تاریخ : 1396,پنجشنبه 17 اسفند15:22
کد خبر : 58356 - سرویس خبری : اخبار

مشاور ایثارگران وزارت کشور

تبعیض در قوانین ایثارگری را پیگیری می کنیم!


تبعیض در قوانین ایثارگری را پیگیری می کنیم!

هیاتی متشکل از همه دستگاه های مرتبط مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید برای بازنگری صحیح قوانین اقدام کنند.

فاش نیوز- غلامرضا یاوند عباسی روز چهارشنبه در نشست با نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر استان ایلام با بیان اینکه بسیاری از مفاد قوانین و مقررات کنونی غیر کاربردی و فقط روی کاغذ وجود دارند تاکید کرد: هیاتی متشکل از همه دستگاه های مرتبط مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید برای بازنگری صحیح این قوانین اقدام کنند.
 


وی تاکید کرد: علاوه بر بازنگری در قوانین و مقررات ایثارگری، دستگاه های اجرایی مختلف نیز باید از تفسیر و تحلیل تبعیض آمیز این قوانین خودداری کنند.

وی گفت: تمامی قوانین مربوط به ایثارگران که در مجلس به تصویب رسیده از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است بنابراین منع شرعی و قانونی برای اجرای آنها وجود ندارد و باید تمامی زمینه ها برای اجرای آنها در همه دستگاه های اجرایی فراهم شود.

 مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: استفاده بیشتر از ایثارگران در پست های مدیریتی نیازمند کار فرهنگی است و به این منظور برنامه ای در دست طراحی است که از استاندارانی که بیشترین تعداد معاونان، مدیران کل و روسای دستگاه ها را از بین ایثارگران انتخاب کنند تجلیل شود.

یاوند عباسی افزود: اگر در استان ها نیز استانداران این برنامه را اجرا کنند فرهنگسازی بسیار مناسبی درخصوص بکارگیری ایثارگران در پست های مدیریتی انجام خواهد شد.

مشاور ایثارگران وزیر کشور تاکید کرد: با تمامی استانداران سراسر کشور برای بکارگیری ایثارگران در پست های مدیریتی مکاتبه خواهد شد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: جامعه ایثارگران کشور هنوز در زمینه اشتغال و مسائل دیگر با مشکل مواجه هستند که در استان هایی مانند ایلام نیز که در مجموع وضعیت مناسبی ندارند ایثارگران به عنوان بخشی از جامعه با مشکلات بیشتری نسبت به دیگر مناطق کشور روبرو هستند.
یاوند عباسی با بیان اینکه ایثارگران زیاد هستند اما زیادی نیستند و باید برای رفع مشکل آنها در هر زمینه ای چاره اندیشی شود، تاکید کرد: بخشی از مشکلات ایثارگران مربوط به اشکالات عملکردی مدیران است که خدمات ارائه شده به ایثارگران را در بوق و کرنا کرده در حالیکه در عمل چیزی نصیب این قشر نشده است.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور افزود: باید قوانینی مبتنی بر عدالت، نیاز ها و امکانات تصویب شود تا تمام جامعه ایثارگران بتوانند خدمات یکسانی دریافت کنند.
وی گفت: بخش دیگری از مشکلات نیز به خود ایثارگران باز می گردد که هنوز نتوانسته اند برجستگی های علمی و شخصیتی خود را به جامعه نشان دهند.
به گزارش ایرنا، در این نشست جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر و نمایندگان تشکل های ایثارگران مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.
50 هزار نفر از جمعیت 580هزار نفری استان ایلام ایثارگر هستند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر آوردگاه های نظام اسلامی سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.