تاریخ : 1397,یکشنبه 02 ارديبهشت13:07
کد خبر : 58795 - سرویس خبری : اخبار

دیدار بانوان جانباز نخاعی از مناطق جنگی


دیدار بانوان جانباز نخاعی از مناطق جنگی

جانبازان، یادگاران روزهای عشق و حماسه اند اما کمتر کسی می داند که در دوران جنگ تحمیلی خواهران و بانوان ما نیز به مقام جانبازی نایل شده اند.

جانبازان، یادگاران روزهای عشق و حماسه اند اما کمتر کسی می داند که در دوران جنگ تحمیلی خواهران و بانوان ما نیز به مقام جانبازی نایل شده اند. حتی خواهران جانباز نیز اذعان می کنند که در برخوردهای شان با مردم گاهی کارت جانبازی خود را نشان می دهند تا باورشان شود آن ها هم جانبازند، آن هم جانباز نخاعی!

http://banookhabar.ir/wp-content/uploads/2018/04/5-543x305.jpg

آخرین روزهای فروردین بود که تعدادی از جانبازان نخاعی خواهر، با همکاری هیئت پیگیری جانبازان نخاعی استان خوزستان ،  بنیاد شهید استان و سپاه پاسداران حضرت ولی عصر(عج) ، برای بازدید از مناطق جنگی وارد اهواز شدند.

جانبازان، یادگاران روزهای عشق و حماسه اند ؛ خاطرات مجسّم سال هایی که درهای آسمان به روی عاشقان باز بود و فرشتگان در آسمانِ زمین گرم گلچینی بودند . اما کمتر کسی می داند که در دوران جنگ تحمیلی خواهران و بانوان ما نیز به مقام جانبازی نایل شده اند. حتی خواهران جانباز نیز اذعان می کنند که در برخوردهای شان با مردم ، گاهی کارت جانبازی خود را نشان می دهند تا باورشان شود آنها هم جانبازند ، آنهم جانباز نخاعی!

در دوران دفاع مقدس ، وقتی بعثی های متجاوز عراقی، از رویارویی با رزمندگان دلاور اسلام در خطوط مقدم جبهه درمانده می شدند و آنها را با وجود داشتن پیشرفته ترین سلاح های آتشین شکست می دادند و مجبور به عقب نشینی از اراضی اشغالی می کردند ، با جنگنده های خود بر فراز شهرها پرواز می کردند و مناطق مسکونی را بمباران می نمودند . چه بسیار خانه ها که در جنگ شهرها ، ویران شد و چه بسیار زنان و کودکان بی گناه زیر آوار ماندند. بعضی هاشان شهید شدند و بعضی ها مجروح و جانباز!

دشمن، می خواست مقاومت مردم را بشکند . اما دیدن چهره های مصمم جانبازان خواهر که سی و اندی سال با عوارض مجروحیتشان به تنهایی دست و پنجه نرم می کنند ، نشان از شکست دگر باره دشمن دارد . آنها  بعد از دیدن از یادمانهای شهدا ، معتقد بودند بوی خاک جبهه اثر خاصی بر روح شان داشته است. غرور ملی و احساس افتخارشان برای نقش داشتن درامنیت و آرامش کشور بود که با ایثار سلامتی خود در این راه به اثبات رسیده است.

سفر این گروه شش نفره، با همت و تلاش یکی از خواهران جانباز به نام خانم احمدی، برای ارتقای روحیه و آشنایی بیشتر جانبازان با هم و برخورداری از آثار خوب سفر بر روی روح و روان جانبازان برنامه ریزی شد. اینک ضمن تجلیل و احترام به مقام شامخ کلیه جانبازان معزز و صبور، توجه شما را به ماحصل گفت و گو با جانبازان خواهر که چند روزی مهمان شهرمان بودند، جلب می کنم. 

جانباز فوزیه زارعی، از کرمانشاه آمده است. او بزرگ شده شهر “نوسود” می باشد و زمانی که ۱۶سال سن داشته، گلوله توپی به منزلشان اصابت می کند و او زیر آوار می ماند.

جانباز آمنه احمدی، از جانبازان مسجد سلیمانی است که در حال حاضر ساکن اصفهان می باشد . او در اثر موشکباران شهر مسجد سلیمان زیر آوار جنایات صدام، مجروح شده است. اما با عزمی راسخ به درسش ادامه می دهد و در رشته روانشناسی فارغ التحصیل می شود . حتی با علاقه ای که به ورزش داشته است، در رشته تنیس روی میز شروع به فعالیت می کند و درخواستی برای عضویت در تیم ملی جانبازان خواهر هم به او می دهند .

جانباز نسیم چنگایی، خرم آبادی است اما حالا ساکن تهران است و استاد دانشگاه می باشد . او دکتری خود را در رشته کشاورزی گرفته است.

جانباز چنگایی در سال ۱۳۶۵ ، خانه‌ شان بمباران شد و خواهر چهارساله و برادر بزرگتر ۱۰ ساله‌اش شهید می شوند و خودش نیز که در آن زمان هفت ساله بوده از ناحیه گردن قطع نخاع می شود.

جانباز موسیوند نیز در سال ۶۵ ، وقتی سیزده ساله بوده ، در اثر بمباران مناطق مسکونی شهر کرمانشاه جانباز می شود. او نیز با همتی بی نظیر و با روحیه ای عالی بر محدودیت هایش فائق می آید و در زمینه ورزشی ، در رشته های تنیس و تیراندازی مقام آورده است .

جانباز مریم رودانی، همسر یک جانباز ۷۰ درصد است که در اثر تصادف منجر به شهادت همسرش شد و خودش نیز دچار ضایعه قطع نخاع می گردد. 

جانباز منصوری، جانباز نخاعی است که در اثر بمباران هواپیماهای عراقی در سال ۶۵  به هفت تپه از توابع خوزستان مجروح می شود و در زمان جانبازی سه ساله بوده است . او در حال حاضر دانشجوی رشته حقوق می باشد.

لازم به ذکر است جانبازان خواهر، در مدت سفرشان از مناطق جنگی ، یادمان شهدای شلمچه، آبادان و خرمشهر، زیارت حرم علی بن مهزیار و شوش دانیال بازدید کردند.


به نقل از "بانو خبر"