تاریخ : 1397,سه شنبه 28 فروردين18:13
کد خبر : 58760 - سرویس خبری : اخبار

کالای ایرانی، کالای فرهنگی و اندیشه ایرانی!


کالای ایرانی، کالای فرهنگی و اندیشه ایرانی!

نخستین نشست خبری مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات قصرشیرین این مجموعه برگزار شد.

فاش نیوز- حمایت از تولیدات ایرانی، تنها کالای صنعتی نیست بلکه کالای فرهنگی و اندیشه فاخر نیز کالای ایرانی است.

 نخستین نشست خبری مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات قصرشیرین این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در این نشست خبری دکترعلی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه، دوران دفاع مقدس را دوران بی بدیلی نامید که انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

  وی سپس با بیان اجمالی فعالیت های یک سال گذشته این مجموعه، خاطرنشان کرد: سال 97 سال پرکاری برای این مجموعه خواهد بود و با تدابیر صورت گرفته، تا سال 1404 در 10 استان کشور یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به وجود خواهد آمد تا از این ظرفیت ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

 وی همچنین خبر داد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در ایام دهه فجر، بخش های انقلاب اسلامی و نیز مقاومت کودک و زنان که در گذشته کمتر به آن توجه شده، راه اندازی خواهدشد.

 دکتر علی اصغر جعفری همچنین از برگزاری گفتمان بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بهمن ماه 97 خبر داد و در ادامه گفت:  این مجموعه در فعالیت های خود در حوزه بین الملل نیز شاهد آثار عینی مقاومت در عراق، سوریه و یمن است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنان که در طول شش ماهه گذشته حضور گردشگران خارجی 80 درصد افزایش داشته، در صدد هستیم در فصل تابستان برای پذیرش بیشتر بازدیدکنندگان و استقبال بالای آنان، موزه به صورت شبانه روزی فعالیت کند و در صورت استقبال مستمر، موزه در تمام ایام سال شبانه روزی شود.

ایشان متذکر شد: کتابخانه شهید سوداگر با 22000 عنوان کتاب و 55000 نسخه کتاب مرتبط با دفاع مقدس در خدمت پژوهشگران و علاقمندان حوزه دفاع مقدس می باشد.

جعفری ادامه داد: در سال گذشته 10 تفاهم نامه با موزه های خارجی با نگاه تقویت بخش مقاومت امضاء کرده ایم و قرار است در برخی از موزه های خارجی دپارتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ایجاد کنیم.

 مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس همچنین با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: از آنجایی که سال 1397 سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، باید به این نکته توجه داشت که منظور از کالای ایرانی، صرفاً کالای صنعتی نیست بلکه کالای فرهنگی و اندیشه ای نیز کالای ایرانی است بنابراین حمایت از تولیدات و آثار فاخر ایرانی بایستی در زمره کالای ایرانی مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

وی در خاتمه افزود: در این راستا، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به عنوان متولی بخش تولید محصولات فکری و فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سعی در ارائه بهترین کالا با بیشترین مخاطب دارد.


کد خبرنگار : 17