تاریخ : 1397,شنبه 22 ارديبهشت15:11
کد خبر : 59065 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

نامه سرگشاده یک پزشک جانباز به ترامپ


نامه سرگشاده یک پزشک جانباز به ترامپ

یک پزشک جانباز طی نامه روشنگرانه و سرگشاده ای به رئیس جمهور آمریکا؛ ضمن تشریح عملکرد دولت ضدبشری ایالات متحده، دونالد ترامپ را به باد تمسخر و استهزا گرفت.

فاش نیوز -  یک پزشک جانباز طی نامه روشنگرانه و سرگشاده ای به رئیس جمهور آمریکا؛ ضمن تشریح عملکرد دولت ضدبشری ایالات متحده، دونالد ترامپ را به باد تمسخر و استهزا گرفت.
 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

به نام آنکه انسان را خلق کرد، بزرگداشت، به او علم آموخت و آزادی و آزادگی را در نهادش به ودیعت نهاد؛

نامه سرگشاده به رئیس جمهور آمریکا:

سلام و درود به تمام انسان های فرهیخته، دانشمند و آزاده دنیا که هدایت پذیرند.

جناب آقای ترامپ:

هرچند موضوع این نامه فقط به شما که رئیس جمهور فعلی آمریکا هستید مربوط نمی باشد و هیئت حاکمه آمریکا در معنای اَعَمِّ آن ، هدف این نامه است امّا به لحاظ رویّه موجود در کتابت این نامه خطاب به شما (رئیس جمهور) نوشته شده است.

یادآوری می نمایم که این نامه از طرف شخص اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی مسلمان نوشته شده و بیانگر اعتراض به عملکرد زشت و مصرّانه بر اشتباهاتِ دولت آمریکا نسبت به آزادمردان و آزادزنان تمام دنیا بوده و ربطی به دولت محترم جمهوری اسلامی ایران ندارد. نکاتی از باب یادآوری و تذکر گوشزد می گردد:

1- قبل از هر چیز سؤال می کنم که «شما دولت ایران را دموکراتیک نمی دانید! و مدامّ بر علیه آن توطئه کرده و از آشکار کردن منویات خود هم ابایی ندارید! در حالیکه رئیس جمهور ایرانِ  اسلامی، در صورت احراز 50% + یک نفر از آرای مأخوذه، قانونی است؛ ولی رئیس جمهور آمریکا علیرغم کسب کمتر از 50 درصد آراءِ کلِّ رأی دهندگان، و فقط با محاسبه آراء الکترال، آنهم به گونه ای که برای بسیاری از مردم آزاده جهان، غیر منطقی می نماید یا حداقل، منطقی که برای تمام ملّت های آزاده و کشورهایی که حداقل دارای انتخابات و حتّی به ظاهر دموکراتیک نامفهوم یا دیر فهم است، رئیس جمهور منتخب معرفی می شود! کدام انتخابات منطقی تر است؟ کدامیک دموکراتیک تر است؟» شما ادعا دارید که کشورتان «ایالات متحده آمریکا» است! پس در مقابل، لطفاً این سؤال را پاسخ دهید: در این ایالت های نه چندان متحد آمریکا تکلیف رأی اکثریت در مقابل آرای الکترال چه می شود؟ و آرای اکثریت چه جایگاهی دارد؟

2- مقایسه نسبت شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به کل واجدین شرایط رأی دادن، در قیاس با ایران اسلامی، کدامیک را دموکراتیک معرفی می نماید؟

3- آیا به زعم شما انتخابات مظهر دموکراسی نیست؟ چرا حکّام دیکتاتور و مستبدِّ کشورهای مورد حمایت آمریکا در منطقه خلیج فارس (منطقه «خلیج فارس» آقای رئیس جمهوری که ظاهراً درس جغرافیایِ کودکی خود را فراموش نموده است)، که به هیچ وجه انتخاباتی در کارنامه خود ندارند و اینچنین آزادنه به قتل و غارت جان و مال و ناموس شهروندان دیگر کشورها می پردازند، مورد عتاب حقوق بشری شما قرار نمی گیرند و در مورد دموکراسی و انتخابات در کشورهایشان مورد غضب شما نیستند؟

