تاریخ : 1397,پنجشنبه 06 ارديبهشت14:04
کد خبر : 58877 - سرویس خبری : اخبار

نشان دسترس پذیری معلولان و جانبازان به اماکن عمومی



اعطای نشان دسترس پذیری معلولان و جانبازان به اماکن عمومی و تجاری

خبرگزاری فارس: اعطای نشان دسترس پذیری معلولان و جانبازان به اماکن عمومی و تجاری

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور از اعطای نشان دسترس پذیری معلولان و جانبازان به اماکن عمومی و تجاری و تصویب لگوی این ستاد خبر داد.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: ارزیابی ساختمان های دولتی در قالب برنامه ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های دولتی موسوم به طرح شهید رجایی، اعطای نشان دسترس پذیری به اماکن عمومی و تجاری و تصویب لگوی ستاد مناسب سازی کشور از اقدامات جاری و در دست اقدام دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور در سال جدید است.

وی افزود: با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی دولتی که سالانه تحت عنوان جشنواره شهید رجایی صورت می گیرد شاخص دسترس پذیری دستگاه ها برای عامه مردم از جمله معلولان و جانبازان تعیین شد.

کاظمی گفت: در حال حاضر کارشناسان دبیرخانه در سراسر کشور مشغول ارزیابی دستگاه ها هستند. همچنین در نظر داریم به اماکن عمومی و تجاری در سراسر کشور که قابلیت دسترس پذیری برای معلولان و جانبازان را دارا هستند نشان اعطا شود که با نصب آن برای عموم ،امکان استفاده و تردد معلولان را مشخص شود.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور افزود: با اقداماتی که در سال گذشته در خصوص تعیین لگوی ستاد مناسب سازی صورت پذیرفت پس از فراخوان لگوهای پیشنهادی و داوری آنها توسط خانه طراحان و اخذ مجوز از اداره مربوطه در وزارت فرهنگ، لگوی ستاد مناسب سازی جهت انجام مکاتبات تعیین و تصویب شد تا از این پس تمام مکاتبات مربوطه با لگوی مخصوص ستاد صورت پذیرد