تاریخ : 1397,شنبه 08 ارديبهشت15:10
کد خبر : 58881 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عدم نظارت بر قوانین ایثارگری به کوتاهی مجلس بر می گردد


عدم نظارت بر قوانین ایثارگری به کوتاهی مجلس بر می گردد

نماینده ایثارگر مجلس عدم نظارت کافی بر اجرای قوانین ایثارگری را ناشی از کوتاهی مجلس شورای اسلامی دانست و خواستار ورود جدی قوه مقننه به این موضوع شد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مجلس عدم نظارت کافی بر اجرای قوانین ایثارگری را ناشی از کوتاهی مجلس شورای اسلامی دانست و خواستار ورود جدی قوه مقننه به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز جانباز به اسوه های صبر و استقامت گفت: روز جانباز را به جانبازان عزیز کشور اسلامی ایران و به پاسداران سرافراز تبریک عرض می کنم و برای این عزیزان از خداوند آرزوی سلامتی می کنم.

امیدوارم خداوند متعال حق این جانبازان و پاسداران جانباز را به ما ببخشد چرا که واقعا حق حیات بر گردن ما دارند و اگر آنها سلامتی خود را به مخاطره نیانداخته بودند الان معلوم نبود سر ما بر چه بالینی باشد.

وی با بیان اینکه امنیتی که داریم مرهون زحمات جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شهدای عزیز و بزرگوار است، اظهار داشت متاسفانه در کشور ما یک عده ای همواره با وجود اینکه نه کاری با جبهه و جنگ داشته اند دائما در حال نق زدن و اعتراض کردن هستند.

نماینده مردم فلارجان در مجلس تشریح کرد: این گونه افراد با بیان اینکه به جانبازان و خانواده های شهدا امتیازاتی داده می شود تلاش می کنند جو کشور را متشنج و مردم را نسبت به یکدیگر بدبین کنند. در حالی که اگر ما با عدل و انصاف به کشورهای دیگر مراجعه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که حتی آنها فردی را که از دور دستی بر روی آتش داشته است، مورد تکریم و تجلیل قرار می دهند، اما جانبازان عزیز ما که برخی از آنها اگر شهدا یک بار شهید شدند آنها روزی چند بار شهید می شوند در حقیقت اکنون در مضیقه شدیدی قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات های مردمی تاکید کرد: در برخی از ملاقات ها، هنگامی که به دیدار جانبازان عزیز می رویم و زندگی آنها را که می بینیم از خود خجالت می کشیم. متاسفانه جانبازی که توقع اش این است که حق پرستاری دریافت کند اما از آن دریغ می شود و یا حتی توانایی مالی برای معالجه بیماری فرزند خود ندارند و از این گونه موارد در جامعه ما زیاد شده است.

نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مصوبات مجلس در مورد ایثارگران یادآور شد: در این چارچوب حتی اگر فرزند یک جانباز بخواهد از طریق سهمیه وارد دانشگاه شود صدای الامان عده ای در می آید اما نمی دانند که پدرش سلامتی و هستی اش را برای نظام و مردم داده است.

موسوی لارگانی در پاسخ به انتقاد به مصوبات قانونی بخش ایثارگران تاکید کرد: متاسفانه با وجود اینکه در ارتباط با جانبازان عزیز مجلس شورای اسلامی طرح جامع خدمات رسانی را تصویب کرد و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است، خاک می خورد و چند سال است که هیچکدام از بندهای آن را اجرا نکرده اند. آن هم به بهانه نداشتن منابع مالی که این موضوع قابل پذیرش نیست.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جانبازان می گویند چگونه برای ریخت و پاش های آنچنانی بودجه مناسب وجود دارد اما برای دارو ودرمان اعتباراتی نیست.

موسوی لارگانی تاکید کرد: لذا در حق جانبازان،  آزادگان، خانواده های شهدا ظلم کردیم و نتوانستیم حق آنها را ادا کنیم و این موضوع به کوتاهی مجلس بر می گردد، در حالی که در جلسه سران سه قوه در مجلس رییس جمهور در رابطه با لایحه رفع موانع تولید این موضوع را مطرح کردند که آن را سال 92 به مجلس ارائه کرده اما هنوز به تصویب نرسیده است. سوال من از رییس جمهور این است که قانونی که 10 سال است تصویب و به دولت داده شده است چرا به آن عمل نمی کنید.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص بند نظارتی مجلس متذکر شد: به نظر من مجلس در وظیفه خود که عبارت از نظارت است به خصوص در رابطه با ایثارگران کوتاهی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که علت برخی از نارضایتی ها در جامعه ایثارگری چیست توضیح داد: متاسفانه بنیاد شهید مدیریتش آن طور که باید و شاید به فکر زیرمجموعه اش باشد، نیست. بطور مثال بیه درمان و تکمیلی جانبازان در حال حاضر با مشکلاتی روبرو است و این قشر از جامعه به سختی می توانند از آن استفاده کنند.

موسوی لارگانی در این خصوص توضیح داد: دلیل این بحران عدم رسیدگی مسئولان بنیاد شهید است و اگر این بنیاد در دولت مسئولی داشت که در دولت فریاد بزند و حق خانواده شهدا را از دولت و مجلس بگیرد الان این همه نارضایتی از بنیاد وجود نداشت.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقطع زمانی که مجلس بودجه سالیانه رسیدگی میکند، بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در خانه ملت"خیمه" بزند و حق ایثارگران را بگیرد. بنیاد برای مطالبه حق و حقوق ایثارگران به دولت فشار نمی آورد تا حق و حقوق شان را بدست آورند.


کد خبرنگار : 17