تاریخ : 1396,چهارشنبه 25 بهمن14:34
کد خبر : 58058 - سرویس خبری : اخبار

ارتش وساخت فیلم وسریال درزمینه بیان رشادت های این نیرو



معاون هماهنگ کننده ارتش گفت که ارتش این آمادگی راداردتابااستفاده ازتمامی ظرفیت هاوامکانات موجودهمکاری های لازم رابرای ساخت فیلم، سریال باهنرمندان درزمینه بیان رشادت های ارتش داشته باشد.

 امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز دوشنبه 23 بهمن در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش در سخنانی ضمن تبریک حرکت عظیم مردم ایران در روز 22 بهمن گفت: بار دیگر ملت غیور ایران حماسه‌ای دیگر آفریدند و مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب زدند و اعلام کردند که حامی انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش حوزه دفاعی وامنیتی کروه سیاسی خبرگزاری آنا، وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیتهای سازمان حفظ آثار ارتش، این سازمان را دارای جنبه قداست عنوان کرد که در برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: تمام خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و کارکنان ارتش انتظار دارند تا عملکرد ارتش در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن را ببینند و با وجود اینکه در موضوع فیلم و عکس در دوران دفاع مقدس محدودیت داریم اما باید عقب‌ماندگی‌ها و محدودیت‌های گذشته را جبران کنیم.

امیر سیاری عدم غفلت از نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی دیگر از موضوعات مهم در این موضوع عنوان کرد و گفت: باید این گنج عظیم بی‌انتها را استخراج و ضمن حفظ آن به دیگران منتقل کنیم.

وی نوآوری، همدلی، تلاش و کوشش را از مهمترین وظایف این سازمان در دوران مدیریت جدید برشمرد و گفت: کارهایی که در سازمان حفظ آثار ارتش باید دنبال شود دارای نگاه بلندتر و بیشتری باید باشد تا بتوان بهترین اقدامات را در این خصوص انجام داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه در ارتش سوژه‌های زیادی برای پرداختن و تبدیل آن به فیلم و سریال وجود دارد گفت: اقبال مردم به فیلم‌های دفاع مقدسی و برگزیده شدن این فیلم‌ها در جشنواره فجر امسال نشان از آن است که این موضوعات برای نسل جوان ارزشمند است و باید نگاه جدی‌تری به این موضوع داشته باشیم. همچنان که در دو فیلم به وقت شام و تنگه ابو قریب نیروی هوایی و زمینی ارتش کمک‌های زیادی را برای ساخت این دو فیلم زیبا کرد.

امیر سیاری افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود همکاریهای لازم برای ساخت فیلم، سریال و محصولات هنری در زمینه ترویج فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس و پرداختن به تلاشهای ارتش در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن را داشته باشد.

وی در پایان گفت: باید تمامی توان و‌ آمادگی خود را برای ورود به عرصه هنر در زمینه انتقال این فرهنگ به کار گیریم.

در ادامه امیر ابراهیم گلفام رئیس سابق سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در دوره مدیریتی وی گفت: اکثر فعالیت‌های که در دوران مدیریت بنده انجام شد توجه به محیط بیرون و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در موضوع ارتش و همکاری با نهادها و سازمان‌های دیگر باشد و بتواند این موضوع فراگیر شود.

وی به موضوع فعالیت‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چندین سال گذشته با کمک امیر خرم‌طوسی فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش تغییرات زیادی را در موضوع راهیان نور داشتیم و بسیاری از سازمان‌ها و امکانات خود را پای کار آورده‌ایم و موجب تحول راهیان نور شده‌ایم و امروز گام بلندتری را در راهیان نور ایجاد کرد.

در انتهای مراسم امیر سیاری از زحمات امیر ابراهیم گلفام رئیس سابق سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش و امیر خرم‌طوسی فرمانده سابق قرارگاه مرکزی ارتش تقدیر و حکم انتصاب امیر حسن سیفی را به سمت ریاست سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش را به وی اعطا کرد.