تاریخ : 1397,دوشنبه 06 فروردين15:31
کد خبر : 58427 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بحران درمانی در جامعه ایثارگری را دریابید!


بحران درمانی در جامعه ایثارگری را دریابید!

با روند فعلی خوف آن وجود دارد که کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد بدلیل بدحسابی شرکت بیمه گر به مرور زمان اقدام به لغو قرارداد خود با بیمه مذکور نموده که این امر نیز منجر به ایجاد بحران درمانی درجامعه ایثارگری را موجب خواهد شد.

جواد آدابی

جواد آدابی - نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی!

 هزینه های درمانی جامعه ایثارگری وجه المصالحه قرار گرفته است، لطفا" قبل از بروز بحران درمانی این قشر، اقدام لازم را معمول نمایید.

 نظر به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران بصورت کشوری در اواخر سال 1395 کلیه حساب های ایثارگران که در بانک ملی مفتوح بود را بدون اخذ اجازه، راسا و بدون حضور هریک از جانبازان به بانک دی منتقل نمود، که البته این امر از لحاظ قوانین بانکی و قانون پولشویی خلاف امر می باشد.

  در خصوص تامین هزینه های درمانی جامعه ایثارگری از تاریخ 1/7/1396 بابیمه دی قرار داد بیمه تکمیلی منعقد و امر خطیر درمانی را به شرکتی واگذار کرده که تحت پوشش بانک دی بوده و این بانک نیز خصوصی بوده و وابسته به خود بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد و طرفی جزو یکی از بانک های ورشکسته بوده و به دلیل عدم شفافیت درصورت های مالی نماد آن، در بازار بورس بسته بوده و سهام آن غیر قابل خرید و فروش می باشد، برای سال مالی منتهی به 29/12/1395 به ازای هر سهم مبلغ 210 تومان ضرر و زیان در مجمع فوق العاده به تصویب رسیده است.

  با عنایت به اینکه هزینه های اسناد و مدارک پزشکی و درمانی تحویلی به کارگزار بیمه مذکور در حال حاضر با تطویل زمانی خارج از عرف معمول قبل از تاریخ 1/7/1396 پرداخت می شوند نارضایتی شدیدی را در بین جامعه ایثارگری  موجب شده است و با روند فعلی خوف آن وجود دارد که کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد به دلیل بدحسابی شرکت بیمه گر به مرور زمان اقدام به لغو قرارداد خود با بیمه مذکور نموده که این امر نیز منجر به ایجاد بحران درمانی در جامعه ایثارگری را موجب خواهد شد.

 به عبارتی، در حال حاضر این قرارداد با بیمه دی موجب شده با ایجاد یک مثلث بنیاد – بانک دی و بیمه دی، بجای تأمین درمان جامعه ایثارگری وجوه و اعتبارات درمانی آنها وجه المصالحه ورشکستگی بانک و بیمه قرار گرفته تا با ایجاد گردش مالی موهوم و با سوء استفاده از اعتبارات درمانی دولتی و جامعه ایثارگری، وضعیت بانک را بهبود بخشند و با این اقدامات موضوع خطیر درمانی جامعه ایثارگری را به حاشیه برده اند. چون با این روند نه مراکز درمانی حاضر به ادامه همکاری خواهند بود و نه اکثریت جامعه ایثارگری توان مالی مطلوب برای پرداختِ هزینه های گزاف درمانی را دارند.

  علی ایحال با دلایل موصوف، جهت اجرای صحیح ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در موضوع تامین درمان، از محضر عالی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با رسیدگی لازم و استفاده از حق نظارت قانونی خود در مجلس، ابطال قرارداد حاضر و اعاده شرایط نحوه خدمات رسانی درمانی به قبل از تاریخ 1/7/1396 را مورد پیگیری قرار داده تا شرایطی را که در زمان تصدی بیمه دولتی ایران حاکم بود را مجددا برقرار نمایند و معایب احتمالی قبلی من جمله: قبول کلیه حساب های بانکی (شباIR  ) را بر طرف نمایند. چون ایثارگری که در روستایی ساکن می باشد به بانکی همچون بانک دی دسترسی ندارد و لذا عملیات بانکی وی با مشکل و دردسر فراوانی روبرو خواهد بود.

 از محضر شما تقاضا داریم با اقدامات لازم، نارضایتی عدم تادیه هزینه های درمانی جامعه هدف و نگرانی های موجود این قشر از عدم پذیرش در مراکز درمانی به دلیل بدحسابی شرکت بیمه گر را مرتفع فرمایند و درمان جامعه ایثارگر، قبل از تبدیل به بحران درمانی ایثارگران را پیشگیری نمایند.

قبلا از بذل توجه شما نمایندگان، کمال تشکر و امتنان را داریم.


کد خبرنگار : 23