تاریخ : 1397,دوشنبه 24 ارديبهشت15:50
کد خبر : 59133 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تشریح آخرین وضعیت طرح های شش گانه ایثارگری


تشریح آخرین وضعیت طرح های شش گانه ایثارگری

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از افزایش حد نصاب امضای نمایندگان ایثارگر برای ارائه طرح های شش گانه ایثارگری به صحن علنی مجلس خبر داد.

فاش نیوز- رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از افزایش حد نصاب امضای نمایندگان ایثارگر برای ارائه طرح های شش گانه ایثارگری به صحن علنی مجلس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام "حسن نوروزی" نماینده ایثارگر مردم "رباط کریم و بهارستان" در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح های شش گانه ایثارگری در خانه ملت اظهار داشت: طرح های شش گانه ایثارگری در سایت مجلس شورای اسلامی ثبت و در سیستم هم آمده است بنابر این سایر همکاران نماینده باید آنها را امضاء کنند چرا که امضاء ها الکترونیکی است.

 سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در تشریح وضعیت طرح های شش گانه و تعداد امضاء های نمایندگان ملت در بهارستان خاطرنشان کرد: تاکنون 16 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به امضای طرح های شش گانه اقدام کرده و حد نصاب لازم به دست آمده است، اما بر اساس روال طبیعی مجلس باید یک هفته از زمان ارائه آن بگذرد تا امضاء ها کامل تر و بیشتر از 100 تا شود.

 نماینده آزاده و جانباز رباط کریم متذکر شد: بعد از آن ما از هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم تا طرح های شش گانه را در دستور کار نمایندگان ملت در صحن علنی مجلس قرار دهد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در راستای اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه کشور و اجرایی شدن قوانین ایثارگری، شش طرح در روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه با امضای نمایندگان ایثارگر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

 براساس یکی از این طرح ها، رزمندگانی که دارای 6 ماه سابقه حضور در جبهه ها هستند، حضور در جبهه به عنوان یک مقطع تحصیلی محاسبه و این ترفیع علاوه بر حقوق اجتماعی و سیاسی فرد، حتی در حقوق مادی وی اعمال خواهد شد.

همچنین بر پایه یکی دیگر از طرح ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شد در راستای قانون برنامه ششم توسعه به رزمندگانی که مدرک بالینی ندارند، 5 درصد جانبازی اختصاص دهد.


کد خبرنگار : 18