تاریخ : 1397,یکشنبه 30 ارديبهشت13:13
کد خبر : 58948 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

سخنگوی بنیاد شهید کیست؟!


سخنگوی بنیاد شهید کیست؟!

گناهی که متوجه بنیاد است داشتن نوعی تعارف با مسئولین اجرایی کشور است که آن هم وقتی دیدارهای رو در رو با اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام شود مسببین اصلی عدم اجرای مواد قانونی حمایتی ایثارگران مشخص و معرفی خواهند شد.

سیدمرتضی توسلیان فر

سیدمرتضی توسلیان فر - تازه ترین رویداد منفی در ارتباط با حوزه ایثارگران در چند روز اخیر را می توان به وجود آوردن بحث های جدید درخصوص سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه ها و مراکز عالی کشور از سوی برخی افراد قلمداد کرد. در اینجا این سووال پیش می آید که چرا مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند بسیاری از نهادها و تشکل های دیگر نباید دارای سخنگوی مشخص و تعیین شده ای باشد تا بصورت منظم و حداقل ماهانه نشست هایی را با اصحاب رسانه برگزار نماید و پاسخگوی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران و تنویر افکار عمومی ایثارگران باشد.

در حال حاضر بسیاری از تشکل ها، سازمان ها و نهادها سخنگو دارند، حتی فراکسیون های مجلس شورای اسلامی نیز دارای سخنگو می باشند، امری که تاکنون در بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند بسیاری موارد، مغفول مانده و محقق نشده است.

لذا شایسته است رسانه های حوزه ایثارگران به عنوان مطالبه جدی، این موضوع را در دستور کار قرار دهند و درخواست تشکیل نشست های منظم برای پاسخگویی به خواست های اقشار ایثارگر و تبیین عملکرد بنیاد شهید و همچنین سایر سازمان ها و نهادها و وزارتخانه ها در حوزه ایثارگران از بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایند. برگزاری نشست های منظم با رسانه های ارتباط جمعی اولاً این امتیاز را برای بنیاد در پی خواهد داشت که هم گزارشی از عملکرد و فعالیت های خود برای تنویر افکار عمومی منتشر سازد و ثانیاً قادر خواهد بود به نحوی دستگاه های مسئول را که در حوزه ایثارگران بی توجهی می کنند و قصور می ورزند را معرفی نماید. زیرا به نظر نگارنده مشکل اساسی ایثارگران در عدم اجرای قوانین، کم کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست، بلکه کم کاری سازمان ها و نهادهای مجری قانون است.

در این بین گناهی که متوجه بنیاد است داشتن نوعی تعارف با مسئولین اجرایی کشور است که آن هم وقتی دیدارهای رو در رو با اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام شود، مسببین اصلی عدم اجرای مواد قانونی حمایتی ایثارگران مشخص و معرفی خواهند شد. فراموش نکنیم سی سال از پایان جنگ تحمیلی گذشت و بعد از کلی ماجراهای عجیب و غریب و حاضر نشدن ریاست جمهوری محترم وقت برای ابلاغ قانون جامع حمایت از ایثارگران(؟!) نهایتاً ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در سال 1391 این قانون را راسا ً ابلاغ نمود. این در حالی است که علی رغم نص صریح قانون، به راحتی خوردن یک لیوان آب، مواد قانونی این لایحه توسط مجریان امر و افراد معلوم الحال و برخی مسئولین جنگ ندیده و از جبهه بی خبر، زیر پا گذاشته می شود.

آیا بعد از سی سال هنگام آن نرسیده است که مخالفین و تضییع کنندگان حقوق مسلم ایثارگران معرفی و حتی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند؟ چرا باید با جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس رفتارهای اینچنینی در تمامی حوزه ها از ماده 38 و ماده 39 گرفته تا همین سهمیه کنکور ایثارگران صورت گیرد؟

و بالاخره پاسخگو کیست؟

یادمان نرود حضرت امام فرمودند: "نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مسائل روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند... "

آری سی سال هم از پایان جنگ تحمیلی گذشت و متاسفانه بسیاری از ایثارگران عزیز، دیگر در بین ما نیستند. بسم الله ببینیم از این پس چه می کنند این صاحبان قدرت و منصب ...


کد خبرنگار : 17