تاریخ : 1397,سه شنبه 04 ارديبهشت19:51
کد خبر : 58852 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار


برگزاری دومین جشنواره  آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار

دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار ۴ اردیبهشت ۹۷ در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

دومین جشنواره  آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار 4 اردیبهشت 97 در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با حضور محمدعلی شهیدی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین وزارت بهداشت و درمان، و سازمان  علوم تحقیقات و فن آوری، دانشجویان، دانش آموزان و طلاب شاهد و ایثارگر برگزیده این جشنواره در سالن آمفی تیاتر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

دراین جشنواره که با مشارکت وزارتخانه های علوم تحقیقات و فن آوری، بهداشت، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت حوزه علمیه قم برگزارشد،  اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور خطاب به حاضرین گفت: مقوله ایثار نیاز همیشگی ملت ها و کشورهاست و کشور ما درمقطع سختی از تاریخ با گذشت و ایثارگری پدران وعزیزان شما شکل گرفت و کاری از خود به نمایش گذاشتند که درتاریخ ثبت خواهدشد و به تعبیری کاری بود کارستان و در این جنگ برابر ملت ایران اثبات کرد که با ازخودگذشتگی و ایثار و درسی که از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) گرفته، با پشتوانه بزرگ تمدنی که داشت آن جنگ را به نقطه ای رساند که پیروزی به نفع ملت ایران تمام شد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه اظهارداشت: امروز هم که به منطقه نگاه می اندازیم در گوشه و کنار منطقه درگیری های بی شماری در سوریه، افغانستان، عراق و پاکستان و یمن می بینیم که گروه های تکفیری و داعش شکل گرفته اند. خداوند متعال با عنایتی که داشته و ملت ایران با ایثارگری از همه این مشکلات عبور کرده و من با اطمینان به (شما) یادگاران شهدا، در این محفل عرض می کنم که خون های پاکی که برای استقرار جمهوری اسلامی بر زمین ریخته شده(هزاران شهید، جانباز و  رزمنده و آزاده) در عهدی که با خدای خود بسته اند، به برکت همین خون شهدا این نظام و این راه و مسیر ماندنی است و ما با سربلندی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی درخاتمه  با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اظهارداشت: آنچه رسالت ما و رسالت بنیادشهید است آن که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم زیرا ما امروز پیش از گذشته به این فرهنگ نیاز داریم.

سپس محمدعلی شهیدی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه با ارایه جامعه آماری شاهد و ایثارگر گفت: بیش از 158000 دانشجو، 46000 درمقاطع تحصیلی مدارس، 8000 ممتاز تحصیلی، 2800 عضو هییت علمی، 2500طلاب حوزه علمیه  و کسب 100رتبه برتر کشوری بدون استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین متذکرشد: در سال 65 حضرت امام نسبت به امور تحصیلی و فرهنگی فرزندان ایثارگر دستور دادند که بنیاد شهید عهده دار اجرای آن شد و طرح شاهد را برنامه ریزی کرد و بنابر این طرح از کودکستان تا دانشگاه وظیفه تربیتی برعهده بنیاد شهید باشد و ما در این سال ها کوشش کرده ایم فرمان امام اجرایی شود.

رییس بنیاد شهید سپس با اشاره به جشنواره ملی ایثار هم گفت: کمیته‌هایی در وزارتخانه‌ ها تشکیل شد که از این طریق آن 71 نفر از برترین‌ها معرفی شدند که 18نفر از آن در دانشگاه آزاد،12 نفر در حوزه علمیه،  11 نفر در وزارت آموزش و پرورش، 15نفر درحوزه سلامت و 15نفر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم حضور دارند

شهیدی در ادامه افزود: ارج نهادن به مقام علمی و آموزشی، فرصت آفرینی برای معرفی استعداد‌های برتر، و زمینه سازی برای ورود فرزندان ایثارگر و شاهد در میدان رقابت‌ های علمی و آموزشی داخلی و بین المللی از دیگر اهداف بنیاد شهید در این جشنواره است.

درحاشیه:  به علت سفر امروز رییس جمهور و معاونان ایشان به استان آذربایجان شرقی،  وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین علوم، تحقیقات و فناوری درجشنواره ملی جایزه ایثار حضور نداشتند.


کد خبرنگار : 17