تاریخ : 1396,پنجشنبه 03 اسفند17:45
کد خبر : 58164 - سرویس خبری : اخبار

خدمت رسانی بنیاد شهید به ۱۹۸۰ جانباز نخاعی کشور



مسعود جوادی روز پنجشنبه در حاشیه سفر زیارتی 26 بانوی جانباز 70 درصد به مشهد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد جانباز قطع نخاعی 200 نفر دارای ضایعه نخاعی گردنی بوده و تنها قادر به حرکت دادن اندام بالای گردن هستند.

خدمت رسانی بنیاد شهید به هزار و980 جانباز قطع نخاعی کشور
وی گفت: کلیه جانبازان و خانواده های آنان در کشور علاوه بر دفترچه بیمه پایه درمان، دارای بیمه تکمیلی درمان بوده و بدون پرداخت فرانشیز از کلیه خدمات معاینه پزشک، دارو و آزمایشگاه بهره مند می شوند.
جوادی به خدمات خاص پزشکی مورد نیاز جانبازان قطع نخاع اشاره کرد و گفت: علاوه بر پوشش بیمه ای برای این عزیزان، تجهیزات با کیفیت توانبخشی، تخت، صندلی چرخدار و لوازم مصرفی پزشکی براساس سهمیه سالانه برای این ایثارگران تخصیص می یابد و هزینه ای نیز بابت خدمات پرستاری به این خانواده ها پرداخت می شود.
این مقام مسئول بر تامین کامل مایحتاج مورد نیاز و خدمات پزشکی جانبازان تاکید کرد و گفت: مشکل خانواده های جانبازان قطع نخاع، بیشتر مربوط به مسائل اجتماعی، فرهنگی، آینده زندگی جانبازان، خانواده و شکاف های بین نسلی است و معضلات فرهنگی نیز تبدیل به دغدغه عمده این اسوه های ایثار شده است.
جوادی، برگزاری اردوهای مختلف برای همفکری و آشنایی جانبازان با یکدیگر را در راستای رفع برخی دغدغه های این قشر ایثارگر عنوان کرد و گفت: در اردوی زیارتی- آموزشی چهارروزه مشهد 26 نفر از بانوان جانباز 70 درصد از 10 استان کشور حضور دارند.
520 هزار جانباز در کشور زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.