تاریخ : 1397,سه شنبه 04 ارديبهشت17:42
کد خبر : 58814 - سرویس خبری : استان ها

مقاومت سمنان در برابر حق ایثارگران!



اسمعیل عرب حجی - توفیق از ایزد منان برای همه افرادی که برای احقاق حقوق رزمندگان جنگ تحمیلی تلاش می کنند.

 باتوجه به تخصیص اعتبار مربوطه و تصویب قانون برای برقراری مستمری به رزمندگان معسر، به دلیل عدم روشن کردن کلیه زوایا با تصمیمات توسط دوایر تخصیص یا مراکز و با قوانین، بسیاری از رزمندگان از حقوق خود محروم شده اند و مسئولین دوایر استان هایی نظیر سمنان دربرابر رزمندگان مقاومت نموده و حاضر به همکاری با ایثارگران نمی باشند.

  در تمام قوانین دنیا مردان مسؤولیت و سرپرستی خانواده را به عهده دارند و زنان علیرغم تمکن شرایط مالی خوب و اشتغال هیچ مسؤولیتی از باب پرداخت مخارج زندگی و به عهده گرفتن مخارج مرد ندارد. این درحالی است که قوانین مرد را در صورت عدم پرداخت نفقه به همسر و فرزندان و تامین لباس و معیشت درخور شخصیت آنان مجرم دانسته ولی در عمل برادران سپاه پاسداران شهرستان سمنان به ابتکاری جدید خلاف قوانین مدنی و شرعی دست زده اند و از پذیرش درخواست و برقراری مستمری رزمندگان امتناع می کنند.

 رزمندگان محدودی که به گفته خودشان تعدادشان از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کند، فقط به خاطر اشتغال همسرانشان از این قانون محروم میباشند. این اقدام خلاف قانون و شرع درحالی صورت می گیرد که در قانون جامع ایثارگران هیچگونه تصریعی مبنی بر اینکه اگر رزمنده ای کار ثابت نداشت و مستمری از جایی دریافت نمی نمود و شرایط دریافت کمک معیشت را هم داشت نشده است. از این رو نباید از این حق محروم کنید آن هم به صرف شغل همسر!

 حال برادران نیروی انسانی سپاه سمنان چگونه به خود اجازه می دهند که حق را نادیده بگیرند و خلاف قوانین شرع، از پرداخت کمک معیشت به رزمنده معسر خودداری نمایند؟ حال اینجانب تقاضامندم به جهت اجرای درست قانون دست از قانون شکنی برداشته و فقط تظاهر به ارزش های ایثارگران ننمایند و در عمل آنان را از حقوق خود محروم نسازند.


کد خبرنگار : 20