تاریخ : 1396,سه شنبه 22 اسفند13:21
کد خبر : 58421 - سرویس خبری : اخبار

رمز عبور از جنگ نرم دشمن


رمز عبور از جنگ نرم دشمن

آشنا شدن با گفتمان شهدا و هنر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مهمترین هدف در بازگشت به آموزه های جامعه ایثارگران است و در شرایط کنونی، شناخت گفتمان شهدا ، رمز عبور از جنگ نرم دشمن محسوب می شود.

«دکتر غلامرضا یاوند عباسی» صبح دوشنبه در «چهارمین همایش شورای هماهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی ایثارگران و معاونین توسعه منابع انسانی دستگاه های اجرایی» استان البرز که با حضور « دکتر محمدعلی نجفی» استاندار البرز و جمعی از معاونین توسعه منابع انسانی دستگاه های اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ اظهادر داشت: در آستانه گرامیداشت روز شهید، مقام شهیدان را گرامی می داریم؛ یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در حوادث مختلف از آرمان های انقلاب اسلامی در همه حوزه های اجتماعی، سیاسی و... از کشور  دفاع کردند.


***انقلابی بودن و انقلابی ماندن ادبیات مشترک وصیتنامه های شهدا است
وی بیان کرد: مطالعه وصیت نامه های شهدا و پژوهش های انجام شده در این زمینه  حاکی از آن است که صرف نظر از تحصیلات شهدا و مشاغل شهدا، ادبیات یکسانی در سخنان این قشر دیده می شود و مجموع این مطالب بیانگر گفتمان انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.
یاوند عباسی تصریح کرد: آشنا شدن با گفتمان شهدا و هنر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مهمترین هدف در بازگشت به دست نوشته های شهدا بشمار می رود.


***شناخت گفتمان شهدا ، رمز عبور از جنگ نرم دشمن است
وی ادامه داد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی و کشور به اوج عزت برسد و با تمام توطئه ها و فتنه انگیزی هایی که دشمنان ما در آن سوی مرز دارند و برای آنکه از جنگ نرم عبور کنیم؛ راهی جز شناخت گفتمان شهدا نداریم و باید خود را به زینت آنان بیاراییم.


***روز شهید فرصتی برای ارزیابی میزان فاصله ما با آرمان های شهدا است
یاوند عباسی با بیان اینکه  گرامیداشت مقام شهدا به معنای تعریف و تمجید از شهدا نیست؛ افزود: سالروز گرامیداشت مقام شهید برای این است که با وجود چنین ظرفیتی، فاصله خود را با آرمان های شهدا اندازه بگیریم و اگر دور هستیم خودمان را بروز کنیم و به ارزش های معنوی بازگشت کرده و خود را به شهدا و گفتمان شهدا نزدیک کنیم تا از آرمان های آنان دور نیفتیم.


***ترویج فرهنگ ایثار و خدمات عزتمندانه دو ماموریت ویژه
وی همچنین اجرای دو ماموریت را متوجه دست اندرکاران امر دانست و گفت: در حوزه ایثار توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات عزت مند به ایثار گران عمده وظیفه ما است.
یاوند عباسی گفت: ایثارگران عموما افراد بزرگی هستند که بدنبال مطالبه گری نیستند بلکه نظام اسلامی باید به سراغ آنان برود و به آنها خدمت کند.
وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات عزتمند به این معنا است که مصوبات باید روان و درست اجرا شود و به گونه ای نباشد که در مسیر اجرای قوانین این قشر مورد اذیت و آزار قرار بگیرند و تصور کنند که برای خدمت منت بر آنها گذاشته می شود.
یاوند عباسی همچنین با تاکید بر اجرای قوانین خدمات جامع ایثارگی و لزوم جلوگیری از تفاسیر متناقض از قوانین و مقررات گفت:قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سال ۹۱ تصویب و ابلاغ شده  است و اکنون پذیرفته نیست که قانون را معطل فقدان آیین نامه بگذاریم وقانونی ابلاغ شده باید بدرستی ابلاغ و اجرا شوند.

به نقل از سایت استانداری البرز