4- آیا دموکراسی و انتخابات دموکراتیک در یمن، بحرین، حجاز و ... برایتان مفهومی هم دارد؟

5- آیا مسخره نیست دولت آمریکا به عنوان یکی از معدود کشورهایی که با کشتار وحشیانۀ بومیان آمریکا یعنی سرخپوستانِ مظلوم و آزاده، کشور آنها را غصب نموده، حقوق آنان را با سلّاخی و نسل کشی پایمال نموده است، خود را منادی حقوق بشر جا زده و معرفی نماید و بدتر اینکه دیگر دولت های منبعث از آرای عمومی شهروندان کشورهای خودشان را ناقض حقوق بشر معرفی نماید؟ انصافاً دولت و سردمداران اقلّیّت (که شاید کمتر از 1% جمعیت آمریکا باشند) چه مجوزی دارند که خود را منادی حقوق بشر دنیا جا بزنند و تهمت ضدیّت با حقوق بشر را به دولت های قانونی دیگر کشورها نسبت دهند؟

6- آیا مسخره نیست کشوری مانند آمریکا که دولتمردانش هرکجا قدم بگذارند تروریست ها را تولید و حاکم کرده و نظام آسایش دیگر کشورها را تهدید می نمایند، تهمت تروریست به دیگر کشورها بزنند؟

7- آیا مسخره نیست دولتمردان کشور آمریکا که تنها و تنها استفاده کننده از بمب اتم است و فجایعِ دلخراش هیروشیما و ناکازاکی را به عنوان ننگ ابدی برای دولت آمریکا در تاریخ به ثبت رسانده است، به بهانه عدم گسترش سلاح هسته ای، کشور ایران (با فرهنگ غنی چندین هزار ساله را که برخلاف دولت و کشور نوظهور آمریکا، در هیچ زمانی آغازگر جنگ نبوده و در زمان پیروزی در دفاع از کیان خود نیز اقدام به قتل عام ملّت مغلوب ننموده است) را از فن آوری صلح آمیز هسته ای منع کند؟

8- به حقوق بشر چگونه نگاه می کنید؟ به نظر می رسد تصوّرِ شما بر این است که «فقط آمریکایی ها بشر هستند و اتباع دیگر کشور ها بشر نیستند!»

*سرانه پرداختی به قربانیان بوپال هند (اتباع هندی) چقدر تعیین شد؟ و در حوادثی که به نوعی قربانیان شهروند آمریکا هستند چقدر تعیین می شود؟ آیا این تبعیض آشکار نیست؟

*جریمه پرداختی به بازماندگان کودک یخ زده در جریان فرار از دست تروریست ها، که باید توسط حامیان بین المللی تروریسم، من جمله امریکا، حاکمان دیکاتور و مستَبِدِّ بعضی از کشورها پرداخت شود، چقدر تعیین می شود؟ کودکان قربانی خشونت طلبی های رژیم جعلی، کودک کش و اشغالگر فلسطین چقدر؟ کودکان یمنی که با حمایت مستقیم آمریکا و ... کشته می شوند، چه؟

جالب است: در نبرد با تروریست های به قول شما موسوم به داعش، وقتی شما حضور ندارید، عملیات ضد تروریستی مقاومت با پیروزی مواجه است، ولی وقتی در عملیات ضد تروریستی، شما حضور دارید عملیات ضد تروریستی با مشکل مواجه می شود! این یعنی چه؟ تروریست های تکفیری داعش را به قول هم مسلکانتان، خودتان به وجود آورده اید و برای به رسمیت شناخته شدن آنها چقدر لابی و رایزنی انجام داده اید! اکنون که به لطف خدا و همت دلیرمردان مسلمان و حتّی شهروندان غیر مسلمان، دواعش در حال هزیمت هستند، اجباراً به تروریست بودن آنها اعتراف دارید! هرچند هنوز هم حاضر به همکاری با کشورهای ذینفع برای ریشه کن کردن این غدّه سرطانی نیستید!

