تاریخ : 1397,شنبه 01 ارديبهشت13:00
کد خبر : 58771 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مجلس:

۳۶ مورد تخلف بنیاد و بانک دی در محاکم قضایی


۳۶ مورد تخلف بنیاد و بانک دی در محاکم قضایی

ما در مورد تخلفات بنیاد شهید و بانک دی با قدرت وارد شدیم و ۳۶ مورد از آن در حال حاضر در دادگاه وجود دارد.

فاش نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از وجود 36 مورد تخلف بنیاد شهید در محاکم قضایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بُعد نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در مورد تخلفات بنیاد شهید و بانک دی با قدرت وارد شدیم و 36 مورد از آن در حال حاضر در دادگاه وجود دارد.
وی ادامه داد: این 36 مورد هم مدارک آن به صورت مستدل وجود داد؛ در این ارتباط هم تا کنون 500میلیارد تومان از یک صرافی در دبی به داخل کشور برگردانده شده است.

 رئیس کمیسیون شفاف سازی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفتوح بودن پرونده بانک دی در محاکم قضایی خاطر نشان کرد: پرونده بانک دی هنوز در دادگاه مفتوح است و آقای لاریجانی اخیراً دستور صریح برای رسیدگی به آن صادر کرده است.
نماینده مردم همدان در مجلس دهم یادآور شد: در مورد رسیدگی به پرونده بنیاد شهید و بانک دی در محاکم قضایی، اخیراً به مدّت یک و نیم ساعت با آقای لاریجانی جلسه داشتم و ایشان دستور رسیدگی و پیگیری موضوع را صادر کرده است.


خجسته با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده ایثارگر در مجلس شورای اسلامی در صدد شفاف سازی فعالیت های اقتصادی در بنیاد شهید و زیرمجموعه های آن است متذکر شد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مقابل فساد در بنیاد شهید و گمرک و صندوق فرهنگیان تا کنون ایستادگی و آن را افشا کرده ام.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی خطاب به دستگاه های ذیربط یادآور شد: شما باید شفافیت ایجاد کنید، اگر نمی توانید این شفافیت را ایجاد کنید، کنار بروید؛ در غیر این صورت در مقابل شما خواهیم ایستاد.

نماینده آزاده مجلس دهم در پاسخ به این سووال که ارزیابی شما در مورد شفافیت در فعالیت های اقتصادی در بنیاد شهید چیست تصریح کرد: بنیاد شهید هیچگونه شفافیت در کار خود ندارد و متاسفانه اصلا بنیاد شهید خوابیده و راکد است؛ الان 36 مورد پرونده در شعبه 7 کارکنان دولت از بنیاد شهید وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: 5 هزار میلیارد تومان در رابطه با بانک دی پرونده وجود دارد. وقتی رئیس بنیاد شهید توانایی اداره آن را ندارد چرا مسئولیت به عهده می گیرد. واقعا" این موضوع باعث وارد شدن آسیب می شود و باعث خواهد شد که ایثارگران ما شرایط سخت و بغرنجی را سپری کنند. این چه مدیریتی است که نه می تواند از مجلس پول بگیرد، نه از دولت و... وقتی هم که حرف می زنم می گویند تخریب می کنید؛ بابا این بچه های ایثارگر دارند نابود می شوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازدید خود از بیمارستان خاتم اظهار داشت: در این بازدید چند جانباز بالای 70 درصد همدانی را مشاهده کردم که با خودروهای خود آمده بودند. آیا واقعا این موضوع برای یک تشکیلات(بنیاد) عیب نیست و نباید جانباز را با آمبولانس و سلام و صلوات بیاورند و کار او را انجام دهند. آیا خود آقای شهیدی در این گونه ماشین ها سوار شده است که ممکن است هر لحظه چپ کند و تعادل جانباز به هم بخورد و این یک نمونه از مشکلات است.

خجسته با اشاره به خدمت رسانی در بنیاد شهید تاکید کرد: کارمندان بنیاد شهید انسان های زحمتکشی هستند، اما متاسفانه سوء مدیریت ها باعث شده است که خدماتی مانند بهداشت و درمان وضعیت نابسامانی برای ایثارگران داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات تخریبی بر علیه خود در فضای مجازی تاکید کرد: به عنوان نماینده ایثارگر، مبارزه با فساد و قاچاق و مافیای سازمان یافته، سران غارتگر بیت المال را سرلوحه کار خود قرار داده ام. متاسفانه مفسدان وقتی منافعشان به خطر می افتد همه چیز را به خطر می اندازند و از جعل خبر تا چاپ عکس جعلی اقدام به تخریب نمایندگان ایثارگر می کنند تا چهره آنها مخدوش شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من مصمم تر از گذشته در این مسیر ایستاده ام و از تهدید و تخریب ها ترسی به دل راه نمی دهم و به نظر من مردم بهترین قضاوت را در این مورد دارند و ما به عنوان نمایندگان ایثارگر مردم و وکیل المله، مصمم تر از گذشته به افشای فساد، اختلاس و مافیای سازمان یافته اقتصادی ادامه خواهیم داد.

خجسته عضو فراکسیون ایثارگران با بیان اینکه مردم منتظر بدتر از این برخوردهای تخریبی علیه نمایندگان خود در آینده باشند متذکر شد: مردم ما بدانند که در آینده ممکن است فیلم های ساختگی، افشاگری های جعلی و ... در فضای مجازی بر علیه نمایندگان مجلس منتشر شود اما بدانند که نمایندگان آنها پاک هستند و پاک عمل می کنند.


کد خبرنگار : 17