تاریخ : 1396,چهارشنبه 02 اسفند20:30
کد خبر : 58128 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

خرید خدمت فرزندان ایثارگران در سال ۹۷ منتفی شد


خرید خدمت فرزندان ایثارگران در سال ۹۷ منتفی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند ۴ تبصره ۱۱ خرید خدمت فرزندان ایثارگران در سال ۹۷ را منتفی کردند.

فاش نیوز -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 97 به حذف بند 4 تبصره 11 رای دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم رباط کریم و بهارستان با ابراز تاسف از حذف بند 4 تبصره 11 مربوط به خرید خدمت فرزندان ایثارگر در سال 97 است که قبلا هم کمیسیون تلفیق به حذف آن رای داده بود و هنگام بررسی درآمدها، وقتی که ما می خواستیم از ابقای بند 4 تبصره 11 دفاع کنیم گفتند هزینه ای است و اجازه طرح آن را ندادند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز هم که جلسه مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی برگزار شد، به بهانه درآمدی بودن این بند، اجازه طرح آن در صحن داده نشد و رای به حذف آن داده شد؛ در حالیکه مطابق بند "ب" جزء درآمدهای عمومی کشور به مبلغ 13 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد حاصل از اعطای معافیت ها در لایحه بودجه دولت محاسبه و منظور شده بود.

نماینده آزاده مجلس دهم در پایان با اشاره به آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطابق با آیین نامه داخلی مجلس آنچه که در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده است قابل طرح در صحن علنی است و بر اساس قسمی که نمایندگان خورده اند، موظف به دفاع از حقوق موکلان خود هستند.

گفتنی است بر اساس بند ب تبصره 11 به دولت اجازه داده می شود کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از 8 سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساط تا پایان سال 97 از خدمت سربازی معاف کند. لازم به ذکر است بر اساس این قانون فرزندان ایثارگر شامل 50درصد تخفیف در خرید خدمت مدت غیبت خود فقط برای سال جاری هستند و در سال آینده از این مزیت محروم می باشند.


کد خبرنگار : 17