سلاح های پیشرفته ای که شما برای مبارزه با تروریست ها می فرستادید، تصادفاً! (لابد ما هم باید باور کنیم که به صورت کاملاً تصادفی) به دست تروریست ها می افتاد؛ این یعنی چه؟ اکنون که آشکارا هم از آنها حمایت می کنید.

من حقوقدان نیستم ولی می دانم که:

*به کار بردن کلمه «داعش = دولت اسلامی عراق و شام» چند ایراد و اشکال اساسی دارد؛ هم کلمه «دولت»، هم کلمه «اسلامی» و هم « عراق و شام»

کلمه «دولت» تعریف دارد؛ تشکیل«دولت» ضوابط و مقرّرات دارد؛ استقرار «دولت» ملزومات دارد. اطلاق «دولت» بر یک تشکیلات کشوری سازوکارهای قانونی دارد. آیا داعش آن ضوابط، ملزومات و شرایط را دارد؟ .... جناب آقای تاجر پیشه! توجّه کنید:

Ø یا مردم یک کشور بر اساس سازوکارهای معیّن و تعریف شده برای کشور خودشان دولت تعیین می کنند؛ ولی اینکه مردم یک کشور برای کشور دیگر دولت تشکیل بدهند دیگر از آن حرف هاست! «عراق و شام!»

Ø یا اینکه مردم یک کشور انقلاب می کنند، دولتی را سرنگون می کنند و با سازو کارهای دموکراتیک و انتخابات، دولت قانونی برای کشور خود تعریف و انتخاب می کنند؛ نه اینکه دولتی در آن طرف دنیا تصمیم بگیرد عدّه قلیلی را در یک کشور مسلّح کند و از کشورهای دور و نزدیک برایشان نیرو بفرستد، آنها را به عنوان یک دولت ! به رسمیت بشناسد .... مسخره است... نیست؟

Ø و یا تعدادی از نظامیان در یک کشور کودتا می کنند و توسط تعدادی کشور متخاصم به رسمیت شناخته می شوند و پس از مدّتی برای کسب مشروعیّت، انتخاباتی هرچند ظاهری برگزار می کنند و طبق نتایج آن، دولت خود را قانونی می خوانند. (نکته مغفول شما: ولی تا زمانی که با سازو کارهای انتخاباتی دولت رسمی انتخاب و تشکیل نگردد، آن حکومت و دولت، غیر قانونی است ...)امّا اینکه دولتی در آن طرف دنیا برای یک ملّت تعیین تکلیف کند و برای آنها تصمیم بگیرد، بسیار مسخره است ... پس دولت نیست!

Ø اسلام دینی است سراسر مهر و عطوفت و مُبَلِّغِ صفات عالیۀ انسانی؛ چنانکه هرکس کمی از تعالیم اسلام را فرا بگیرد متوجه می شود که این دین از تمام ادیان شناخته شده الهی و مکاتب غیر الهی، کاملتر و جذّابتر است و جز انتخاب توأم با اشتیاق، راهی برای خود نمی بیند؛ و اتفاقاً این همان چیزی است که جهان استکباری شما شدیداً از آن واهمه دارد ... اسلام با این همه آدمکشی وحشیانه چه نسبتی دارد؟ سربریدن به این شکل ددمنشانه هیچ سنخیتی با اسلام ندارد ..... پس اسلامی هم نیست. یک فرد مسلمان از کشتار یا کشتن دیگری بیزار است. در قوانین اسلام کشتن یک نفر بدون اینکه کسی را کشته یا فتنه ای برپا کرده است، جرمی معادل کشتن تمام بشریّت تلقی می گردد.

