تاریخ : 1397,پنجشنبه 30 فروردين13:05
کد خبر : 58775 - سرویس خبری : استان ها

حضور جانبازان ارتشی در مراسم۲۹ فرروردین!


حضور جانبازان ارتشی در مراسم۲۹ فرروردین!

مراسم روز ارتش با شکوه خاصی با حضور مقامات لشکری، مدیران استان و مردم شهیدپرور اهوازی برگزار شد.

فاش نیوز- مراسم روز ارتش با شکوه خاصی با حضور مقامات لشکری، مدیران استان و مردم شهیدپرور اهوازی برگزار شد.
 

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. روز ارتشی که با پیام روح بخش امام راحل، ارکان تشکیلاتی آن استوار باقی ماند و روز به روز آثار و برکات آن بر جامعه آشکارتر شد؛ بهترین جوانانش شهید شدند و همچنان برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران جانفشانی می کنند.
 


 
امام راحل، در سال 58 با دور اندیشی خردمندانه خود راه اظهار نظرهای مغرضانه و نابخردانه ای که علیه غیورمردان ارتشی می شد، را بست و ضعیف کردن ارتش، را مغایر با اهداف انقلاب دانست. ایشان در قسمتی از پیام خود که در تاریخ 26 فروردین 1358 ایراد شد، چنین توضیح می دهند:


"- افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش اسلامى مى‏ شود و نظام را از هم مى ‏پاشد. سربازان و درجه داران و افسران موظفند سلسله مراتب را حفظ و مراعات کنند؛ چنانچه رؤساى فوق موظفند با ارتش به طور محبت و برادرى رفتار نمایند و از دیکتاتورى که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامى باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامى و اطاعت کامل زیردست از ما فوق و رعایت کامل ما فوق از زیردست، اداره شود. تخلف از این امر ضد انقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود.

- افراد خارج از ارتش حق ندارند در امر ارتش دخالت کنند و ارتشى را در داخل ارتش یا خارج بدون مجوز دستگیر کنند. اگر شکایتى دارند یا اطلاع از مجرمیت کسى دارند، روى موازین شرعى و قانونى رسیدگى خواهد شد. دخالت بیجا در داخل ارتش موجب ضعف آنان مى‏ شود و مخالف انقلاب اسلامى است. "


 این چنین بود که سربازان جان بر کف ارتشی با اطاعت از فرامین پیر خمین، در تمام دوران مبارزه با سرکش ترین دشمنان نظام اسلامی ایران، مصمم و با اراده و انتخابی آگاهانه از بذل جان خود دریغ نکردند.
 

 امسال نیز، مراسم روز ارتش با شکوه خاصی با حضور مقامات لشکری، مدیران استان و مردم شهیدپرور اهوازی برگزار شد. حضور جانبازان معزز ارتشی که با عزمی راسخ برای تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و همرزمان شهیدشان در مراسم شرکت کرده بودند، نشان از قدرت ایمان و روح استقامت و پایداری این حماسه سازان گمنام داشت.

گزارش و عکس از جعفری


کد خبرنگار : 20