تاریخ : 1396,سه شنبه 29 اسفند12:17
کد خبر : 58487 - سرویس خبری : اخبار

چهره شاداب در آخرین بار!



صوفی در گفت‌وگو با دفاع پرس:
برادر سردار شهید «حسن صوفی» و دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: آرزوی وی شهادت در راه خدا بود، آخرین باری که به‌ سوی جبهه می‌رفت، چهره‌ای بشاش و شاداب داشت.

«حسن» سعی می‌کرد در اکثر عملیات‌ها حضور داشته باشد/ در آخرین اعزامش به جبهه چهره‌ای شاداب داشت

 محمدحسین صوفی برادر سردار شهید حسن صوفی و دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: برادر شهیدم در سال 41 در همدان به دنیا آمد. از کودکی بیشتر اوقات خود را در مجالس مذهبی و مراسم اهل بیت (ع) سپری کرد. با وجود استعدادی که در زمینه‌های مختلف داشت، پیش از انقلاب به جای تحصیلات عالیه، خود را وقف رسیدگی به مشکلات و نارسایی‌های مردم کرد.

 وی ادامه داد: در سال 60 با پیوستن به سپاه همدان، به کرمانشاه رفت تا دوره آموزشی مخصوص پاسداران را طی کند. بعد از اتمام مراحل آموزشی، به‌ دلیل لیاقت و کاردانی، به‌‌ عنوان ارزیاب پادگان شهدای کرمانشاه انتخاب و بعد از مدتی مسوول واحد ارزشیابی این مرکز آموزشی شد. مدتی بعد با درخواست مسوولان سپاه منطقه 7 مسوولیت اداری و سازماندهی تیپ ویژه شهدا به وی محول شد. بعد از آن به سمت مسوول اداری سپاه همدان منصوب شد.

 صوفی تصریح کرد: یک‌ سال بعد، به فرماندهی ناحیه بسیج سپاه همدان برگزیده شد. در این مسوولیت نیز مانند گذشته خدمات ارزنده و شایسته‌ای از خود نشان داد. وی با اینکه مسوول امور اداری تیپ ویژه شهدا بود و با مسوولیتی که داشت، نباید به خط مقدم وارد می‌شد، اما در هنگام عملیات نیروهای ایران علیه دشمن یا حملات دشمن، شهید عزیز در نقش فرماندهی دلاور ظاهر می‌شد و با حضور در خط مقدم جبهه و هدایت نیروها، نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کرد. عملیات دربندی‌خان، والفجر 2، والفجر 5، میمک و ... از جمله عملیات‌هایی بود که وی حضور مؤثر و فعالی داشت.

برادر شهید صوفی با اشاره به اینکه حسن شجاعانه سعی می‌کرد در اکثر عملیات‌ها حضور داشته باشد، بیان داشت: آرزوی وی شهادت در راه خدا بود و الحمدالله به آرزویش رسید. آخرین باری که به‌ سوی جبهه می‌رفت، چهره‌ای بشاش و شاداب داشت.

بر اساس این گزارش، سردار شهید «حسن صوفی» 26 اسفندماه سال 63 وقتی‌ دوشادوش بسیجیان و رزمندگان اسلام به مقابله با تانک‌های دشمن که قصد پاتک به نیروهای اسلام را داشتند، برخاسته بود، بعد از 19 ساعت درگیری و جنگ طاقت فرسا و حماسه آفرینی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به درجه شهادت نائل آمد.