تاریخ : 1397,دوشنبه 10 ارديبهشت19:23
کد خبر : 58903 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

قوانین ایثارگری از شعار تا عمل


قوانین ایثارگری از شعار تا عمل

نماینده مجلس شورای اسلامی بخل و تنگ نظری برخی از مسئولان را مانع بزرگی در تحقق قوانین ایثارگری عنوان کرد.

فاش نیوز -  نماینده مجلس شورای اسلامی بخل و تنگ نظری برخی از مسئولان را مانع بزرگی در تحقق قوانین ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات و قوانین ایثارگری بدون پشتوانه اجرایی در کشور یادآور شد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توجه و نگاه ویژه ای به جانبازان، خانواده های ایثارگران و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس دارند، اما محدودیت ها باعث شده که آنچه در گفتار و شعار وجود دارد با آنچه که درعمل باید باشد فاصله زیادی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در واقع جامعه ایثارگری در دوران دفاع مقدس متحمل زحمات زیادی شده است و فداکاری و جانفشانی های فراوانی داشته اگر چه آنها در ارتباط با خدای خود معامله کردند و توقع و انتظار زیادی ندارند اما ما باید رشادت هایشان را جبران کنیم و اخلاق و ارزش مداری ایجاب می کند که آنها ارزش ها غافل نشویم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطر نشان کرد: ما باید خانواده بزرگ ایثار را مورد توجه قرار دهیم و در جهت رفع دغدغه های آنها اقدام و اولویت های شان را مدنظر داشته باشیم.

گلمرادی با بیان این مطلب که ما قدردان زحمات ایثارگران هستیم و همه داشته های نظام متعلق به آنها است تاکید کرد: اگر این فداکاری، ایثارگری ها و خون دادن ها نبود شاید امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور و نظام اسلامی برقرار نبود.

رئیس کمیته انرژی مجلس دهم در مورد این سووال که چرا قوانین ایثارگری اجرا نمی شود گفت: شاید ما در سیاستگذاری ها و تدوین قوانین خوب عمل کردیم و برآیند آنها قابل قبول باشد اما در بحث اجرا و عمل باید بیشتر همت و تلاش کنیم و وقت بگذاریم.

نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در بهارستان متذکر شد: البته در مجلس دهم این توجهات پر رنگ تر شده است و امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.

گلمرادی ادامه داد: توصیه من به دولتمردان و مسئولان اجرایی این است که در توجه به جامعه هدف، بخیل و تنگ نظر نباشند، چرا که ما باید نسل جوان و آینده را نسبت به این جایگاه خوشبین و مثبت اندیش کنیم و ارزش ها را برای آنها نشان دهیم.

 نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مسئولان باید توجه ویژه ای به ایثارگران داشته باشند و نیازهای رفاهی آنها را در حد توانایی خود برطرف کنند که  با چنین اقداماتی می توانیم برای نسل آینده فرهنگ سازی کنیم.


کد خبرنگار : 18