تاریخ : 1396,یکشنبه 20 اسفند19:10
کد خبر : 58301 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

طرح اختصاصِ سهمیۀ کنکور به فرزندانِ جانبازانِ زیر ۲۵ درصد


طرح اختصاصِ سهمیۀ کنکور به فرزندانِ جانبازانِ زیر ۲۵ درصد

نمایندگان ملت در بهارستان به طرح یک فوریتی رسیدگی به اختصاص سهمیه کنکور به فرزندان ایثارگران رأی مثبت دادند.

فاش نیوز - نمایندگان ملت در بهارستان به طرح یک فوریتی رسیدگی به اختصاص سهمیه کنکور به فرزندان ایثارگران رأی مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به یک فوریت طرح قانونی اصلاح بند (الف) ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه رأی مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، طرح اصلاح بند (الف) ماده 90 با امضای 51 تن از نمایندگان ایثارگر مجلس قبلاً به صحن علنی ارائه شده بود.

این گزارش حاکی است، در ماده واحده این طرح پیشنهاد شده است که در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، عبارت بالای 25 درصد بعد از عبارت "همسر و فرزندان جانبازان" حذف شود.

در جریان رسیدگی به این طرح که در آن پیشنهاد شده است 5 درصد به سهمیه همسران و فرزندان رزمندگان با حدأقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه افزوده شود، سهمیه ورود به دانشگاه و مراکز عالی در کنکور سال 97 با 5 درصد سهمیه اختصاص یافته برای جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حدأقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، به 30 درصد افزایش یابد.

گفتنی است، با رأی یک فوریت نمایندگان مجلس، اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه در آینده نزدیک کلید خورد و در صورت موافقت نمایندگان در آینده، با اصلاح ماده 70 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، سهمیه اختصاص یافته کنکور به جانبازان بالای 25 درصد، به جانبازان و ایثارگران، همسر و فرزندان آنها تسری خواهد یافت.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، دو فوریت این طرح با 93 رأی موافق، 83 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع رأی نیاورد، اما در ادامه از 204 نماینده حاضر، 106 نماینده به عنوان موافق، 71 مخالف و 6 نفر رأی ممتنع با یک فورتی بودن آن موافقت کردند و رأی به بررسی آن در آینده ای نزدیک دادند.

لازم به ذکر است دو نماینده ایثارگر خطه شمال (آقایان جعفرزاده و لاهوتی) در مخالفت با این طرح صحبت کردند و بر این باور بودند که سهمیه 25 درصدی جانبازان بالای 25 درصد همچنان باید بر سرجای خود بماند و تغییر آن ممکن است در جامعه شائبه ایجاد کند، در حالی که صباغیان بافقی و عثمانی بر یکسان بودن سهمیه کنکور برای همه ایثارگران تأکید داشتند.


کد خبرنگار : 24