 *یک مسلمان در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه، پس از هر یک از نمازهای پنج گانه، دعایی می خواند که فقط فرازهایی از آن چنین است :

-  اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلى اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ: ....خداوندا تمام مردگان را شاد کن ... (مسلمان و غیر مسلمان)

- اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیر : خدایا تمام افراد فقیر را بی نیاز فرما .... (مسلمان و غیر مسلمان)

- اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جائِع : خدایا تمام گرسنگان را سیر کن ... (مسلمان و غیر مسلمان)

- اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیان : خدایا تمام تمام برهنگان را بپوشان ... (مسلمان و غیر مسلمان)

- اَللّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدین : خدایا قرض تمام  قرض داران را ادا فرما ... (مسلمان و غیر مسلمان)

- اَللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْرُوب : خدایا تمام گرفتاریها را برطرف نما ... (برای مسلمانان و غیر مسلمانان)

- اَللّهُمَّ فکَّ کُلَّ اسیر : خدایا تمام اسیران را آزاد کن ... (مسلمان و غیر مسلمان)

- اَللّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَریب : تمام کسانی که در غربت هستند به وطن خویش برگردان... (مسلمان و غیر مسلمان)

و .....

*آیا مسلمانی که حتّی برای تمام ابناء بشر، حتّی غیر همکیشان خود دعا می کند، می تواند با این وحشیگری فرد دیگری را که چه بسا هم دین او هم باشد، ولی اختلاف سلیقه دارد، سر بِبُرد؟

*اینکه چرا گروه های تروریستی مورد حمایت شما اینقدر وحشی هستند که حتّی با موزاییک و کاشی شکسته سر می برند؟ آیا یک مسلمان با حیوان درنده چنین برخوردی می کند؟

*آیا مسلمانی که در کتاب آسمانی خود می خواند اگر کسی یک انسان را بکشد مانند این است که تمام مردم دنیا را کشته باشد، می تواند به این راحتی و آنهم با وحشیانه ترین شکل ممکن انسان دیگری را بِکُشَد؟

Ø و امّا «عراق و شام » این ها که دو کشور مجزا هستند و مردم هر کدام از این کشورها حق دارند برای خود هر حکومتی که می خواهند تشکیل دهند ! آنهم نه با کشتار و ارعاب و نسل کشی ، بلکه با یک انتخابات آزاد و مردمی ! یا به قول شما دموکراتیک! پس اینکه یک عدّه تروریست از ده ها کشور اروپایی، آمریکایی و دیگر جاهای دنیا از پای بازی های کامپیوتری خود بلند شده و به کشوری دیگر بروند و با استفاده از پیشرفته ترین سلاح های اهدایی آمریکا و با حمایت دلارهای نفتی کشور یا کشورهای دیگری بخواهند برای دو کشور دیگر، دولت ملّی تشکیل دهند! اینکه هیچ مؤلّفه ای از آن با یک «دولت اسلامی یک کشور» قابل انطباق نیست! پس این دولتی که شما در تمام مراحل از آن حمایت کردید! «نه دولت» است و «نه اسلامی»، « عراق و شام» هم که از آن حرف هاست!

*آیا مسخره نیست کشور مسلمان ایران که تمامی علمای آن به ویژه شخص رهبر عالی ایران (حضرت امام خامنه ای مدَّ ظِلُّهُ العالی، به عنوان متخصِّص در استخراج احکام شرع مقدّس اسلام) بر حرام بودن ساخت و نگهداری بمب اتمی حکم داده اند، آنهم در شرایطی که ده ها سال است به کنوانسیون منع گسترش سلاح های هسته ای پیوسته را با احتمال! (صرفاً احتمال)، امکان یا فقط تواناییِ ساخت بمب اتم! از فن آوری صلح آمیز هسته ای منع کرد؟ امّا رژیم جعلی و کودک کشِ اشغالگرِ قدس را که هیچ مشروعیت قانونی و واقعی ندارد، بلکه مشروعیت ظاهری خود را مدیون حمایت های آشکار دولت های استکباری (نه ملّت های آزاده دنیا) من جمله دولت آمریکاست، کنوانسیون بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای را اصولاً قبول ندارد و امضاء نکرده است! نه در فن آوری صلح آمیز هسته ای، بلکه ساختِ بمب هسته ای، آزاد باشد؟

