تاریخ : 1397,چهارشنبه 05 ارديبهشت21:50
کد خبر : 58872 - سرویس خبری : هنر

قهرمانان فراموش شده در "کوبار"!


قهرمانان فراموش شده در

این روزها شاهد نمایش سریالی از رسانه ملی هستیم که پا از دایره غفلت بیرون نهاده و به خوبی به زندگی قهرمانان سی و چند ساله پرداخته و سری زده به اقشاری از جامعه که کمتر در فیلم ها و سریال هایمان این روزها از آنها یاد می شود!

شهید گمنام- در اوضاع و احوال وخیم بی معرفتی و غفلت ارزشی رسانه ها در سال های اخیر، این روزها شاهد نمایش سریالی از رسانه ملی هستیم که پا از دایره غفلت بیرون نهاده و به خوبی به زندگی قهرمانان سی و چند ساله پرداخته و سری زده به اقشاری از جامعه که کمتر در فیلم ها و سریال هایمان این روزها از آنها یاد می شود!... و شاید بهتر بگوییم قشر فراموش شده در میان مردم!... قهرمانان ملی و دینی این سرزمین!... جانبازان و ایثارگران!

  سریال کوبار که مدتی ست از شبکه دو سیما شب ها پخش می شود، با دستمایه قرار دادن داستان زندگی معلمی تازه کار که مجبور شده اوایل خدمت خود را در یک روستای دورافتاده بگذراند، در دل این روستا به سراغ کسانی می رود که با اخلاق و راه و منش و در اصل معرفتشان، حتی زندگی این معلم جوان را تحت تاثیر قرار می دهند!

 نویسنده سریال کوبار به زیبایی زندگی یک جانباز نخاعی همیشه بر تخت، همسر با معرفت و عاشق او ... زندگی یک جانباز قطع عضو و روحیه و نشاط و زندگی بخشی وی و اخلاق و منش و روحیه جبهه ای را در میان این قشر نشان می دهد... و اینکه چقدر این افراد باعث خیر و برکت و صفا و صمیمیت حتی در میان روستا هستند!

... کوبار به زیبایی و سادگی درمیان یک زندگی روستایی، غربت این قهرمانان را نشان می دهد که در گوشه گوشه این دیار و کشور زندگی می کنند و بسیاری از ما از آنها غافلیم و مهم تر از همه از خیر و برکت وجودشان!... که مقربان درگاه الهی هستند و یقینا نظر الهی به جایی که این شهیدان زنده هستند، بیشتر است.

 این سریال علاوه بر این موضوع، به اشاعه موضوعات اخلاقی و ارزشی بسیاری هم پرداخته و سرشار از موضوعات ارزشمند اجتماعی و خانوادگی ست. موضوعاتی از قبیل حمایت سالم و درست از استعدادهای نوجوانان، حفظ حریم ها، نقش مهم خانواده و معلم در زندگی و آینده جوانان، اخلاق مداری و خدمت به مردم، معرفت و صمیمیت و وفاداری و ...مواردی ست که در این سریال به شکلی زیبا به نمایش درآمده است.

نمایش سریال هایی از جنس این فیلم نشان می دهد که نویسندگان و سازندگان فیلم و سریال ما میتوانند به خوبی با یک داستان قوی و کارگردانی خوب، محصولی تولید کنند که درعین جذب مخاطب به ترویج مسائل ارزشی در جامعه و تزریق فرهنگ و ارزش ها به خانواده ها بپردازد.

 هرچند اخیرا" محسن تنابنده نیز در سریال پرمخاطب پایتخت به گوشه ای از کار بزرگ مدافعان حرم به گونه ای پرداخت و مقداری از اتفاقاتی را که در سال های اخیر در اطراف کشور می گذرد، را به نمایش درآورد که کار ارزشی بسیار تاثیرگذار و موثری بود.

 به امید آنکه در روزها و سال های آینده شاهد ساخت چنین اثراتی در تلویزیون و سینما باشیم و مسئولین نیز با حمایت از اثراتی با این محتواهای ارزشی و اخلاقی به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و اخلاق به خانواده ها و جامعه کمک نماید.


کد خبرنگار : 20