تاریخ : 1396,دوشنبه 23 بهمن18:32
کد خبر : 58015 - سرویس خبری : اخبار

تجمع گروهی از فرزندان ایثارگران در تاکید بر اجرای مصوبات


تجمع گروهی از فرزندان ایثارگران در تاکید بر اجرای مصوبات

گروهی از فرزندان ایثارگران با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اجرای قانون مربوط به خدمت سربازی را خواستار شدند.

فاش نیوز -  گروهی از فرزندان ایثارگران با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اجرای قانون مربوط به خدمت سربازی را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه (23 بهمن ماه) با حضور در جمع اعتراضی فرزندان ایثارگران از مساعدت و پیگیری نمایندگان ملت در بهارستان برای اجرای مصوبات ایثارگری خبر داد.

بر پایه این گزارش، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته هایی بر اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی به خصوص در زمینه اجرای قانون خرید و کسری خدمت ایثارگران تاکید کردند.

همچنین فرزندان ایثارگران حاضر در این تجمع از کارشکنی های برخی از دستگاه های دولتی ازجمله ستاد کل نیروهای مسلح گله مندی خود را ابراز کردند.

تجمع کنندگان همچنین خواهان اجرای قانون به صورت شایسته و به گونه ای که همه ایثارگران بتوانند ازآن بهره مند شوند شدند.

*****

صبح امروز درب شمالی مجلس شورای اسلامی میزبان تجمع گروهی از فرزندان ایثارگران بود که در اعتراض به تعلیق اجرای قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران و پایان 21 ماه انتظار، خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیتشان شدند.

تجمع کنندگان که اغلب آنها جوانان و مشمولین خدمت سربازی بودند، با در دست داشتن بنرهایی ضمن ابرار خستگی از آنچه به عنوان "لجبازی مسئولین" از آن یاد می کردند، خواستار اجرای سریعتر قانون کسری خدمت و خرید خدمت فرزندان ایثارگران ،به نحوی عادلانه و با نظارت دقیق نهادهای ذیصلاح شدند.

گفتنی است قانون کسری خدمت و خرید فرزندان ایثارگران که طبق آن فرزندان ایثارگران به شرط عدم غیبت،بازای هر درصد جانبازی، هرماه رزمندگی یا هرماه آزادگی پدرشان مشمول یک ماه کسر خدمت می شدند پس از ماهها که از تصویب آن در مجلس می گذرد و فرمانده کل قوا هم اذن اجرای آن را داده اند،هنوز در مرحله اجرا با مشکلات جدی روبروست.و نمایندگان مجلس و ستادکل نیروهای مسلح به دلیل اختلاف نظر فراوان و اختلاف فاحشی که بر سر تعداد مشمولین این قانون دارند،هنوز به توافقی جامع برای روش اجرای عادلانه آن دست نیافته اند.این درحالی است که قوانین قبلی برای سربازانی که بعد از 19 آذر ماه به خدمت اعزام شده اند کاملا ملغی شده و بنابراین درحال حاضر هیچگونه کسری به فرزندان ایثارگران که اخیرا به خدمت سربازی اعزام میشوند تعلق نمی گیرد.

قانون خرید خدمت مشمولین ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی که در بند 5 تبصره 11 لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شده بود پس از یکبار حذف توسط تلفیق با اصرار مجدد نمایندگان، جهت بررسی مجدد به این کمیسیون عودت داده شد و کماکان در مورد جامعه هدف و سرانجام این قانون ابهامات جدی وجود دارد.


کد خبرنگار : 18