تاریخ : 1396,سه شنبه 08 اسفند12:18
کد خبر : 58207 - سرویس خبری : اخبار

رونمایی از مستندهای مدافعان حرم در سال آینده



دکتر «علی دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی در نشست مشترک رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر پرداختن به مسئله راهیان نور اظهار داشت: باید سعی کنیم تا راهیان نور را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرده و آن را در متن جامعه قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در ایام تعطیلات نوروزی که مصادف با ایام اوج سفرهای راهیان نور است، گفت: مسئولان استانی صدا و سیما باید در این ایام بتوانند با برنامه‌های موثر مخاطبان جوان و خانواده‌ها را مورد توجه قرار دهند.

دارابی یکی دیگر از ابزار موثر تبلیغی و تبیینی دوران دفاع مقدس و راهیان نور را بهره‌گیری از رادیو و رادیو نما عنوان کرد و گفت: باید در استفاده از ظرفیت رادیو تلاش‌های لازم صورت گیرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: افتخار صدا و سیما این است که در حوزه مستند مدافعان حرم واقعاً پرچمدار است، به طوری که در هر استانی که می‌رویم به منزل یکی از شهدای مدافع حرم رفته و بعد مستند آن شهید را می‌سازیم و ان‌شاالله در سال آینده در هفته دفاع مقدس از مستندهای نمایشی فاخر در این رابطه رونمایی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه دفاع مقدس کارهای ویژه و فاخری انجام دهیم، گفت: باید در این حوزه از بهترین عوامل استفاده کرد تا آثار فاخر و ارزشمندی به جای ماند.

دارابی خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه کارهای دفاع مقدسی برای گزارش، پژوهش، تحقیق، ساخت و نظارت نهایت سختگیری را به کار بگیریم تا بهترین کارها و آثار ساخته شود، به اندازه‌ای که قابل ارائه در جشنواره‌های جهانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه آثار و کارهای ما باید برای نسل جوان باورپذیر و مستدل باشد، افزود: بسیاری از مدافعان حرم ما افرادی بودند که به شکل بسیجی رفتند در حالی که دارای زن و فرزند و شغل هم بودند.

دارابی در پایان گفت: ما باید با تلاش و هنر خود کارهای زیرساختی که توسط دیگران انجام می‌شود را بتوانیم در قالب رسانه درآورده و به جامعه مخاطب ارائه دهیم.

انتهای پیام/