تاریخ : 1397,سه شنبه 28 فروردين13:37
کد خبر : 58728 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

طرح سهمیه کنکور جانبازان زیر ۲۵ درصد به صحن علنی می رود


طرح سهمیه کنکور جانبازان زیر ۲۵ درصد به صحن علنی می رود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی طرح یک فوریتی سهمیه کنکور برای فرزندان جانبازان زیر ۲۵درصد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی طرح یک فوریتی سهمیه کنکور برای فرزندان جانبازان زیر 25درصد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "حجت الاسلام حسن نوروزیی" نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران به بررسی طرح سهمیه کنکور فرزندان جانبازان زیر 25 درصد در روز یکشنبه در کمیسیون آموش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در رابطه با ایثارگران در حال حاضر یک طرح یک فوریتی اصلاح ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه کشور را در دست بررسی داریم.

وی افزود: متاسفانه این موضوع در قرائت مصوبات برنامه ششم توسعه در مجلس گنجانده نشده بود که بر این اساس یک طرح دو فوریتی به مجلس ارائه کردیم که امروز در کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه پس از انجام کار کارشناسی، این طرح به صحن علنی مجلس برای تصویب ارائه خواهد شد، اضافه کرد: امیدوارم دغدغه جانبازان زیر 25 درصد با تصویب این طرح در مجلس برطرف شود، چرا که قبلا بر اساس این طرح، جانبازان، آزادگان و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد فقط از این سهمیه استفاده می کردند اما بنا داریم که خانواده ها و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد از این سهمیه علمی در کنکور سال 97 استفاده کنند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم ادامه داد: موضوع استفاده از این سهمیه قبلا تصویب شد منتهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از قلم افتاده بود که امیدواریم با طرح یک فوریتی ارائه شده بررسی و تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی در خصوص سهمیه معافیت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و اجرای آن  از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در این خصوص در ابتدای سال جاری تقاضا کردیم نشستی با ستاد کل داشته باشیم تا این دغدغه برطرف گردد، از جهتی بسیار تحت فشار هستیم تا این مشکل به طور کامل برطرف شود، بنابراین فراکسیون ایثارگران مجلس در این راستا تصمیم گرفت دیداری عیدانه در مجلس شورای اسلامی برگزار کند.

 


کد خبرنگار : 17