدم مزدور آمریکاست و در آمریکا برای او جاسوسی می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر ما تعلقات را زیر پا گذاشتیم مانند شهدا می‌توانیم به کشور خدمت کنیم، اما اگر تعلقات شخصی، گروهی و جناحی داشتیم قادر به خدمت به مردم نیستیم.

سلیمانی گفت: این ملت، ملت وفادار و بزرگی است و باید کف پای این ملت را بوسید.
به نقل از جهان نیوز