تاریخ : 1397,چهارشنبه 22 فروردين19:55
کد خبر : 58666 - سرویس خبری : اخبار

مراجع بزرگ در لیست مرگ «گروه هدفی» ها


مراجع بزرگ در لیست مرگ «گروه هدفی» ها

درسالگرد شهادت آیت اله شمس ابادی اعلام شد: مراجع بزرگ همچون «آیت العظمی گلپایگانی"ره" » هم در لیست مرگ گروه هدفی ها بودند...

فاش نیوز -  درسالگرد شهادت آیت اله شمس ابادی اعلام شد: مراجع بزرگ  همچون «آیت العظمی گلپایگانی"ره" » هم در لیست مرگ گروه هدفی ها بودند...

به روال همه ساله سالگردشهادت ایت الله شمس آبادی درشهر درچه برگزارشد. دراین مراسم که از سوی  هیات امنای مسجد و پایگاه بسیج شهید رجائی درچه برگزار گردید ضمن انجام آیین مذهبی، با ورود خدام حرم حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام پرچم متبرک گنبدآن امام مهربانی توسط حاضران در جلسه رونمایی ومورد تبرک وتوسل قرارگرفت.
همچنین عبدالحسین جعفری پیشکسوت خبرنگاران و رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان پیرامون چگونگی رخداد ربودن و شهادت آیت الله شمس ابادی  ونیز عکس العمل مقامات انتظامی ،امنیتی وقضایی وقت سخنرانی کرد و گفت: واقعه شهادت ایت اله شمس ابادی"ره"درشمار رخداد های مهم جنایی ودر عین حال قضایی مملکت است وبه آسانی نباید از کنار ان گذشت چون این واقعه در ابعاد مختلف قابل تعمق و بررسی است.

وی که در زمان وقوع این رخداد"هجده فروردین ۱۳۵۵"به عنوان خبرنگار ارشد روزنامه اطلاعات در استان اصفهان انجام وظیفه می کرده است از نقش خبرنگار در رهاسازی فرد بی گناهی که به غلط به اتهام قتل دستگیر شده بود و تحقیق پیرامون شناسایی ومعرفی افرادی که مرتکب این جنایت و فاجعه عظیم شده بودند پرده برداشت و گفت: این افراد که در گروهی به نام «هدفی ها» فعالیت خرابکارانه انجام می دادند تحت تاثیر افکار و اندیشه های منحرف خود نه تنها علما و روحانیون اصفهان را در لیست مرگ قرارداده و تهدید می کردند بلکه مراجع عالیقدری چون آیت الله العظمی گلپایگانی را صرفا به دلیل مخالفت ایشان باتفکرات نابخردانه این گروه مستحق مرگ تلقی کرده بودند! اما جای شکر فراوان هست که با برملا شدن راز قتل این سید بزرگوار تعداد دیگری از قتل هایی که این گروه تحت امر"سید مهدی هاشمی"مرتکب شده بودند شناسایی شد، هرچند تعدای از قتل ها مانند قتل حجت السلام حسنی در نجف آباد و قتل فرزند خردسال آیت الله حاج سیدتقی شفتی در اصفهان درکیفر خواست هزار صفحه ای دادستان شهرستان منظور نشده بود ...!

جعفری سپس با اشاره به کتاب شهید جاوید و تاثیرگذار بودن آن در سلسله قتل های گروه هدفی ها و از جمله قتل آیت الله شمس آبادی از تدارک کتابی خبر داد که در بیش از هفتصد صفحه باعنوان "هدفی ها" در ارتباط بااین رخداد آماده چاپ شده است.
دراین مراسم گروه خادمین حرم امام رضا علیه السلام پرچم متبرک امام رضا علیه السلام را بین مردم آوردند و مجلس را نوارنی کردند و مداحان خادم امام رضا"ع" با نوحه سرایی فضای معنوی  ویژه ای در مجلس پدید آوردند.
آیت‌الله سید محمد علی موسوی امام جمعه درچه نیز با قدردانی از روایت گری عبدالحسین جعفری گفت در مراسم هفت آیت الله شهید شمس آبادی همه مردم درچه شرکت کردند و من آنجا اعلام کردم در محلی که بدن شهید شمس آبادی واقع در محله ولگان درچه کشف شده، مسجد می سازیم و محل را هم «شمس آباد درچه» نامگذاری می کنیم که خوشبختانه مسجد احداث شده و محل هم بنام «شمس آباد»نامگذاری شده است و ما برای توسعه مسجد، دو خانه و یک زمین مجاور را خریداری کرده ایم که به ساختمان مسجد  اختصاص دارد ولی برای توسعه این بنا احتیاج به کمک داریم. خدا پدر کسی که به این بنا کمک می کند را مورد آمرزش قرار خواهد داد.  

گفتنی است گروه مهدی هاشمی، شهید آیت الله شمس آبادی را در سحرگاه ۱۸ فروردین از درب منزل ربودند و او را در راه خفه کرده و بدن او را در زمین کشاورزی شهر درچه رها نمودند ولی هنوز زمان اندکی از انداختن جنازه آیت الله در محل کشف جسد نگذشته بود که چون در جوار این زمین کشتارگاه بود گویا گوسفندی از زیر چاقو فرار می کند و نزد این جنازه می آید و مردم متوجه پیکر مطهر شهید شمس آبادی می شوند.