تاریخ : 1396,پنجشنبه 03 اسفند13:34
کد خبر : 58145 - سرویس خبری : اخبار

پخش آثار رزمواره مدافعان حرم از رسانه ملی



مسئول بخش فضای مجازی نخستین رزمواره مدافعان حرم، با اعلام دریافت 135 اثر اعلام کرد: این آثار در 5 بخش «شبکه های اجتماعی؛  32 اثر»، «سایت و وبلاگ؛  33 اثر»، «نرم افزارهای کاربردی؛  6 اثر»، «طرح و تصاویر گرافیکی؛  18 اثر» و «پادکست؛  46 اثر» مورد داوری قرار گرفتند.

سعید مقیسه گفت:  محدوده جغرافیایی ارسال کنندگان آثار در گستره سرزمین پهناور ایران شامل 66 اثر از استان تهران و 69 اثر از سایر استان‏ها می‌باشد. از نظر کیفیت آثار، با توجه به بستر ارایه آن ها و ویژگیهای فضای مجازی اکثراً قابل قبول  و برخی شایسته تقدیر و حمایت هستند.

داوران محورهای مختلف بخش فضای مجازی این رزمواره که از افراد شناخته شده و دارای سوابق علمی و اجرایی مختلف در آن محور، انتخاب و دعوت به همکاری شدند ؛ فرآیند داوری آثار را مطابق شاخص و معیارهای هر بخش مسابقه که از قبل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته بود ، به انجام رساندند و در هر محور حداقل 3 داور، آثار رسیده را در جلسات حضوری مورد بررسی قرار دادند.

نخستین رزمواره مدافعان حرم

مقیسه نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در این رزمواره همچنین افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، «فضای مجازی یک دنیای رو به رشدِ غیرقابل توقّف است» (بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت – 03/06/1395) و رزمواره مدافعان حرم فرصتی را فراهم کرده است تا  ضمن پاسداشت شهدای مدافع حرم، افراد موثر و خلاق در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی شناخته شوند.

وی همچنین اعلام کرد، بازار محتوای سازمان صداوسیما، آمادگی دارد تا تمامی آثار رسیده به رزمواره را اعم از بخش فضای مجازی و دیگر بخشهای رزمواره به صورت امانی در بازار محتوا عرضه نماید تا ذینفعان بازار محتوا که اپراتورهای تلویزیون تعاملی (IPTV) و شبکه های رسانه ملی از جمله آن‌ها هستند، از این آثار استفاده نموده و همچنین بستری برای بهره برداری از آن ها برای همه مردم وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان آثار ارایه شده می توانند برای افزایش کیفیت آثار خود، از مرکز خدمات رسانه ای بازار محتوا نیز استفاده کنند.