تاریخ : 1396,شنبه 19 اسفند14:02
کد خبر : 58326 - سرویس خبری : اخبار

روز گذشته توسط مدیر روابط عمومی بنیاد اعلام شد:

برنامه های بنیادشهید به مناسبت "روز بزرگداشت شهدا"


برنامه های بنیادشهید به مناسبت

در اولین روز از این برنامه، مراسم « هر نهال به نام یک شهید » درتهران و در شهرستانها به یاد شهدای کشور کاشته خواهد شد که تعداد آن به ۱۰۰هزار نهال خواهد رسید

فاش نیوز - برنامه بنیادشهید و امورایثارگران به مناسبت 22اسفند روز - بزرگداشت شهدا- با شعار "شهیدان مظهر قدرت ایران" در ساختمان مرکزی بنیاد توسط مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیادشهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن تبریک میلادحضرت زهرا (س) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس، به تشریح برنامه های بنیادشهید و امورایثارگران در هفته بزرگداشت شهدا با شعار "شهیدان مظهر قدرت ایران" در تهران و سراسرکشور پرداخت.

وی با اشاره به این که این برنامه ها از 15تا22 اسفندماه ادامه خواهد داشت، گفت: در اولین روز از این برنامه، مراسم « هر نهال به نام یک شهید » درتهران و در شهرستانها به یاد شهدای کشور کاشته خواهد شد که تعداد آن به 100هزار نهال خواهد رسید.

 همچنین عیادت از خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگری بستری در بیمارستان های ساسان، خاتم الانبیاء(ص) و مصطفی خمینی درتهران و در سایر استان ها نیز بنا بر برنامه ریزی استان ها در  تاریخ 16 اسفندماه انجام خواهدشد.

کریمیان در ادامه افزود: در 17 اسفندماه نیز برگزاری آیین اهتزاز و تعویض پرچم و گلباران گلزارشهدای سراسر کشور که در تهران با سخنرانی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران، و در استان ها با سخنرانی مدیران کل استانی برگزار خواهدشد.

مدیرکل روابط عمومی بنیاد خاطرنشان کرد: در 18اسفندماه سخنرانی حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران پیش از خطبه های نمازجمعه در تهران و در شهرستان ها با سخنرانی معاونین بنیاد و مدیران کل استانی در مراکز استان ها انجام می شود و در بیستم اسفند نیز همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران برگزار می شود که در این برنامه از 60 خانواده شهید کارمند در تهران و 41 خانواده شهید کارمند در استان های سراسر کشور تجلیل بعمل خواهد آمد.

این مقام مسئول دراطلاع رسانی بنیاد شهید در ادامه این نشست افزود: 21اسفند ماه مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ خواهد بود که با تجلیل از 9 هنرمند برگزیده در 4 رشته نقاشی، گرافیک، عکس و هنرجدید با لوح تقدیر و هدیه نقدی همراه خواهد بود و بیست و دوم اسفندماه نیز پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا در تهران با سخنرانی ریاست عالی بنیادشهید و رییس مجلس شورای اسلامی و تجلیل از 10 نفر از خانواده شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس،  شهدای ترور، هسته ای و شهدای مدافع حرم از سراسر کشور به اتمام خواهد رسید.

کریمیان همچنین عنوان کرد: تجلیل از 130 دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر در منطقه 3تهران از جمله برنامه‌های بنیاد است و طرح سپاس که در آن مسئولین بنیاد در سراسر کشور حضور خواهند داشت به دیدار خانواده شهدا می‌روند. همچنین در این طرح سالانه 4هزار دیدار با خانواده شهدا را در برنامه داریم که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار است از 22 بهمن تا 22 اسفندماه 22 هزار دیدار صورت بگیرد و در این دیدارها شهدایی که روز تولد و یا شهداتشان در اسفندماه بوده است در اولویت قرار می گیرند.


کد خبرنگار : 17