تاریخ : 1397,سه شنبه 18 ارديبهشت19:45
کد خبر : 59055 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در نشست مشترک فراکسیون ایثارگران با شهیدی مطرح شد

طرح های ۶ گانه ایثارگری مجلس و بنیاد شهید


طرح های ۶ گانه ایثارگری مجلس و بنیاد شهید

در دیدار نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رییس بنیاد شهید، مسائل و موضوعات مربوط به جامعه بزرگ ایثار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فاش نیوز- دیدار عیدانه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در هتل هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمنی فاش نیوز، در این دیدار که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس حضور داشتند، مسائل و موضوعات مربوط به جامعه بزرگ ایثار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: نمایندگان ایثارگر مجلس روز یکشنبه 17 اردیبهشت با حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار داشتند که مسائل گوناگونی مطرح مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: موضوع وزارتخانه شدن بنیاد شهید، رسیدگی به امور حقوقی، مسائل اشتغال جانبازان، کسر خدمت فرزندان ایثارگران و همکاری بیشتر بین مجلس و بنیاد شهید از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحث هماهنگی با بنیاد شهید، فراکسیون ایثارگران مجلس و سایر معاونت های ایثارگری در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت. همچنین مشکلات ایثارگران در ارتباط با بنیاد شهید اعم از استانی و شهرستانی از سوی نمایندگان در این دیدار مطرح شد.

حجت الاسلام نوروزی متذکر شد: بحث اقتصادی بنیاد شهید در حوزه بانک دی و موسسه کوثر از سوی حجت الاسلام شهیدی تشریح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص خروجی این دیدار متذکر شد: در مورد هر کدام از این مباحث از سوی رییس بنیاد شهید و معاونان وی پاسخ هایی داده شد و برخی از آنها موکول به بررسی بیشتر موضوع از سوی آنها شد و در مورد بعضی از موضوعات قرار شد تغییرات در مدیریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران اعمال شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این دیدار همچنین نسبت به احکام مربوط به ایثارگران و فرزندان شاهد در برنامه ششم توسعه مقرر شد همه آنها در نشستی با معاونین بنیاد بررسی شود که هر کدام به نسبت اهمیت موضوع مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در ادامه تشریح مباحث مطرح شده در دیدار نمایندگان ایثارگر مجلس با رییس بنیاد شهید تصریح کرد: بحث تحصیل فرزندان جانبازان و جانبازان زیر 25 درصد مطرح و اینکه درصدی که باید امتیاز بیاورند آیا 80 درصد به صورت طراز باشد مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در خصوص اعطای هدایا از سوی بنیاد شهید به نمایندگان در این دیدار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت اعیاد نیمه شعبان در هتل هویزه برگزار شد و در این دیدار حجت الاسلام شهیدی اعیاد شعبانیه را به نمایندگان ملت تبریک و تهنیت گفتند.

وی اضافه کرد: من در این دیدار چیزی به عنوان هدیه ندیدم و اگر کسانی دیده اند، خودشان جوابگو هستند اما به طور کلی این دیدار به مناسبت اعیاد شعبانیه از سوی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده بود.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با مثبت خواندن خروجی این دیدار اظهار داشت: خروجی این دیدار بسیار مثبت بود و در حد حرف نبود و برخی از موضوعات را خود من و هیئت رییسه فراکسیون باید پیگیری کنیم.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: حداقل خروجی این دیدار  6 طرح بود که ما به عنوان نمایندگان ایثارگران، امروز آن را در صحن مجلس امضا کردیم.

این نماینده مجلس دهم در پایان متذکر شد: در این دیدار توافق شد که موضوع جانبازان بالینی حالت اشتغال محسوب شود و بنیاد هر چه زودتر آن 5 درصد را به آنها بدهد؛ همچنین شبهه ایجاد شده از سوی سازمان امور استخدامی کشور در رابطه با حقوق و مزایای رزمندگان همانند جانبازان و فرزندان شاهد، لحاظ و مزایای حقوقی و اجتماعی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

 


کد خبرنگار : 17