تاریخ : 1397,یکشنبه 23 ارديبهشت14:45
کد خبر : 59107 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس شورای اسلامی:

حمایت از ایثارگران حمایت از تمامیت مردم ایران است


حمایت از ایثارگران حمایت از تمامیت مردم ایران است

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نگاه مثبت نمایندگان ملت در بهارستان به طرح ها و لوایح ایثارگری در مجلس دهم خبر داد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از نگاه مثبت نمایندگان ملت در بهارستان به طرح ها و لوایح ایثارگری در مجلس دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نور محمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلعه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده افتخار می کنم که عضوی کوچک از جامعه بزرگ ایثارگران هستم و این افتخار را داشتم که 14 ماه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کنم یاد آور شد: در دوران جنگ در سال 1360 در منطقه جنگی غرب تپه های باسگیران مورد اصابت ترکش توپ قرار گرفتم و از ناحیه پا دچار مجروحیت شدم که این مجروحیت تاکنون در جایی ثبت نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به حضور جمع کثیری از ایثارگران در مجلس دهم خاطر نشان کرد: هر طرح، لایحه و پیشنهادی که  به نفع ایثارگران باشد، مجلس شورای اسلامی به آن نگاه مثبتی دارد و در این خصوص نمایندگان ملت در بهارستان در برنامه ششم توسعه مصوبات خوبی داشته اند که به صورت تکمیلی و یا حکم های دائمی و طرح و لایحه تصویب شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه آرامشی که امروز از آن بهره مند هستیم  ثمره فداکاری و جانبازی این عزیزان است خاطر نشان کرد: ما امیدواریم وضع مالی دولت بهبود پیدا کند تا بتوانیم این مصوبات را از لحاظ عملی به مورد اجرا بگذاریم.

نماینده مردم استان گلستان با تشریح وضعیت کشور اظهار داشت: کشور ما امروز در شرایطی قرار دارد که  دشمنان قسم خورده دائما ما را مورد تهدید و تحریم قرار می دهند و به تعهدات خود عمل نمی کنند. مسلما به تبع آن منابع مالی نیز دستخوش تغییرات می شود وگر نه همه دوست دارند که به این قشر کمک شود، چرا که کمک و حمایت از این قشر، فقط حمایت از ایثار نیست بلکه حمایت از تمامیت مردم ایران است.

وی که در کارنامه خود ۱۴ ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل و 4 سال فعالیت در جهاد سازندگی را دارد گفت: امیدواریم در هر حال وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند و مصوبات ایثارگری اجرایی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع نواقص موجود در دارو و درمان جانبازان تاکید کرد:

به نظر من دستگاه های دولتی و در راس آنها بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام شده است به وظایف اصلی خود عمل کنند چرا که ما  در این زمینه برنامه های حمایتی برای معلولان و جانبازان شیمیایی و... داریم که امیدواریم  بتواند به سرانجام مطلوب برسد.

تربتی نژاد تاکید کرد: اگر نظارت قوی و کارآمدی داشته باشیم می توانیم با شناخت نقاط قوت و ضعف، بر مشکلات فائق بیاییم در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران با پیگیری های لازم، می بایست وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

عضو بسیج اساتید دانشگاه گرگان در ادامه در خصوص اینکه چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران بحث کمبود منابع مالی را مطرح می کند متذکر شد: این را عرض کردم که بگویم کمبود منابع مالی یک موضوع کلی است و ربطی به یک قشر ندارد ولی امیدواریم که دولت از لحاظ درآمدها وضع بهتری پیدا کند.

وی ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران را از اصلی ترین مأموریت مسئولان نظام دانست و رسیدگی به امور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را از اولویت های مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران باید با توجه جدی به موضوعات علمی و ارتقای تحصیلی، تداعی کننده جانفشانی و ایثارگری های پدران خود باشند و تلاش کنند با کسب مدارج عالی علمی در جهت خدمت به جامعه و کشور موفقیت های لازم را کسب کنند.

تربتی نژاد با بیان اینکه بنده روستازاده هستم و اولین شغل اداری ام در جهاد کشاورزی بوده است اظهار داشت: همه‌ کسانی که به عظمت انقلاب اسلامی، عملکرد و آرمان‌ های انقلاب معتقدند، خود را مدیون بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) می‌ دانند.

وی با اشاره به لزوم الگو سازی شهدا و ایثارگران برای نسل حاضر در جامعه خاطر نشان کرد: امروز مسئولان نظام و نمایندگان مجلس، وظیفه سنگینی در قبال خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نسل جدید برعهده دارند و بایستی معرفی الگوی رفتاری و کرداری شهدا و ایثارگران را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهند.


کد خبرنگار : 18