برای شما که خود را به خواب زده اید گوشزد و البته مزید استحضار آزادگان دنیا یادآوری می کنم:

*رژیم اشغالگر قدس؛ اصولاً غاصب کشور فلسطین است و رژیمی جعلی و غیر قانونی است؛ قتل عام های زیادی من جمله نسل کشی های صبرا و شتیلا و ... را در کارنامه خود دارد؛ کنوانسیون منع گسترش سلاح های هسته ای را قبول ندارد و امضاء نکرده است، بمب هسته ای تولید کرده است! پیوسته امنیّت همسایگان و منطقه را تهدید می کند، بارها و بارها جنگ های وحشیانه و ویرانگر به همسایگان تحمیل کرده است و ..... هیچگونه مزاحمتی برای او ایجاد نمی کنید!

امّا برای ایران؛ کشوری با سابقه فرهنگی چندین هزار ساله است، کشوری را غصب نکرده، قتل عام و نسل کشی نه تنها با فرهنگ اسلامی، بلکه با فرهنگ ایرانی هم بیگانه است، بمب هسته ای ندارد، از نظر آموزه های دینی، اکثریت قریب به اتّفاق مردم این کشور تولید و نگهداری بمب هسته ای از گناهان بزرگ است، به خاطر ماهیت ویرانگر و غیر انسانی بمب اتم، تمام علمای اسلام و در رأس آنها رهبر عالی ایران اسلامی رسماً حکم به حرام بودن تولید و ساخت بمب اتمی داده اند. ایران اسلامی در هیچ زمانی کشورهای همسایه را تهدید نکرده است. کنوانسیون بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای را امضاء نموده و به آن پایبند است و... به زعم شما به بهانه اینکه مبادا بعدها تصمیم به ساخت سلاح هسته ای بگیرد، باید از صنعت صلح آمیز هسته ای محروم بماند!

راستی! اگر هولوکاست واقعیتِ تاریخی دارد اوّلاً چرا اجازه تحقیق برای محققان در این زمینه داده نمی شود و ثانیاً چرا باید مردم فلسطین تاوان آن را بدهند؟ آیا مردم فلسطین صهیونیست ها را کشته اند که باید تاوان بدهند؟

اصلاً شما آزادید در مورد تمامی مقدسات ما تحقیق کنید! من به شما می گویم نیاز نیست هزاران میلیارد خرج تسلیحات کنید تا نظام اسلامی را سرکوب نمایید! کافیست شما که اسلام را به عنوان یک دین الهی قبول ندارید و قرآن را از جانب ذات باریتعالی نمی دانید، کتابی مانند قرآن و یا حتّی یک سوره مانند قرآن بیاورید تا ما هم به شما ایمان آورده، اسلام را رها کرده و مطیع شما باشیم! نیازی به اینهمه هزینه نیست!

*اصلاً بدینگونه که شما رفتار می کنید یک انسانِ آزاده فکر می کند که آمریکا مستعمره صهیونیست هاست یا ...

9- در اینکه داعش را آمریکا به وجود آورده و تقویت نموده و می کند که جای هیچ شکی نیست؛ امّا چرا ترورسیت ها را ساخته اید و نام دولت اسلامی هم بر آن نهاده اید؟ دلیلش این است که: مطمئناً شما یک دلاری را جعل نمی کنید! چون ارزش جعل ندارد.... شما سیصد دلاری را هم جعل نمی کنید! چون اسکناس سیصد دلاری اصالت ندارد و در دنیای کنونی اسکناس سیصد دلاریِ اصل وجود ندارد؛ امّا ممکن است یکصد دلاری را جعل کنید؛ چون هم اصالت دارد و وجود خارجی دارد و هم ارزش جعل را دارد!

