تاریخ : 1397,پنجشنبه 06 ارديبهشت19:29
کد خبر : 58888 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

انقلابیون یمن جنگ را به عمق عربستان می‌کشانند



نیروهای مسلح یمن در واکنش به جنایات اخیر عربستان به‌ویژه ترور صالح الصماد اعلام کردند که مراکز مهم در عربستان را هدف حمله قرار خواهند داد.

ائتلاف متجاوز سعودی در جدیدترین جنایت خود، صالح الصماد رئیس ‌شورای عالی سیاسی یمن را در استان الحدیده طی یک حمله هوایی به شهادت رساند. صالح الصماد در فهرست افراد تحت تعقیب ائتلاف سعودی در ردیف دوم قرار داشت و پاداش 20 میلیون دلاری برای هر کسی که اطلاعاتی برای دستگیری وی ارائه دهد، تعیین شده بود.
رهبر جنبش انصارالله در سخنانی به مناسبت شهادت «صالح الصماد» اعلام کرد، عربستان و آمریکا باید مسئولیت این «جنایت» را که البته بدون پاسخ نخواهد ماند، برعهده بگیرند. همچنین وزارت دفاع یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور «صالح الصماد» رئیس ‌شورای عالی سیاسی یمن جنایتی‌ است که بدون پاسخ سخت و تکان‌دهنده نخواهد ماند. دیروز نیز نیرو‌های مسلح یمن اعلام کردند مراکز مهم در عربستان را هدف حمله قرار خواهند داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های مسلح یمن اعلام کردند کاخ‌ها و مراکز مهم در عربستان را هدف حمله قرار خواهند داد. آنها افزودند، درگیری به عمق خاک عربستان کشیده خواهد شد. نیرو‌های مسلح یمن همچنین از شهروندان عربستانی خواستند از نزدیک شدن به ساختمان وزارتخانه‌ها و دیگر مقر‌های دولتی خودداری کنند.
از سوی دیگر، شاهزاده «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا و برادر «ولیعهد» تصریح کرد که کشتن «صالح الصماد» از رهبران برجسته انصارالله یمن و رئیس‌شورای عالی سیاسی این کشور، از سوی نیروی هوایی پادشاهی و در واکنش به تهدید موشکی او علیه عربستان صورت گرفته است. وی طی پستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: « قهرمانان نیروی هوایی پادشاهی عربستان به لطف خداوند توانستند، با موفقیت صالح الصماد، رهبر شبه‌نظامیان الحوثی را هدف قرار دهند. او کسی بود که وعده داده بود، امسال سال شلیک موشک‌های بالستیک به سوی عربستان است اما قهرمانان [سعودی] به رهبری سرورم وزیر دفاع پاسخش را دادند.»
سفیر سعودی درحالی اینگونه حرف می‌زند که چهار سال است جنگنده‌های سعودی به طور مداوم، کودکان یمنی را می‌کشند.
ادامه واکنش‌ها
اما در ادامه واکنش‌ها به شهادت الصماد،
«ابومهدی المهندس»  نایب‌رئیس ‌هیئت «الحشد‌الشعبی» عراق طی بیانیه‌ای شهادت
«صالح الصماد» رئیس ‌شورای عالی سیاسی یمن را به رهبر انصارالله، اعضای این شورا و ملت یمن تسلیت گفت. وی افزود: ما در عراق معتقدیم که این شهید، شهید ماست و جایگاهش نزد ما مانند سایر شهدای خط مقاومت است. ترور این فرمانده و رهبر بزرگ، اراده ملت یمن را تضعیف نخواهد کرد و راه را برای آزادسازی یمن از شر متجاوزان سعودی نخواهد بست، بلکه بر شعله آتش مقاومت ملی یمن خواهد افزود.
همچنین جنبش انصارالله یمن، سه‌شنبه شب اعلام کرد که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیام تلگرافی شهادت الصماد را به «بدرالدین الحوثی»، رهبر این جنبش تسلیت گفته است. در این پیام آمده است: «شهید صالح الصماد نمونه عالی فرمانده شجاع، متواضع و پشتیبان محکمی برای شما بود.» سید حسن نصرالله در این پیام اظهار داشت که شهید الصماد همواره در میدان‌های نبرد حاضر می‌شد و عاشق شهادت بوده است. «احمد جبریل» دبیرکل «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» نیز پیامی به «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله فرستاد و در آن شهادت «صالح الصماد» رئیس ‌شورای عالی سیاسی یمن را تبریک و تسلیت گفت.
مراسم تحلیف
به گزارش فارس، «مهدی المشاط» رئیس‌جدید شورای سیاسی عالی یمن دیروز در مراسم تحلیف خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که خون شهید الصماد، خون المشاط و خون همه مردم یمن است.
المشاط گفت: طرح شهید صالح الصماد برای ساختن کشور با شعار «با یک دست از کشور دفاع می‌کنیم و با دست دیگر آن را می‏‌سازیم» طرحی برای مراحل پیش‌رو است.
رئیس ‌شورای عالی سیاسی یمن افزود: دشمن با ارتکاب جنایت ترور الصماد، شخصیتی از شخصیت‎‌های مهم یمن را هدف قرار داده است. المشاط تاکید کرد که «دشمن خواستار جنگ تمام عیار است و باید هرگونه عواقب و تبعات آن را بر عهده بگیرد.»
او با بیان اینکه خطای محاسباتی دشمن افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: آنچه که دشمن به عنوان جنایت ترور مرتکب شده ، جنبه سیاسی دارد و به حاکمیت ملت یمن آسیب وارد می‌کند.
مردم یمن نیز برای اعلام وفاداری خود به شهید «صالح الصماد»، عصر دیروز در میدان «العروض» شهر الحدیده واقع در غرب این کشور تظاهرات کردند.
اعضای شورای عالی سیاسی یمن پس از شهادت الصماد، مهدی المشاط را به عنوان رئیس‌شورا انتخاب کردند.