تاریخ : 1397,چهارشنبه 05 ارديبهشت19:24
کد خبر : 58871 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

درخواست نماینده ایثارگر مجلس از دولت در خصوص معیشت ایثارگران


درخواست نماینده ایثارگر مجلس از دولت در خصوص معیشت ایثارگران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار رسیدگی به منزلت و معیشت رزمندگان معسر و پرسنل نیروهای مسلح به عنوان وظیفه ذاتی از سوی دولت دوازدهم شد.

فاش نیوز- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار رسیدگی به منزلت و معیشت رزمندگان معسر و پرسنل نیروهای مسلح به عنوان وظیفه ذاتی از سوی دولت دوازدهم شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جامس نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی توجهی برخی از مسدولان به اجرای قوانین ایثارگری و تحولات ارزی اخیر متدکر شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخصوص نمایندگان ایثارگر بارها این موضوع را از طریق نطق، تذکر و حتی سوال به دولت گوشزد کرده اند؛ اما توجهی به موضوع نشده است

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه وضعیت معیشتی نیروهای مسلح، وضعیت مناسبی نیست، خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده ملت در مجلس این موضوع را در قالب سوال در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس مطرح خواهم کرد.

جاسمی ادامهع داد: متاسفانه اکثر نیروهای بسیجی که در جنگ تحمیلی زحمت زیادی کشیده اند، واین موضوع بارها و بارها تکرار شده است اما هنوز هم برخی از مسئولان بی توجه از این موضوع عبور می کنند. در حالی که در برخی از کشورهای غربی حتی با ایجاد یادبودهایی تحت عنوان سرباز گمنام و ... همیشه یاد و خاطره رشادت های رزمندگان خود را زنده نگه می دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران خیلی به این موضوع توجه نمی شود و به آن اهمیتی داده نمی شود و حتی قوانینی که تصویب شده، اجرا نمی شود، در حالی که حاکمیت باید بیشتر به ایثارگران خود توجه کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم خاطر نشان کرد: به طور مثال از سال 95 موضوع رزمندگان معسر جزو قانون برنامه بودجه کشور شد که حداقل دریافتی انهایک و نیم میلیون تومان باشد اما در سال 96 نه تنها به این مصوبه توجهی نشد بلکه حتی ریالی برای آن اختصاص نیافت.

جاسمی که خود جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس است: یادآور شد: در این راستا بسیاری از رزمندگان معسر و یا خانواده های آنها با نمایندگان خود در خانه ملت تماس گرفته و جویای اجرای این مصوبه می شوند و متاسفانه پیگیری های ما از دولت تاکنون نتیجه ای دربر نداشته.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سخنان خود متذکر شد: حتی اگر زمانی این مصوبه اجرا و به رزمندگان معسر یک و نیم تا دو میلیون تومان به صورت ماهیانه پرداخت شود، بازهم از نظر اقتصادی، فقیر جامعه به حساب خواهد آمد، چرا که با وضعیت فعلی و افزایش قیمت دلار حتی افرادی که دارای 4 میلیون درآمد ماهیانه زیر خط فقر زندگی می کنند. در حالی که رزمندگان معسر کل دریافتی ماهانه آنها رقمی بیشتر از 500 یا 600 هزار تومان نیست.

جاسمی با انتقاد از کاغذبازی موجود در برخی از دوایر و دستگاههای اداری دولت متذکر شد: حتی بسیاری از رزمندگان معسر هنوز موفق نشده اند نام نویسی و خود را به عنوانم رزمنده به دستگاه ذیربط معرفی کنند.

نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس ذهم تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم از مسدولان و دومردان توقع داریم با عزمی جدی و تلاش بی بدیل این معضل را برطرف کنند و دستگاه های ذیربط مانند وزارت دفاع و سپاه پاسداران مطالبات خود را از دولت اخذ کنند و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه به جد به فکر معیشت خود باشند.

 


کد خبرنگار : 24