امّا اینکه چرا یک عدّه ترورسیت را دولت اسلامی معرفی می کنید! چون اسلام که دینی سراسر مهر و محبت است و جوهره آن دوست داشتن هر موجود زنده، نه تنها انسان هاست، هم اصالت دارد و هم تعالیم آن شفابخش و التیام دهنده دل های مجروح و افسردة مردم دنیا بوده و علیرغم میل باطنی شما، پیام اصلی آن آزادگی و عدم سر سپردگی به ظلم و ستم است؛ بنابراین مورد اقبال هر انسان دانشمند، فرهیخته، آزاده و دارای صفات عالیه انسانی است؛ یعنی دقیقاً در نقطه مقابل آمال و آرزوهای شما که همانا بهره کشی از تمامی انسان ها می باشد .... و بنابراین به زعم دولت آمریکا باید یک حرکت ایذایی و منفور با عملکرد وحشیانه به نام اسلام درست کنید تا با سوء استفاده از آن به دین مبین اسلام و مسلمانان بتازید. امّا غافل از آنکه خداوند دین خود را کامل می گرداند، هر چند که کافران ناخوش داشته باشند ... «والله متم نوره و لو کره الکافرون»

10- در فرایند مذاکرات هم که از هیچگونه دروغ و دغل ابایی ندارید! آنچه قول می دهید به زودی به بهانه های مختلف نقض می کنید. خوشبختانه رفتار اخیر شما ماهیت زشت استکباری و ذات دروغ محورتان را بیش از پیش آشکار نموده است و بنابراین در این خصوص نیازی به توضیح وجود ندارد ....

11- راستی شما در ویتنام چکار داشتید و چرا مردم مظلوم ویتنام را آنچنان وحشیانه کشتید؟ مردم کشور ویتنام می خواستند استقلال داشته باشند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. این از نظر شما جرم بود که آنچنان دَد منشانه در آن کشور کشتار کردید؟ سرانجام چه کسی پیروز شد؟

12- نقش دولت های آمریکا، اعمّ از جمهوریخواه، دموکرات و ...، در جنگ تحمیلی صدام علیه ملّت های عراق و ایران اسلامی چه بود؟ آیا جوانان ایران اسلامی با تکیه بر ذات احدیّت، اجازه دادند به هدف خود برسید؟ آیا علی رغم تلاش های بی وقفه شما در نابودی انقلاب اسلامی ایران و طراحی و اجرای انواع فتنه ها توانستید به هدف خود برسید؟

13- راستی از جان مردمِ آزادۀ لبنان، فلسطین، بحرین، عراق، سوریه و.... چه می خواهید؟ مگر کشورهای مستقلّی نیستند؟ آیا حق ندارند طی یک انتخابات آزاد برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند؟ آیا حتماً باید عمّال شما را انتخاب کنند و منافع ملّی خود را به شما تقدیم کنند تا از توطئه و نسل کشی توسط شما در کشورشان در امان بمانند؟

14- واقعاً از جان مردم مظلوم و مستضعف یمن چه می خواهید؟ دولت شما و دولت های تحت حمایت شما دولت برخاسته از وفاق ملّی را نفی می کنید! و بدتر از آن، با سیل اسلحه، مهمات و بمب های پیشرفته به ملّت مظلوم یمن می تازید! آنها را بمباران می کنید! حق دفاع مشروع برایشان قائل نیستید! زنان و کودکان را به خاک و خون می کشید، زیر ساخت های اقتصادی آنها را نابود می کنید؛ آخر ملّت یمن می خواهند سرنوشتشان را خودشان تعیین کرده و رقم بزنند... آخر به شما چه ربط دارد؟ مگر شما که هستید؟ دولت آمریکا هنر دارد مشکلات کشور خود را (که به قول شما در حال فروپاشی است) حل کند! مشکلات کشورهای دیگر مانند: ایران، عراق، سوریه، یمن و ... به شما ربطی ندارد! دولت آمریکا برای مردم دیگر کشورها مشکل درست نکند، حل مشکلاتشان پیشکش! دولت آمریکا کجا قدم گذاشته که پس از آن انواع و اقسام گروه های تروریستی، با اسلحه های مدرن به وجود نیامده باشد؟

15- تهدید به جنگ یا حمله نظامی می کنید؟ پس ای دشمن دیرین! من و امثال من سینه هایمان را برای چکمه های شما آماده کرده ایم! امّا انتظار نداشته باشید تا زنده ایم بگذاریم حتّی نگاه حرامتان به سرزمین های ایران اسلامی، این بیشه شیران شرزه و میراث بزرگان و دانشمندان والد علم امروزی بدون پاسخ بماند! مگر مرده باشیم که شما پای در زمین ایران بگذارید! هیهات که پس از ما زمین پاک ایران نیز باتلاق فروخورنده متجاوزین خواهد بود .... البته معلوم نیست آن روز جایی برای بازگشت داشته باشید؛

«ای مگس عرصة سیمرغ نه جولانگه توست               عِرضِ خود می بری و زحمت ما می داری»

ضمناً از مشاوران زبده خود بپرسید تا شما را آگاه سازند که مردم ایران با پیشینه تمدن هزاران ساله، بزرگواراند و به سبب پذیرش دین مبین اسلام، مهربان تر، بزرگوارتر و بخشنده تر؛ جلوی سگ ولگرد نه تنها استخوان، بلکه گوشت و کباب هم می گذارند؛ امّا برای گرگ های طماع و حریص تا این حد بخشنده نبوده و در مقابل زیاده خواهی شدیداً ایستاده اند. اینکه شما بنا دارید از این صفت بزرگوارانه ایرانیان چگونه به نفع منافع ملّی ایالات متحده استفاده کنید، به خودتان و خوی مردی-نامردی و عهدشکنی و خیانت به عهد و پیمان شما بر می گردد...

در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که ما مات و متحیّر مانده ایم که چرا بعضی دولت ها پشت درهای بسته با شما مذاکره می کنند در حالیکه مذاکره با دولتِ خودکامه و عهدشکنی چون دولتِ مستبدّ و گریزان از منطقِ آمریکا باید در انظار عمومی و حضورِ خبرنگاران آزاده دنیا انجام گیرد تا ماهیت دروغگو، عهد شکن و استکباری آن بر همگان آشکارتر گردد. مطمئن باشید دیر زمانی نمی گذرد که دولت های منتخبِ ملّت های آزاده، با دولتمردان آمریکا به زبان تحقیر و توهین یعنی زبانی که شایسته دولت زر و زور و تزویر آمریکاست، سخن گویند .... البته چه بسا ملّت و دانشمندانِ آزاده و فرهیخته آمریکا قبل از دیگران تکلیف شما را روشن کرده و در یک فرآیند دموکراتیک واقعی، دولتمردان عاقل، عالم و دانشمند را بر سرنوشت خویش حاکم سازند؛ که این مربوط به خود آنهاست و کسی نباید برای مردم هیچ کشوری من جمله آمریکا تعیین تکلیف نماید. ما در مورد ایران هم همین انتظار (عدم دخالت) را از دیگران داریم.

عزت و سربلندی تمام آزادگان و فرهیختگان دنیا را از ایزد منان خواستارم.... والسّلام علی عبادالله الصالحین

نوزده اردیبهشت 1397 برابر با 22 شعبان 1439 مطابق با 9 می 2018

             کوچکترین سرباز امام خامنه ای

                  دکتر مرتضی شکوهنده

 


کد خبرنگار : 17