تاریخ : 1396,شنبه 19 اسفند17:15
کد خبر : 58352 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در صورت اصلاح و تصویب نهایی

۴۰۰ هزار ایثارگر از سهمیه ۵ درصدی کنکور بهره مند می شوند


۴۰۰ هزار ایثارگر از سهمیه ۵ درصدی کنکور بهره مند می شوند

علی مطهری نایب رییس مجلس قول داد موضوع سهمیه رزمندگان و جانبازان زیر۲۵ درصد را از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

فاش نیوز -  مسئول کمیته ایثارگران مجلس از بهره مندی 400 هزار نفر ایثارگر از سهمیه 5 درصدی ایثارگری در کنکور 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیرآبادی نماینده ایثارگر مردم در تذکری در خصوص روند بررسی مصوبات برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: آنچه در روند اختصاص سهمیه به رزمندگان ایثارگر زیر 25 درصد روی داده است این است که وقتی این مصوبه برنامه ششم توسعه آمد، ابهامی در آن وجود داشت مبنی بر اینکه جانباز زیر 25درصد نمی توانست از سهمیه استفاده کند، ولی فرزندش فقط از 5 درصد می توانست استفاده کند.

وی با اشاره به تصویب استفاده از سهمیه برای ایثارگران در کنکور سال 97 خاطرنشان کرد: آنچه که در این مصوبه اتفاق افتاد، این بود که به رزمندگان زیر 25 درصد فقط 5 درصد سهمیه علمی داده می شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، حاجی بابایی نماینده ایثارگر همدان نیز در تذکری خاطرنشان کرد: در صحن مجلس متاسفانه اختصاص سهمیه برای رزمندگان زیر 25 درصد حذف شده است و یک سال است که 400 هزار نفر در کشور این موضوع را پیگیری می کنند. همچنین ما این موضوع را در هیئت رئیسه نیز دنبال کردیم و اگر در صحن به رای گذاشته شود، هر آنچه که نمایندگان مجلس رای دادند آن را قبول داریم.

مصوبه کمیته ایثارگران

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در توضیحاتی اظهار داشت: مجموعه نمایندگان مجلس به اتفاق نمایندگانی از سپاه و بنیاد شهید در مورد سهمیه جانبازان و ایثارگران زیر 25درصد در کمیته ایثارگران مجلس، مصوبه ای را تهیه کرده بودیم.

وی ادامه داد: در این کمیته مقرر شده بود که جانبازان بالای 25 درصد از سهمیه 25 درصدی برخوردار و آنهایی که زیر 25 درصد هستند به همراه ایثارگران و رزمندگانی که دارای 6 ماه یا بیشتر سابقه حضور در جبهه هستند از سهمیه 5 درصدی بهره مند شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه در صورتی که سهمیه 25 درصدی دارای ظرفیتی باشد، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان زیر 25درصد می توانند از آن استفاده کرده و در مجموع 30 درصد را به خود اختصاص دهند.

استفاده از سهمیه کنکور برای ایثارگران

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه تذکر آئین نامه ای خواستار بهره مندی تمامی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد از سهمیه کنکور در سال آینده شد.

محمد قسیم عثمانی در تذکر آئین نامه ای خود با اشاره به تصویب یک فوریت طرح اختصاص 5 درصد سهمیه به رزمندگان، ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد در هفته گذشته، یادآور شد: یکشنبه هفته گذشته یک فوریت طرحی در همین راستا تصویب شد اما هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است و متاسفانه در هنگام قرائت ماده مربوطه به ایثارگران در برنامه ششم توسعه توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه، جمله ای قرائت شد که با مصوبه کمیسیون تلفیق همخوانی نداشت و این موضوع سبب ضایع شدن حق فرزندان ایثارگران زیر 25 درصد شده است.

گفتنی است علی مطهری نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، قول پیگیری این موضوع را از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی داد.


کد خبرنگار : 17