تاریخ : 1397,پنجشنبه 23 فروردين19:34
کد خبر : 58686 - سرویس خبری : اخبار

نحوه پرداخت وام مسکن جانبازی و بنیاد



نحوه پرداخت وام مسکن جانبازی و بنیاد شهید

 معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: وام خرید یا ساخت مسکن برای جانبازان، آزادگان، همسران، فرزندان و والدین شهدا، فرزندان جانبازان بیش از 70 درصد طبق قانون پرداخت می‌شود.

 شعارسال: مهدی ایزدی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره نحوه برخورداری جانبازان، آزادگان و ... از وام مسکن، گفت: طبق قانون و آئین‌نامه وام مسکن به جانبازان، آزادگان، همسران، فرزندان و والدین شهدا، فرزندان جانبازان بیش از 70 درصد پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه این وام با سود 4 درصد در اختیار واجدین شرایط قرار می‌‌گیرد، افزود: افراد واجد شرایط و مشمولین می‌توانند پیش از ساخت یا خرید خانه و قبل از اینکه سند به نام آنها منتقل شود به اداره بنیاد شهید منطقه محل سکونت مراجعه کنند و با ارائه قولنامه درخواست وام داشته باشند.

  ایزدی با تاکید براینکه مشمولین تنها یک‌بار می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند، یادآور شد: بنابراین افرادی که در گذشته وام مسکن دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند.

  معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مبلغ وام، گفت: مبلغ وام در کلانشهرها و مراکز استان‌ها 85 میلیون تومان، در شهرهایی که زیر یک میلیون نفر جمعیت داشته باشد 70 میلیون تومان، در شهرهای کوچک 60 تومان و در شهرهایی که عموما خانه‌ها فاقد سند و قولنامه‌ای است، روستاها و مناطق عشایری 40 میلیون تومان است.

 وی در خصوص زمان پرداخت وام به متقاضیان، بیان کرد: این مساله به شرایط بانک و تکمیل مدارک از سوی درخواست کننده بستگی دارد، اما به طور کلی مبلغ وام پس از تکمیل مدارک و گذراندن مراحل اداری واریز می‌شود.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال